اخبار داغ

دانا از سوءمدیریت ۸ساله در مترو گزارش میدهد؛

چگونه دولت روحانی «شهرزیرزمینی» را گور دسته‌جمعی کرد؟!/ زنبیل «مدیران مُدبر شهری»در صف بررسی و بازرسی قضایی!

چگونه دولت روحانی «شهرزیرزمینی» را گور دسته‌جمعی کرد؟!/ زنبیل «مدیران مُدبر شهری»در صف بررسی و بازرسی قضایی!
تاخیر قطارها و از رده خارج بودن واگن های مترو، نارضایتی و تجمع کارکنان و مردم، خالی شدن انبار لوازم یدکی و قطعات سوالات بسیاری را به ذهن متبادر میکن؛ از جمله این سوال که چه عاملی در نابسامانی و تخریب این شرکت تا این حد نقش داشته است؟
[

به گزارش خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مترو این روزها همان ناوگان حمل و نقل عمومی طرف علاقه مردم است؛ با این تفاوت که سفرها با اعمال شاقه و برای گریز از گرفتاری مصیبتی چون ترافیک و آلودگی هوا صورت می گیرد که همگی شاهکار دوره ای از مدیریت شهری است که در تاریخ تهران بی سابقه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
چرا که سوءمدیریت ها شرایط را به سویی سوق داده اند که مسافران مترو با اختیار خود وارد واگن قطار می شود؛ اما بعضا اختیاری در خروج از واگن و ایستگاه مترو ندارند!
,
 
,
 
,
, ,
 
,
 
,
شاهد مثال آن را در اتفاقات روتین و همیشگی چند وقت گذشته می توان پی گرفت. اما آخرین اتفاقی که چندی پیش بازتاب گسترده ای در رسانه های خارجی و داخلی پیدا کرد؛ توقف یک ساعته قطار در ایستگاه متروی تئاتر شهر که به رغم از کار افتارگی تهویه قطار مانند اغلب قطارها در نهایت مسافران  برای دسترسی به اکسیژن مجبور به شکستن شیشه واگن شدند.
,
 
,
 
,
شاید نگاه عامه این باشد که بالاخره هر از گاهی رخداد چنین حوادثی طبیعی است؛ اما واقع امر ناشی از بی تدبیری؛ عدم شفافیت در هزینه کردها و درآمدهایی که مترو از طریق فروش بلیت و عملکردهایی است که مسئولان وقت مترو در هشت سال گذشته بنا به صلاحدید خود ترتیب داده اند و به بهانه دریافت نکردن بودجه مترو از سوی دولت خود را موظف به پاسخگویی به هیچ نهاد و سازمانی ندانسته اند و در این رهگذر با نگاهی ارباب رعیتی به ملک آبا و اجدادی خود یعنی مترو و مسافران که ار نگاه حضرات دارای هیچ حق و حقوقی نبوده اند، هر آنچه که مقبول طبع عالی جاهان افتاده همان کرده اند! 
,
 
,
 
,
, ,
 
,
 
,
از طرفی هر بار با بروز اتفاقاتی که ناشی از تاخیر در سررسید قطارها و یا شلوغی بیش از حد واگن ها بود، جامعه رسانه ای به طرفیت از عامه مردم و افکار عمومی چنین اتفاقاتی را نقد و پاسخ مدیران مترو را مطالبه می کرد؛ بخش ارتباطات و روابط عمومی مترو با تکذیب وقایعی از این دست (که هزاران شهروند شاهد بروز آنها بوده و بخشی از اتفاقات در شبکه های اجتماعی منعکس می شد) در نهایت به توجیهاتی چون ساعت پیک رفت و آمد و یا بروز رخداد در ابتدای هفته بسنده و صورت مسئله را پاک می کرد.
,
 
,
اما از آنجایی که نمی شود ماه را برای همیشه زیر ابر پنهان کرد، با روی کار آمد شورای شهر جدید به مرور کوله بار نامرئی عملکرد پنهان مدیران شهری گذشته بازش قبر می شود و مردم از بسیاری از رفتارهای خودسرانه مدیران با مدعی و بی عمل شورای شهر گذشته، شهرداری و سایر سازمان های وابسته به شهرداری تهران دوران تدبیر و امید که منشاء ناامیدی و بی تدبیری در تاریخ 40 ساله بعد از انقلاب بوده رو خواهد شد. 
,
 
,
 
,
شاهدی از غیب
, شاهدی از غیب, شاهدی از غیب,
 
,
روز گذشته دوم آذر ماه سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در صحن شورای شهر در واکنش به وضعیت ترافیک و آلودگی هوا گفته بود: متأسفانه در سال‌های گذشته در مدیریت شهری با ادعای اینکه می‌خواهیم تهران را ارزان اداره کنیم، نگهداشت شهر آسیب دیده است و این نتیجه تفکرات غلط است که سبب شد شبکه اتوبوسرانی هم بخش زیاد آن ساقط و به جای تعمیر اتوبوس‌ها آنها را راهی قبرستان ماشین‌ها کنیم.
, سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران , سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران , متأسفانه در سال‌های گذشته در مدیریت شهری با ادعای اینکه می‌خواهیم تهران را ارزان اداره کنیم، نگهداشت شهر آسیب دیده است و این نتیجه تفکرات غلط است که سبب شد شبکه اتوبوسرانی هم بخش زیاد آن ساقط و به جای تعمیر اتوبوس‌ها آنها را راهی قبرستان ماشین‌ها کنیم.,
 
,
, , ,
 
,
وی در ادامه با اشاره به موضوعی که مشخصا علت فرسودگی واگن ها و قطارهای مترو را روشن کرده می گوید: انبارهای مملو از قطعات یدکی مترو یکطرفه مصرف شد و اگر الان به فوریت جهت تامین این قطعات اقدام نشود، شرایط بدی را شاهد خواهیم بود و اگر به فوریت در این زمینه عمل نکنیم با کمبودهای جدی مواجه خواهیم شد، ما در مترو نیاز به تجهیزات و قطعات داریم.
, انبارهای مملو از قطعات یدکی مترو یکطرفه مصرف شد و اگر الان به فوریت جهت تامین این قطعات اقدام نشود، شرایط بدی را شاهد خواهیم بود و اگر به فوریت در این زمینه عمل نکنیم با کمبودهای جدی مواجه خواهیم شد، ما در مترو نیاز به تجهیزات و قطعات داریم.,
 
,
از آنجایی که تشکری هاشمی یکی از مدیران باسابقه شهری است از جزئیات هر آنچه که موجودی انبارهای مترو رجاء واثق داشته و روز گذشته از مصرف بی رویه لوازم یدکی و قطعات مورد نیاز مترو انتقاد کرده است. این در حالی است که منظور نظر وی اینگونه قوت می گیرد که مدیران مترو در صورت مصرف تجیهزات انبارهای مترو اقدام به خرید و جایگزینی لوازم یدکی و قطعات نکرده اند.
, از آنجایی که تشکری هاشمی یکی از مدیران باسابقه شهری است از جزئیات هر آنچه که موجودی انبارهای مترو رجاء واثق داشته و روز گذشته از مصرف بی رویه لوازم یدکی و قطعات مورد نیاز مترو انتقاد کرده است. این در حالی است که منظور نظر وی اینگونه قوت می گیرد که مدیران مترو در صورت مصرف تجیهزات انبارهای مترو اقدام به خرید و جایگزینی لوازم یدکی و قطعات نکرده اند.,
 
,
حال این سوال مطرح می شود که بودجه ای که از تجمیع در آمد مترو از طریق فروش بلیت به رغم افزایش چندباره آن و دریافت سهم شهرداری و... در حساب شرکت راه آهن شهری مجموع شده، صرف چه امور مهم تر از اورهال کردن قطارها و تعمیر ایستگاه ها شده است. 
, حال این سوال مطرح می شود که بودجه ای که از تجمیع در آمد مترو از طریق فروش بلیت به رغم افزایش چندباره آن و دریافت سهم شهرداری و... در حساب شرکت راه آهن شهری مجموع شده، صرف چه امور مهم تر از اورهال کردن قطارها و تعمیر ایستگاه ها شده است. ,
 
,
 
,
, , ,
 
,
شاید پاسخ پرداخت حقوق پرسنل باشد که صد البته این مورد کسر ناچیزی از چنین بودجه ای محسوب می شود.
,
 
,
اعتراض کارگران پیمانکاری خط ۲ مترو به معوقات مزدی
, اعتراض کارگران پیمانکاری خط ۲ مترو به معوقات مزدی, اعتراض کارگران پیمانکاری خط ۲ مترو به معوقات مزدی,
 
,
 در اثبات موضوع فوق باید به نارضایتی اکثر کارکنان مترو اشاره کنیم که برخی از آنها در گفت و گو با دانا از عدم پرداخت اضافه کار و افزایش ساعات کاری و بعضا عدم پرداخت پاداش، حق بیمه و سنوات معترض و گله مند بودند؛ اما بخاطر عدم امنیت شغلی و ترس از برخورد قهری مدیران مترو از افشای نام خود سرباز زدند. 
,
 
,
شاهدمثال این مدعا هم تجمع روز یکشنبه، ۹ آبان1400 بود که در خبرگزاری ایلنا برای نخستین بار این خیر را با تیتر:« اعتراض کارگران پیمانکاری خط ۲ مترو به معوقات مزدی» منتشر کرد و در ادامه خبر نوشت: «نیروهای خدماتی خط ۲ متروی تهران که برای پیمانکار کار می‌کنند، به دلیل پرداخت نشدن دستمزد ماه‌های اخیر و برخی معوقات سال‌های گذشته، امروز در ایستگاه مترو صادقیه تهران تجمع کردند. 
, شاهدمثال این مدعا هم تجمع روز یکشنبه، ۹ آبان1400 بود که در خبرگزاری ایلنا برای نخستین بار این خیر را با تیتر:, روز یکشنبه، ۹ آبان1400, « اعتراض کارگران پیمانکاری خط ۲ مترو به معوقات مزدی», « اعتراض کارگران پیمانکاری خط ۲ مترو به معوقات مزدی», منتشر کرد و در ادامه خبر نوشت: «نیروهای خدماتی خط ۲ متروی تهران که برای پیمانکار کار می‌کنند، به دلیل پرداخت نشدن دستمزد ماه‌های اخیر و برخی معوقات سال‌های گذشته، امروز در ایستگاه مترو صادقیه تهران تجمع کردند. ,
 
,
, , ,
عکس آرشیوی است؛ مربوط به اعتراض کارکنان کترو در سال 1398
, عکس آرشیوی است؛ مربوط به اعتراض کارکنان کترو در سال 1398, عکس آرشیوی است؛ مربوط به اعتراض کارکنان کترو در سال 1398,
 
,
 
,
این کارگران می‌گویند که دستمزدهای آن‌ها طبق روال معمول با تاخیر پرداخت می‌شود و هنوز دستمزدهای ۳ ماه اخیر را دریافت نکرده‌اند. 
, این کارگران می‌گویند که دستمزدهای آن‌ها طبق روال معمول با تاخیر پرداخت می‌شود و هنوز دستمزدهای ۳ ماه اخیر را دریافت نکرده‌اند. ,
 
,
آن‌ها همچنین از سال ۹۸ حدود ۲ ماه معوقات بیمه‌ای دارند و بابت سال‌های ۹۸ و ۹۹ «سنوات» طلبکار هستند.»
, آن‌ها همچنین از سال ۹۸ حدود ۲ ماه معوقات بیمه‌ای دارند و بابت سال‌های ۹۸ و ۹۹ «سنوات» طلبکار هستند.»,
 
,
 
,
 
,
اجرای عدالت و تحقق شفافیت؛ این بار هم بر دوش دستگاه قضا
, اجرای عدالت و تحقق شفافیت؛ این بار هم بر دوش دستگاه قضا, اجرای عدالت و تحقق شفافیت؛ این بار هم بر دوش دستگاه قضا,
 
,
 
,
, , , ,
 
,
 
,
با وجود آنچه گفته شد، همانگونه که قوه قضائیه با ورود به پرونده سوءاستفاده برخی دستگاه ها و ارگان هایی که با سوءاستفاده از بیت المال موجبات نارضایتی کارکنان و کارمندان و در نهایت مردم شریف کشورمان شده و حقوق حقه مردم را پایمال کرده بودند؛ موجبات تنویر افکار عمومی را فراهم کرد، با ورود به حوزه مدیریت شهری در هشت سال گذشته صره را از ناصره جدا و بار دیگر حقانیت خود را در عرصه شفافیت و تحقق عدالت به نمایش بگذارد؛ چرا که تنها مصادیق اجرای عدالت می تواند چشم تنگ دنیا دوستان را به سوءاستفاده از بیت المال همچوه اخلاف و اسلاف خود ببندد و زنهاد دهد!
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه