اخبار داغ

مسئول بسیج دانشجویی خراسان رضوی:

دانشجویان ۲۲ کشور در مشهد تحصیل می‌کنند/ تربیت نیرو، مهمترین وظیفه بسیج دانشجویی است

دانشجویان ۲۲ کشور در مشهد تحصیل می‌کنند/ تربیت نیرو، مهمترین وظیفه بسیج دانشجویی است
نوروزی با بیان اینکه در دانشگاه‌های مشهد، پذیرای دانشجویان خارجی از ۲۲ کشور مختلف هستیم گفت: بیشترین دانشجوی عراقی در بخش بانوان در مشهد به تحصیل می‌پردازند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ رسول نوروزی، مسئول بسیج دانشجویی خراسان رضوی شب گذشته در نشست‌خبری که به‌مناسبت هفته بسیج برگزار شد، اظهار داشت: دوم آذرماه سال 1367 به فرمان امام خمینی(ره) بسیج دانشجویی تاسیس شد و پس از آن نیز 14 دیدار این تشکل با مقام معظم رهبری، مسیر راه بسیج دانشجویی را مشخص کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

‌مسئول بسیج دانشجویی خراسان‌رضوی گفت: ما مفتخریم در خراسان‌رضوی، پذیرای 10درصد از دانشجویان کل کشور هستیم؛ به این تعداد قابل توجه، با شبکه‌ای متشکل از 15 دفتر در شهرستان‌ها، 22 حوزه و 432 پایگاه در سطح خراسان‌رضوی خدمت‌رسانی می‌کنیم. 

,

نوروزی درباره ماموریت اصلی بسیج خاطرنشان کرد: تربیت عنصر تراز انقلاب اسلامی در بستر نقش‌آفرینی در حل چالش‌های کشور است؛ یعنی این تشکل باید با یک نگاه مسئله‌محور‌، مسائل کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران را شناسایی کند و مجاهدانه به حل آن‌ها بپردازد.

,

وی محورهای اصلی در راستای حل مسائل کشور را اینگونه برشمرد: اولین گام، شناخت مسائل با نگاهی دانشی و پژوهشی است؛ که باید پاسخ به آن با همین نگاه صورت پذیرد.

,

مسئول بسیج دانشجویی خراسان‌رضوی ادامه داد: دومین محور، بحث گفتمان‌سازی است؛ یعنی هر مسئله را تبدیل به گفتمانی عمومی کنیم و محور سوم، مطالبه‌گری است؛ که انتظار اصلی مقام معظم رهبری از دانشجویان نیز همین مسئله است و ایشان مسئولین را موظف به پاسخگویی به دغدغه‌های دانشجویان می‌دانند.

,

نوروزی درباره حوزه‌های اولویت‌دار بسیج دانشجویی خراسان‌رضوی گفت: در مسئله نرم‌افزاری در مسیر حرکت این تشکل، بحث تربیت نیرو، مهمترین وظیفه بسیج دانشجویی است؛ تصمیم‌سازی و تحقق جریان حلقه‌های میانی به‌ویژه در سطح جامعه خارج از دانشگاه، نیز یکی از راهبردهای مهم بسیج دانشجویی است که مقام معظم رهبری در دیدار سال 98، بر آن تاکید داشته‌اند.

,

وی افزود: علاوه بر حل مسائلی که مربوط به فضای دانشگاه و مطالبه‌ی دانشجویان از مسئولان می‌شود، مسائل جامعه که در سال گذشته با مصادیقی مانند قرارگاه مبارزه با کرونا شاهد آن بودیم، نیز همانند ادوار گذشته بسیج دانشجویی پیگیری خواهد شد.
مسئول بسیج دانشجویی خراسان‌رضوی با بیان اینکه در دانشگاه‌های مشهد، پذیرای دانشجویان خارجی از 22 کشور مختلف هستیم، گفت: بیشترین دانشجوی عراقی در بخش بانوان در مشهد به تحصیل می‌پردازند که این مسئله بیانگر اعتماد خانواده‌های عراقی به این شهر است. یکی دیگر از برنامه‌های بسیج دانشجویی خراسان رضوی، ایجاد و تقویت جریان پژوهش و فناوری خصوصا با نگاه به اقتصاد دانش‌بنیان و پیروزی در حوزه جنگ تحریمی است.

,
,

نوروزی خاطرنشان کرد: یکی از ماموریت‌های ویژه ما، احیای جنبش‌های دانشجویی است؛ این مسئله در سال‌های گذشته با سیاست‌های دولت قبل و پس از آن با شیوع ویروس کرونا بسیار آسیب دید؛ برنامه ما این است که همه نوع تفکر در محیطی ایمن بتوانند فعالیت‌های خود را در محیط دانشگاه انجام دهند.

,

مسئول بسیج دانشجویی خراسان‌رضوی گفت: کرونا فرصتی به ما داد تا از فضای دانشگاهی خارج و به جامعه وارد شویم؛ ما پس از بازگشایی دانشگاه‌ها نیز نمی‌خواهیم این فرصت را از دست بدهیم و تمام فعالیت‌هایمان را معطوف به فضای دانشگاهی کنیم. تقویت همگرایی در میان اقشار تربیتی و اقشار دانشگاهی بسیج و همچنین تشکل‌های دانشگاهی که با ایجاد و تقویت شورای هماهنگی تشکل‌ها انجام خواهد شد، از اولویت‌های مهم بسیج دانشجویی خراسان‌رضوی است.

,

‌برهان دلیری‌فر، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز اظهار داشت: از جمله اقدامات بسیج دانشجویی خراسان‌رضوی در سال گذشته، ایجاد قرارگاه مبارزه با کرونا بود. روزانه تا 130 نفر از افراد آموزش دیده شده، تحت عنوان تامین همیاران سلامت به کمک پرستاران بخش کرونایی بیمارستان‌ها مختلف می‌رفتند و به بیماران کرونایی خدمت رسانی می‌کردند.

,

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: پس از آن بحث تکریم از بیماران کرونایی را داشتیم که با توجه به مایعات مورد نیاز آن‌ها، جریانات جهادی سطح شهر را پای کار آوردیم و حدود 25 هزار آبمیوه طبیعی و 10 هزار آب معدنی میان بیماران توزیع شد. در بحث اسکان همراهان بیماران کرونایی غیر مشهدی نیز، بسیج دانشجویی محل ‌ایی را تامین کرد و روزانه 100 نفر در این محل‌ها اسکان پیدا می‌کردند.

,

وی افزود: با ورود گسترده واکسن به کشور و با توجه به نیازی که در مشهد بوجود آمد، اقدام به تامین نیروی مورد نیاز مراکز واکسیناسیون کردیم که تا امروز بیش از 620 هزار دز واکسن توسط این 1369 نفر تزریق شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه