اخبار داغ

کارشناس رسانه:

تنهایی، مهمترین عامل گرایش کودکان به فضای مجازی است/ نوجوانان؛ قربانی چالش‌های آنلاین

تنهایی، مهمترین عامل گرایش کودکان به فضای مجازی است/ نوجوانان؛ قربانی چالش‌های آنلاین
هاشم مظلومی گفت: چالش های آنلاین مانند مومو و نهنگ آبی یکی از آسیب های فضای مجازی است که چون کودک آگاهی و دانش لازم را ندارد، وارد آنها شده و قربانی می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کارشناس رسانه در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: با ظهور تکنولوژی های جدید، بازی های گروهی و سنتی کودکان و نوجوانان به سرعت جای خود را به بازی های دیجیتالی و اینترنتی داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
هاشم مظلومی ادامه داد: جذابیت این فضاها به قدری زیاد است که کودکان و نوجوانان وقت خود را به جای بازی های حضوری قربانی فضای مجازی می کنند.
,
 
,
وی با بیان اینکه تنهایی، یکی از مهمترین علل تمایل کودکان و نوجوانان به فضای مجازی است، افزود: آنها می خواهند با غرق کردن خود در این فضا و در شبکه های اجتماعی و ارتباط با دوستان مجازی این حس را پنهان کنند.
,
 
,
این کارشناس تصریح کرد: ظهور تکنولوژی‌های نوین ارتباطی در عصر حاضر بسیاری از کارکردهای خانواده‌ ها را دچار اختلال کرده است.
,
 
,
مظلومی با اشاره به اینکه اینترنت فضایی برای فرار از سختی ها و مسائل بدون چاره در زندگی حقیقی است، گفت: والدین باید فضای خانه را به قدری شاد کنند که نیازهای عاطفی فرزندان تامین شود تا در دنیای مجازی به دنبال اثبات خود نباشند.
,
 
,
وی افزود: چالش های آنلاین مانند مومو و نهنگ آبی یکی از آسیب های فضای مجازی است که چون کودک آگاهی و دانش لازم را ندارد، وارد آنها شده و قربانی می شود.
,
 
,
مظلومی گفت: خودکشی دو دختر نوجوان اصفهانی که به دلیل چالش آنلاین "نهنگ آبی"جان خود را از دست دادند و این چالش ها در انواع شبکه های اجتماعی به دلیل عدم راه اندازی شبکه ملی اطلاعات در حال افزایش است.
,
 
,
این کارشناس تصریح کرد: عصر تکنولوژی و آموزش های آنلاین ضرورت آموزش دوره های سواد رسانه ای را از مقطع ابتدایی در مدارس ایجاب می کند زیرا تنها با بصیرت می توان آسیب های این فضا را کاهش داد.
,
 
,
مظلومی تاکید کرد: فیلترینگ تا حدودی مٌسکن است، اما بعد آسیب های آن مخرب تر است، زیرا فیلترشکن ها به شدت خطرناک تر از خود پیام رسان ها هستند.
,
 
,
وی در خاتمه خاطرنشان کرد: باید پیش از ورود ابزارهای مجازی به جامعه و در میان افراد، فرهنگ سازی و آموزش های لازم در این خصوص به آنان ارائه شود تا با سهل انگاری و نداشتن آگاهی، گرفتار مسائل و معایب استفاده از این فناوری های نوظهور نشویم.
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه