اخبار داغ

وقتی که بسیجیان برای تحول به میدان می آیند؛

توانمندسازی و حل مشکلات در محلات توسط خود مردم در قرارگاه‌های تحول محلات بسیج

توانمندسازی و حل مشکلات در محلات توسط خود مردم در قرارگاه‌های تحول محلات بسیج
طرح قرارگاه تحول محلات مبتنی بر مبانی دینی برای رسیدن به محله تراز انقلاب است که همه ظرفیت‌های محله دست در دست یکدیگر می دهند تا جامعه در تراز انقلاب اسلامی در محلات شکل گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ بسیج یکی از شگفت انگیز ترین ابتکارات رهبر کبیر انقلاب اسلامی است که در روزگاری در گمنامی تمام به جبهه های جنگ رفتند و همین سیره را در طول گذر زمان نیز رواج دادند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

در فرهنگ بسیجی بن بستی وجود ندارد و واژگانی همچون نمی‌توانیم و نمی شود هیچ جایگاهی در تفکر بسیجی ندارد و همواره در طول تاریخ ثابت کرده اند هر آنجا که نظام و انقلاب به آنها نیاز داشته باشد در خط مقدم هستند.

,

بسیجیان همواره لباس رزم بر تن داشته و در هر شرایطی به دنبال یاری رساندن هم نوعان خود هستند؛ یک روز در میدان جنگ و نبرد و یک روز در دل محلات با کارهای عمرانی، فرهنگی و سازندگی.

,

, ,

از زمان شکل گیری نهاد مقدس بسیج؛ دلاورمردان بسیجی اقدامات موثری را انجام داده اند؛ در جنوبی ترین نقطه کشور علاوه بر خشکی در دریا نیز با شکل گیری بسیج دریایی همه اقشار جامعه از ماهی گیر و ناخدا گرفته تا کارمندان و کارگران خود را بسیجی می دانند و به دفاع از مرزهای آبی و مرزهای فرهنگی و اجتماعی کشور می پردازند.

,

در چند سال اخیر در هرمزگان بسیج با فرهنگ تحول گرایی عجین شده است به طوری که فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان با رویکرد ایجاد یک وحدت و انسجام با بهره گیری از همه ظرفیت‌های مادی و معنوی بسیجیان و آحاد مردم که دلسوز انقلاب هستند طرح قرارگاه تحول محلات را در سال ۱۳۹۴ در هرمزگان راه اندازی کرد.

,

محور کار قرارگاه تحول محلات بسیج مسجد و امام مسجد به عنوان پرچمدار این حرکت و پایگاه بسیج به عنوان دبیر این کار ارزشمند کار خود را آغاز کردند و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مختلف محلات اعم از ظرفیت‌های حقیقی و حقوقی، شخصیت های مختلف، افراد ذی نفوذ، افراد نخبه قرارگاه تحول محلات شکل گرفته است.

,

هدف طرح قرارگاه تحول محلات اسلامی که در راستای گام دوم انقلاب اسلامی است تشکیل و تقویت محلات اسلامی بوده و با محوریت مسجد فاصله بین مسئولان و مردم کاهش می باید به طوری که با برپایی میز خدمت در دل محلات مسئولان ادارات برای پیگیری مشکلات مردم در محل سکونتشان حاضر می شوند.

,

, ,

در قرارگاه تحول محلات همه طرفیت های محله دست در دست یکدیگر می دهند تا جامعه در تراز انقلاب اسلامی در محلات شکل گیرد؛ در شش کارگروه سازندگی و محرومیت زدایی، فرهنگی، رسانه و فضای مجازی، اجتماعی، امنیتی تلاش برا رفع محرومیت مردم محلات مختلف به دست خودشان است.

,

با راه اندازی کانون های مردم یاری و خدمت رسانی تحت مدیریت کارگروه های این قرارگاه ،تسهیل در امر ازدواج جوانان با راه اندازی مزون های عروس و در اختیار قرار دادن سوله های ورزشی بسیج و همچنین برچیدن چهره فقر در محل سکونت با مواسات و همدلی مردم محلی از اقداماتی بوده است که در این طرح خودجوش شکل گرفته است.
راه اندازی کارگروه های علمی ویژه دانش آموزان و دانشجویان، ترمیم منازل مسکونی محرومان، پرورش نیروهای خلاق مردمی در جهت خدمت رسانی بیشتر به جامعه و حتی تاسیس فروشگاه های منصف با محوریت کمک به توان خرید مردمی از دیگر اقدامات قرارگاه طرح تحول محلات در استان هرمزگان می باشد.

,
,

 

,

, ,

تشکیل قرارگاه تحول محلات متناسب با منظومه فکری رهبر انقلاب اسلامی است

, تشکیل قرارگاه تحول محلات متناسب با منظومه فکری رهبر انقلاب اسلامی است,

سردار غلامرضا سلیمانی رییس سازمان بسیج مستضعفان کشور اظهار کرد: کار خوبی که در سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان انجام داده، ایجاد قرارگاه های تحول محلات در سطح استان است که دقیقا متناسب با منظومه فکری رهبر معظم انقلاب بخصوص هدف گذاری که معظم له در بیانیه گام دوم انقلاب برای ملت ایران انجام دادند یعنی تشکیل دولت اسلامی و تمدن نوین اسلامی در جامعه اسلامی است.
وی افزود: محلات اصلی ترین بخش های اجتماع ما هستند چه در شهرها و روستاها از قدیم محلات در جغرافیای ایران اسلامی دارای هویت بودند با پیروزی انقلاب اسلامی و اهمیت یافتن نقش مردم در سرنوشت امور شاهد آن بودیم که در طول ۴۱سال گذشته هر سال یک انتخابات برگزار می شد و مردم نقش پررنگی داشتند.
سلیمانی ادامه داد: این بخش که مردم بیاند در سرنوشت خودشان مشارکت کنند شرکت در انتخابات است اما مردم سالاری دینی جنبه ها متفاوت دیگر هم دارد که در واقع در همه بخش ها، مردم سالار خودشان باشند و وقتی مردم علاوه بر انتخابات در بقیه موضوعات حضور داشته بانشد و مشارکت کنند همه جنبه های مردم سالاری دینی محقق می شود.
وی با بیان اینکه تشکیل قرارگاه های محلات با هدف گزاری تحقق محله اسلامی، دقیقا استفاده از همه قابلیت های جنبه های اسلامی است گفت: استان هرمزگان در اجرای این طرح، سابقه چندساله ای دارد که امروز  خیلی هوشمندانه و عالمانه شکل گرفته اند.
مشکلات با مجاهدت برطرف می شود
سردار سلیمانی با اشاره به اینکه عده ای مجاهدت کردند و خون دل خوردند تا این قرارگاه ها شکل گرفته و تحقق همه جنبه های مردم سالاری دینی مجاهدت است بیان کرد: خیلی از مشکلات ما با مجاهدت برطرف می شود و با اعتلا در زمینه های فرهنگی، تشکیل دولت اسلامی تحقق کامل پیدا می کند و رهبر معظم انقلاب می فرمایند تا دولت اسلامی شکل نگیرد جامعه اسلامی و در نهایت تمدن اسلامی محقق نمی شود.
فرمانده سازمان بسیج کشور یادآور شد: طرح تحول محلات در هرمزگان، کاربسیار خوب و ستایش انگیز هست و در کشور هم در حال الگوبرداری هست و ما تلاش می کنیم این الگو را در معرض همه دلسوزان انقلاب و رده های مختلف سپاه و بسیج در استان ها قرار بگیرد.
وی خاطرنشان کرد:کانون خانواده، مدرسه، مسجد و محله چهار رکن موثر و اقداماتی هستند که به سایر جنبه ها، نیازها و حل مسائل مردم توجه شده و کار زیبایی هست و ان شالله که خیر و برکت برای استان هرمزگان و کل ایران اسلامی داشته باشد.

,
,
,
,
, مشکلات با مجاهدت برطرف می شود,
,
,
,

 

,

, ,

قرارگاه های تحول محلات برای تحقق مردم سالاری دینی است

, قرارگاه های تحول محلات برای تحقق مردم سالاری دینی است,

سردار عبدالرضا آزادی، معاون فرهنگی سازمان بسیج مستضعفین در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار هرمز با اشاره به اینکه قرارگاه تحول محلات یک حرکت ابتکار از استان هرمزگان است، اظهار کرد: قرارگاه های تحول محلات برای تحقق مردم سالاری دینی است به طوری که از هر محله مردم برای رفع مشکلات خود به میدان می آیند.

, هرمز,

معاون فرهنگی سازمان بسیج مستضعفین افزود: در هر محله ای کارگروه هایی تخصصی توسط مردم تشکیل و خود مردم مسائل محله خود را شناسایی و اولویت بندی می کنند و ظرفیت ها را پای کار آورده و برای حل مشکلات تلاش می شود.

,

آزادی با تاکید بر اینکه قرارگاه تحول محلات خوشبختانه در هرمزگان گسترش یافته و توانسته الگویی برای کل کشور شود، تصریح کرد: امیدوایم کسانی که به میدان آمده اند و دست به دست یکدیگر داده اند و با تشکیل قرار گاه تحول محلات بتوانند روز به روز موفق تر باشند و بتوانند گام های موثری در مسائل فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و کمک به اشتغال مردم داشته باشند.

,

وی خاطر نشان کرد: مردم محلات باید از این ظرفیت بی بدیل ایجاد شده نهایت استفاده را کنند تا مسائل محله و در نهایت کشور حل شود.

,

, ,

طرح قرارگاه تحول محلات مبتنی بر مبانی دینی برای رسیدن به محله تراز انقلاب

, طرح قرارگاه تحول محلات مبتنی بر مبانی دینی برای رسیدن به محله تراز انقلاب,

شیخ علی ماهی گیر،  پژوهشگر، نویسنده و از خطبای جمعه اهل سنت هرمزگان در گفتگو با خبرنگار هرمز، قرارگاه تحول محلات با محوریت مساجد را طرح مبارکی خواند که باعث ارتقای جایگاه محلات و رسیدن به محله تراز انقلاب اسلامی است.

,

ماهیگیر اظهار کرد: قرارگاه تحول محلات با عنایت به محوریت مساجد و تاثیر گذاری و تاثیر پذیری اهل مسجد و ائمه جماعات در کنار پشتیبانی پایگاه های مقاومت و پایش ظرفیت های مختلف محله، طرح مبارکی است و قطعا باعث ارتقاء جایگاه محلات و کاهش تهدیدات و آسیب های اجتماعی است.

,

وی عنوان کرد: این حرکت جمعی، که از مبانی متقن دینی برخوردار است می تواند با تجمیع کارکرد نهادها و تشکل های مختلف در یک محله، جامعه را برای داشتن محلات تراز انقلاب اسلامی و  تحقق جامعه اسلامی یاری دهد.

,

عالم اهل سنت جنوب کشور تصریح کرد: تثبیت جایگاه تمدن ساز مسجد در صدر اسلام و در طول تاریخ امت اسلامی، به عنوان یکی از ظرفیت ها و بلکه غایات این طرح در کنار تلاش برای تحقق محله پویا و اسلامی به شمار می رود که خود پیش نیاز رسیدن به جامعه اسلامی است و از نکات قوت و مهم طرح است که در کنار تلاش جامعه برای دستیابی به دولت اسلامی، یکی از مراحل پنجگانه تحقق تمدن نوین اسلامی در نقشه راه انقلاب و کشور و نگاه مقام معظم رهبری است؛ بنابر این ملاحظه می شود که این طرح دارای مبانی نظری قوی و متقنی است که با تفکرات عملگرایانه، بسیاری اهداف جامعه اسلامی را می تواند محقق می سازد.

,

وی در خصوص روند موفقیت این طرح  گفت: تشکیل قرارگاه های مختلف تحول محلات از زمان شکل گیری این ایده که از اجتهادات و ابتکارات هرمزگان بشمار می رود و رشد تعداد این قرارگاه ها در سطح استان و کشور در کنار تحولات مثبت مختلفی که در بسیاری از محلات ایجاد شده نشان دهنده موفقیت نسبی طرح است و البته باید بیش از پیش این طرح مورد توجه و محور فعالیت تشکل های مختلف در محلات قرار گیرد. محوریت مسجد و استفاده از ظرفیت آن به عنوان کارگاه مطالعه و آسیب شناسی، رصد و تنظیم مشکلات و آسیب ها موجود در سطح محله و برنامه ریزی و اقدام عملی و جهادی پیرامون آن یادآور جایگاه مسجد در عهد نبوی (ص) و در طول تاریخ امت اسلامی و هم چنین در دوران انقلاب و دفاع مقدس است و قطعاً باعث تحولات مثبت در عرصه هاى مختلف می شود.

,

, ,

وجود بیش از ۶۰۰ قرارگاه تحول محلات در هرمزگان

, وجود بیش از ۶۰۰ قرارگاه تحول محلات در هرمزگان,

سردار اباذر سالاری ،فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان گفت: قرارگاه‌های تحولات محلات برپایه مشارکت مردم و محورمساجد بنا نهاده شده اند و اکنون بیش از ۶۰۰ قرارگاه تحول محلات در استان فعالیت می‌کنند.
سالاری افزود: نخبگان محلی با سازماندهی کارگروه‌های مختلف فرهنگی، کاهش آسیب‌های اجتماعی، عمران و زیر ساخت‌ها با مشارکت مردم زمینه رفع مشکلات محلات را فراهم می‌کنند.

,
,

توانمند سازی و حل مشکلات در محلات توسط خود مردم در قرارگاه های تحول محلات بسیج

, توانمند سازی و حل مشکلات در محلات توسط خود مردم در قرارگاه های تحول محلات بسیج,

مهدی دوستی،استاندار هرمزگان با بیان اینکه “بسیج یکی از اصلی‌ترین ستون‌های نگهدارنده جمهوری اسلامی ایران است” اظهار کرد: بسیج با‌ گذشت زمان تغییر نقش داده و بنا به ضرورت در هر جایی که کشور احساس نیاز کند، حضور دارد.

,

وی افزود: هر جا مشکلی برای مردم وجود دارد بسیج و بسیجی ها را مشاهده می‌کنیم که در حال تلاش برای حل کردن آن هستند.

,

استاندار هرمزگان با اشاره به حضور پررنگ بسیج در عرصه های مختلف، بیان کرد: در زمینه محرومیت زدایی، زلزله، سیل و شیوع بیماری‌های همه گیر، و هر اتفاقی که در کشور رخ می‌دهد و نیازمند حضور بسیجیان باشد، شاهد حضور بسیج هستیم.

,

وی خاطرنشان کرد: اصلی‌ترین بازو و یار مردم در شرایط گوناگون بسیج است؛ همانطور که در زلزله فین شاهد نقش پر رنگ بسیج و سپاه در همه مراحل و از دقایق اولیه زمین‌لرزه در کنار مسوولان محلی بودیم.

,

, ,

استاندار هرمزگان تصریح کرد: هیچ فاصله‌ای بین ما به عنوان بخش دولتی و بسیج وجود ندارد؛ دولت، ارتش،‌ سپاه و بسیج در کنار هم برای حل مشکل‌های مردم تلاش می‌کنند.

,

دوستی اضافه کرد: نقش بسیج در همه عرصه ها مشهود است و با خلاقیت‌ها و نوآوری‌هایی که انجام می‌شود، شاهد نقش پررنگ تر بسیج در جامعه خواهیم بود.

,

وی عنوان کرد: قرارگاه تحول ایده خوب و مترقی محسوب می شود؛ اینکه تحول را بتوان از بخش‌های کوچک جامعه رقم زد اتفاق مبارکی در راستای توانمندسازی و حل مشکل‌های مردم است.

,

استاندار هرمزگان بیان کرد: مجموع اتفاق‌هایی که در حوزه شبکه‌های اجتماعی، فرهنگی، امنیتی و سازندگی توسط بسیح رخ داده، می تواند تحول بزرگی را در گام اول در محله‌ها و در گام بعدی در کشور ایجاد کند.

,

وقتی مسجد فاصله بین مردم و مسئولین را کاهش می دهد

, وقتی مسجد فاصله بین مردم و مسئولین را کاهش می دهد, وقتی مسجد فاصله بین مردم و مسئولین را کاهش می دهد,

یعقوب رحیمی، دبیر قرارگاه طرح تحول محلات شهید چمران بندرچارک از توابع شهرستان بندرلنگه در گقت و گو با خبرنگار هرمز با اشاره به فرا رسیدن هفته بسیج و ضمن تبریک این هفته اظهار کرد:قرارگاه تحول محلات شهید چمران بندرچارک از بدو شروع فعالیت های قرارگاه های طرح تحول محلات در استان و در شهرستان که حدود سه سال از فعالیت آن ها می گذرد این توفیق را داشته که به عنوان خدمتگزار در خدمت مردم باشد .

,

دبیر قرارگاه طرح تحول محلات شهید چمران بندرچارک با اشاره به ۶ کار گروه زیر مجموعه این قرارگاه تصریح کرد: این قرارگاه در قالب ۶ کار گروه با توجه به اهداف خاص خود فعالیت ها را دنبال می کند که این کار گروه ها از قبیل:راهبردی،فضای مجازی و رسانه، دفاعی امنیتی،تحول و توسعه ، سازندگی و مردم یاری و محرومیت زایی و کار گروه فرهنگی،ورزشی و تربیتی که هر کدام برا اساس فرآیند وسیر تکاملی که برای انان هدف گزاری شده پیش می روند.
رحیمی هدف از راه اندازی قرارگاه های طرح تحول محلات را کاهش فاصله بین مردم و مسئولین خواند و افزود: مردم فعالیت ها را با مرکزیت و محوریت مسجد پیش میبرند و با اینکار مسئول مطالبات مردمی را در بدنه و محوریت مسجد دنبال میکند و با مردم ارتباط می گیرد و در حهت حل مسائل گام بر میدارد.

,
,

وی با اشاره به برنامه ها و فعالیت های شاخص کار گروه های ۶ گانه قرارگاه تحول محلات شهید چمران تاکید کرد: تهیه و توزیع ۲۰۰ بسته معیشتی هر کدام به ارزش ۵ میلیون ریال، توزیع البسه بانوان با ارزش ۲۰۰ میلیون ریال، در راستای حمایت از اقشار تهیه ۵ دستگاه تبلت به ارزش ۱۰۰ میلیون ریال، راه اندازی فروشگاه منصف با گردش مالی سه میلیارد ریال که الحق و النصاف گامی موثر در اقتصاد مقاومتی و حمایت از معیشت مردم برداشته است،راه اندازی دو صندوق قرض الحسنه تحت حمایت و پشتیبانی بانک رسالت و اعطای تسهیلات از قبیل اخذ وام قرض الحسنه به ارزش ۱۵۰ میلیون تومان به خانواده های نیازمند و بی سرپرست، راه اندازی جمعه بازار در راستای عرضه تولیدات و محصولات خانگی و صنایع تبدیلی که نشان دهنده ظرفیت و توانایی و امتیازقرارگاه است که میتوان از آن برای خدمات رسانی به مردم و رفع محرومیت زایی استفاده نمود.

,

دبیر قرارگاه طرح تحول محلات شهید چمران بندرچارک با تاکید بر اینکه خدمات این قرارگاه شامل عموم مردم در سطح محله می شود، بیان کرد: جانمایی محل مصلی برای برگزاری نماز جماعت محله در فضای باز برای رعایت پروتکل بهداشتی در ایام کرونا، تهیه یک دستگاه دیالیز و اهدای آن به مرکز درمان بندرچارک با کمک خیرین به ارزش دو میلیارد ریال،تهیه و خریداری سه دستگاه ابسرد کن به ارزش ۶۰۰ میلیون ریال و نصب در سطح محله، کمک در جهت جمع اوری و خرید مصالح مورد نیاز در جهت ساخت و احداث سردخانه و غسالخانه به ارزش ۱۰ میلیارد ریال .

,

رحیمی افزود: ورود به پرونده های طلاق در بین زوج ها، و صلح و سازش صورت گرفته از طریق پیگیری معتمدین و ریش سفیدان در سطح محله، شناسایی ۱۰ نفر از معتادین متجاهر و معرفی ان ها به مراکز کمپ ترک اعتیاد، راه اندازی طرح اوقات فراغت نوجوانان و جوانان جهت سرگرمی و پر کردن اوقات فراغت جوانان با برگزاری کلاس های از قبیل: مفاهیم ، قرائت و حفظ قرآن کریم ،تولید محتوای دیجیتال از قبیل موشن و پوستر،پیگیری معضلات محله از طریق رسانه محله و برگزاری کلاس های سواد رسانه ای در قالب کار گروه رسانه و فضای مجازی، شناسایی و سازماندهی تیم ورزشی در قالب کار گروه فرهنگی ورزشی در جهت حضور و مشارکت در لیگ مطرح که منجر به قهرمانی امید شده است.

,

وی خاطر نشان کرد: این قرارگاه توانسته با اینکار ارتباط جوانان را به ورزش و به طبع ان با مسجد حفظ کند که این فعالیت ها نمونه ای از برنامه های شاخص و اثر گزار در سطح قرارگاه طرح تحول محلات شهید چمران است.

,

امید است که قرارگاه تحول محلات همان گونه که در استان هرمزگان برکات فراوانی داشته است الگویی ناب برای جهان اسلام شود.

,

انتهای پیام/

,


 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه