اخبار داغ

کارشناس رسانه:

شکاف بین نسلی، استحکام و دوام خانواده‌ها را به ورطه تهدید جدی کشانده است

شکاف بین نسلی، استحکام و دوام خانواده‌ها را به ورطه تهدید جدی کشانده است
رضا فراشبندی گفت: تفاوت میان دو نسل از جوانان و کهنسالان یکی از خطرات بالقوه‌ای است که استحکام و دوام خانواده‌ها را به ورطه تهدید جدی کشانده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کارشناس رسانه در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: در عصر کنونی تحولات فنی – جمعیتی موجب ایجاد شکاف بین نسلی شده است. به عبارت دیگر، نسل جوان به سادگی گذشته، حاضر به پذیرش نقش خویش در گروه های اجتماعی و همچنین ارزش ها و هنجارهای آنان نمی شود و آنچه که ما از آن به عنوان شکاف نسل یاد می کنیم چیزی جز اختلاف عمیق میان ارزش ها و نگرش ها در نسل های مختلف نیست.

رضا فراشبندی ادامه داد: نسل جوان کنونی بیشتر به آینده می نگرد در حالی که نسل های کهن، درگیر حل و فصل مشکلات و معضلات جاری زندگی خویش هستند.

وی افزود: تفاوت میان دو نسل از جوانان و کهنسالان یکی از خطرات بالقوه ای است که استحکام و دوام خانواده ها را به ورطه تهدید جدی کشانده است.

این کارشناس تصریح کرد: در گذشته جوانان علی رغم آموختن ارزش ها و نگرش های نظام اجتماعی، خود را با جامعه ای که در آن زندگی می کردند تطبیق می دادند. یعنی ارتباط جوان در حد رسانه هایی مانند تلویزیون و در محدوده ای به وسعت شهر محل سکونت بوده است.

فراشبندی گفت: در حالی که جوان امروز با دهکده ای جهانی روبرو است که در آن واحد می تواند با وسایل ارتباط جمعی در تعامل مستقیم و بی واسطه با جهان پیرامونی خویش قرار بگیرد.

وی ادامه داد: کودکان در چنین وضعیتی قرار می گیرند و در حقیقت این وضعیت منجر به مقایسه کردن خویش با افراد هم سال می گردد و به همین سبب انتظارات و توقعات گاها بی جا به شدت رو به فزونی گذاشته و در درازمدت سبب تغییرات گسترده در سبک زندگی افراد می گردد.

این کارشناس افزود: در مواجهه با این شرایط و افزایش تقاضا برای تنوع و رفاه بیشتر، والدین بیشتر وقت خود را در بیرون از منزل صرف می کنند، کمتر همدیگر را می ببینند و بالطبع کمتر نیز صحبت می کنند.

فراشبندی در خاتمه خاطرنشان کرد: در چنین وضعیتی که افراد فرصت درک یکدیگر را پیدا نمی کنند، روابط عاطفی اعضای خانواده رو به سردی می گذارد، احساس متقابل کاهش می یابد و در نهایت منجر به عدم تفاهم افراد می شود، در حالی که اگر نسل جوان و کهن سال به علل اختلافات خود پی ببرند و عاقلانه در فکر چاره جویی باشند، می توانند با حسن تفاهم مشکلات خویش را حل و فصل کرده و با صمیمیت خاصی در کنار هم زندگی کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه