اخبار داغ

در گفتگو با مدیر صندوق قرض الحسنه مردم یار در اسفراین مطرح شد؛

اشتغالزایی برای ۴۵ نفر با وام های خرد/ ۸۰ درصد مشاغل ایجاد شده، پایدارند

اشتغالزایی برای ۴۵ نفر با وام های خرد/ ۸۰ درصد مشاغل ایجاد شده، پایدارند
یکی از اقدامات بسیج سازندگی ایجاد صندوق‌های قرض‌الحسنه مردم‌یار و اشتغال‌زا بوده است، استان خراسان شمالی نیز توانسته است با استفاده از ظرفیت مردمی اهدافی را در جهت احیای سنت قرض‌الحسنه، تقویت مشارکت مردمی، محرومیت‌زدایی، کاهش وابستگی به بانک‌ها، ایجاد اشتغال و ایجاد تعاونی با شعار و مدل کار برای مردم، کار با مردم و کار توسط مردم دنبال کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  عصراترک از اسفراین، این روزها اشتغال به یکی از مسائل اصلی اقتصاد کشور تبدیل شده و هر کدام از اجزای نظام اقتصادی تلاش می‌کنند به سهم خود، گامی برای حل این مسئله بردارند، نیاز جامعه به این صندوق های قرض الحسنه اشتغال‌زا پیش از پیش احساس می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  , عصراترک,

در میان صندوق‌های قرض الحسنه مردم یار محلات شهرستان اسفراین،  صندوق‌های قرض الحسنه محله مسجد حضرت ابوالفضل (ع) اسفراین زیر نظر مسئول صندوق فاطمه اختیاری جایگاه برتری کسب کند و توانسته در محله‌ای که بیشتر افرادش بیکار هستند، اشتغال‌زایی ایجاد کند.

,

خبرنگار عصراترک به مناسبت هفته بسیج گفتگویی با این بانوی اسفراینی انجام داده که در ادامه می خوانید.

فاطمه اختیاری در گفتگو با خبرنگار ما گفت: متاهل و دارای دو فرزند و با تحصیلات دیپلم مدیر و موسس صندوق قرض الحسنه مردم یار مسجد حضرت ابوالفضل (ع) که توسط بسیج ایجاد شده هستم .

,
,
,


اختیاری گفت: این صندوق اواخر سال ۹۷ راه‌اندازی شد و از ابتدای سال ۹۸ به ثبت رسید، هماهنگی‌ها توسط تسهیلگر شهرستان آقای کمایستانی انجام شد.

وی با بیان اینکه هنر و حرفه خودم چادر شب بافی و حوله بافی  است، اظهارکرد:  چند سالی بود که به دلیل نداشتن بازار کار و بی انگیزگی بافندگی را ترک کرده بودم اما هم اکنون دوباره مشغول شدم و شرایطم بسیار خوب شده است.

,
,
,
,

این بانوی اسفراینی ادامه داد: با وجود تمام کارهای شخصی، مسئولیت صندوق قرض الحسنه خانگی مردم یار را به عهده دارم.

وی افزود: صندوق قرض الحسنه مردم یار حضرت ابوالفضل (ع) با حمایت بسیج و سپاه شکل گرفت که نقش مهمی در معیشت افراد محله ما داشته است .

,
,
,

اختیاری با اشاره به اینکه هدف از تشکیل این صندوق ها، حل مشکلات مردم محله از لحاظ اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی است، گفت: این صندوق به مدت سه سال است که فعال شده و  دارای ۵ گروه ۱۵ نفره است که در مجموع ۸۰ نفر عضو این صندوق هستند.

,

این بانوی اسفراینی در خصوص نحوه کار در این صندوق اظهارکرد: ماهانه از هر عضو مبلغی بین ۱۰ الی ۳۰ هزار تومن جمع آوری می شود و به یک نفر که طرح یا ایده خوبی برای ایجاد اشتغال دارد به صورت وام داده می‌شود تا بتواند کسب و کار خود را راه بیاندازد و یا کسب و کار خود را گسترش دهد.

,

وی افزود: زمانی که ما دیدیم بسیاری از ساکنان محله ما بیکار هستند و از طرف سپاه و بسیج هم چنین طرحی وجود دارد تصمیم بر این گرفتیم که اینچنین صندوقی را راه بیندازیم تا افرادی که نیاز به آموزش مشاغل خرد خانگی دارند، آموزش دهیم تا به بهترین نحو ممکن کسب و کار خودشان را رونق بدهند.

افتخاری گفت: این نگاه باعث شد تا افراد بیشتری جذب صندوق ما شود و با پشتیبانی و حمایتی که از طریق اعطای وام های خود اشتغالی کسب و کارهای خرد خانگی راه بیاندازیم.

,
,
,

مدیر صندوق قرض الحسنه حضرت ابوالفضل شهرستان اسفراین با بیان اینکه این صندوق مادر در سامانه یارای بانک انصار ثبت شده است، افزود: از طریق این بانک توانستیم به برخی از متقاضیانی که دارای شغل بودند و خواستار گسترش شغل بودند، وام بدهیم.

,

وی گفت: مبلغ وام های این صندوق برای ایجاد شغل از ۸۰۰ هزار تومان تا سه میلیون تومان با توجه به ایده و  کسب و کار است که  تاکنون به ۴۵ نفر از اعضا وام ایجاد کسب و کار داده شده است.

,

افتخاری قالی بافی، سمنو، پارچه بافی ،جوشکاری، بسته بندی حبوبات، خیاطی، بافتنی، خراطی با چوب، تهیه عرقیجات، ساخت بدلیجات، رشته بری و تابلو فرش را جزو مشاغلی عنوان کرد که از محل وام های این صندوق راه اندازی شده اند.

,

وی خاطرنشان کرد: همه این مشاغل در خانه راه اندازی می شوند تا این افراد در منازل خود سر و سامان بگیرند و از این مشاغل که تاکنون راه اندازی شدن بیش از ۸۰ درصد شان پایدار شده اند.


انتهای پیام/حسن آبادی

,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه