اخبار داغ

سرپرست معاونت آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی

۲۰۰ هکتار عملیات آبخیزداری در خراسان شمالی اجرایی شد

۲۰۰ هکتار عملیات آبخیزداری در خراسان شمالی اجرایی شد
حسین فردی گفت: از ابتدای امسال تا به کنون در سطح ۲۰۰ هکتار از عرصه حوضه‌های آبخیز استان عملیات آبخیزداری همچنین عملیات بیولوژیک از جمله کشت گونه‌های مرتعی سازگار و کشت گیاهان علوفه ایی اجرا شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، حسین فردی، سرپرست معاونت آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار  عصراترک، اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام  شده در ۲۴ هزار هکتار از عرصه‌های طبیعی استان عملیات آبخیزداری شامل سازه‌های مکانیکی گابیون بندی، سنگی و ملاتی و سازه‌های خاکی اجرا خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,

فردی گفت: مبتنی بر این برنامه ریزی انجام شده، از ابتدای امسال تا به کنون در سطح ۲۰۰ هکتار از عرصه حوضه‌های آبخیز استان عملیات آبخیزداری همچنین عملیات بیولوژیک از جمله کشت گونه‌های مرتعی سازگار و کشت گیاهان علوفه ایی اجرا شده است.

,

وی در ادامه اعلام کرد: گستره عملیات اجرایی آبخیزداری در استان به ۷۵۰ هزار هکتار رسیده است.

,

سرپرست معاونت آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی عنوان کرد: ۹۰ درصد از حوضه بجنورد در معرض رواناب قرار داشت که با انجام عملیات آبخیزداری این رواناب‌ها کنترل شدند و ۲۹۰ میلیون متر مکعب آب حاصل از اجرای این طرح‌های آبخیزداری ذخیره سازی شد.

,

به گزارش عصراترک، سازه‌های آبخیزداری بیش از ۳۰۰ میلیون متر مکعب از سیلاب را تله اندازی و به جریان آرام تبدیل و خسارات سیلاب را کمتر می‌کند.

,

گستره حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی دو میلیون و ۳۳ هزار هکتار است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه