اخبار داغ

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خبر داد؛

آمادگی مجلس برای تخصیص اعتبار به ۵۲ هزار گروه جهادی سراسر کشور

آمادگی مجلس برای تخصیص اعتبار به ۵۲ هزار گروه جهادی سراسر کشور
قاضی‌زاده هاشمی گفت: ۵۲ هزار گروه جهادی فعال در سراسر ایران داریم که بسیج سازندگی آن‌ها را ساماندهی کرده و ما هم حاضریم برای آن اعتبار در نظر بگیریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، سید احسان قاضی زاده هاشمی، نماینده مردم سرخس در مجلس شورای اسلامی در مراسم نمایش اقتدار گردان‌های بسیج شهرستان سرخس که صبح امروز به مناسبت هفته بسیج در مسجد امام رضا (ع) این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: کشور ما بر پایه مبانی انقلابی و دینی بنا نهاده شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: در قانون اساسی ما اگر اصلاحی هم صورت گیرد، دو حوزه مبانی دینی و اسلامی و جایگاه ولایت فقیه و مبانی جمهوریت ما یعنی رجوع به آرای مردمی که در اصل پایانی قانون اساسی به آن اشاره شده، غیر قابل تغییر هستند.

,

نماینده مردم سرخس در مجلس با بیان اینکه امام راحل بنیان‌گذار تفکر انقلابی با رنگ و بوی مردمی بودند، عنوان کرد: هر جایی که مسئولان کم کاری کردند، آن نهادی که استوانه و نقش حفظ کننده انقلاب را داشته بسیج بوده است.

,

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: در فتنه‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی اگر نقش بسیج نبود، کشور گرفتار چالش‌های جدی می‌شد.

,

وی ادامه داد: عرصه بسیج، عرصه نظامی نیست؛ اولین ساحت بسیج تفکر و فرهنگ بسیج، نگاه گفتمانی، جذب مردمی، حق طلبی و عدالت خواهی و استکبارستیزی و استبدادستیزی است؛ نگاه فرهنگی به عنوان یک نگاه اصلی در ساحت عمل بسیج است.

,

نماینده مردم سرخس در مجلس بیان کرد: دو سال است که درگیر کرونا هستیم و در این دو سال نقش موثر بسیج را در مقابله با این ویروس شاهد هستیم.

,

قاضی زاده هاشمی با تاکید بر اینکه بسیج در عرصه اقتصادی باید به دنبال ایجاد اشتغال و تحول و بستر حضور مختلف در شهرها و روستاها باشد، گفت: بیسیج می‌تواند در تقویت و کمک به تولید در حوزه کشاورزی و صنعت و خدمات عمومی نقش ایفا کند.

,

وی ادامه داد: عرصه بسیج، عرصه کار خدماتی و عمرانی است؛ اعتبارات ویژه ای را برای بسیج سازندگی در جهت توسعه روستایی و آب و راه در نظر گرفتیم برای اینکه بسیج نقشش را در آبادی به درستی ایفا می‌کند.

,

نماینده مردم سرخس در مجلس با بیان اینکه گروه‌های جهادی فعالی در کشور داریم که پایه آن در بسیج سازندگی است، گفت: ۵۲ هزار گروه جهادی فعال در سراسر ایران داریم که بسیج سازندگی آن‌ها را ساماندهی کرده و ما هم حاضریم برای آن اعتبار در نظر بگیریم.

,

قاضی زاده هاشمی افزود: روحیه بسیجی باید تداوم داشته باشد تا مشارکت‌های مردمی هم فعال‌تر شود؛ حوزه اثربخشی بسیج باید معطوف به همه زمان‌ها و مکان‌ها باشد.

,

وی تصریح کرد: برخی که به دنبال سیاه‌نمایی هستند، بدانند کشور در مسیر افق‌های روشنی قرار دارد.

,

نماینده مردم سرخس در مجلس با اشاره به توزیع نهاده‌های دامی عنوان کرد: در حوزه توزیع نهاده‌های دامی، سهمیه‌هایی گرفته شد، اما در شرکت‌های توزیع نهاده‌های دامی هم فسادهایی داریم که بخشی از آن به دلالان مربوط است و برخی هم تخلفاتی بود که توسط برخی دامداران (اعلام آمارهای غیر واقعی از تعداد دام) صورت گرفت.

,

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: ۹ هزار تن نهاده دامی در طول ۸ ماه گذشته وارد شهرستان سرخس شده است، بازهم هنوز اعتراضاتی در توزیع داریم، چون سیستم توزیع وقتی دچار مشکل باشد، نمی‌توان مدیریت کرد.

,

وی بیان کرد: بدون اینکه تحربم‌های ظالمانه برداشته شود، صادرات نفت ایران که به حداقل رسیده بود، امروز در حال رشد است؛ با همسایه خودمان ترکمنستان که در ۸ سال گذشته سردترین تعاملات سیاسی را داشتیم، امروز روابط و تعاملات به شکل عادی خود در حال بازگشت است.

,

نماینده مردم سرخس در مجلس تاکید کرد: باید تمام تلاشمان را داشته باشیم و آواربرداری‌هایی هم باید صورت گیرد و از طرفی مسئولانی با روحیه پاسخگویی به مردم و روحیه مضاعف باید بر سر کار بیایند.

,

قاضی زاده هاشمی عنوان کرد: در مجلس شورای اسلامی در کنار دولت که کار سختی هم پیش رو دارد، هستیم و تمام تلاشمان بر این است تا روحیه انقلابی در اجزای دولت شکل بگیرد.

,

وی در پایان با بیان اینکه پروژه‌های مختلفی در شهرستان سرخس در جریان است، تصریح کرد: با روی کار آمدن وزیر جدید نفت اتفاقات خوبی برای سرخس در نیروی انسانی و منابع انسانی می‌افتد و شاهد تحولاتی خوبی خواهیم بود؛ دکل‌های حفاری و اکتشافی به شهرستان آمده که برآورد نیروی انسانی آن باید شکل بگیرد و در حوزه نفت و گاز باید شرایط را به نفع مردم تغییر بدهیم.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه