اخبار داغ

در پی اعتراض کارگران معدن آسمینون اتفاق افتاد؛

دومین تحصن کارگری در محور مواصلاتی رودان به منوجان/ بالاتر از حقوقمان چیزی نمی‌خواهیم+فیلم

دومین تحصن کارگری در محور مواصلاتی رودان به منوجان/ بالاتر از حقوقمان چیزی نمی‌خواهیم+فیلم
تعداد زیادی از کارگران معدن کرومیت آسمینون فاریاب با تحصن در محور مواصلاتی رودان به منوجان به دنبال تحقق حقوق و مزایای قانونی و همچنین شنیده شدن صدایشان توسط مسئولان هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ معدن کرومیت آسمینون شهرستان منوجان در جنوبی ترین منطقه در استان کرمان و هم مرز با شهرستان رودان استان هرمزگان واقع شده است.

این معدن بزرگ به عنوان محدود معادن سنگ کرومیت کشور و از مهمترین ذخایر استراتژیک معدنی در خاورمیانه محسوب می‌شود.

کارگران معدن آسمینون بخش فاریاب شهرستان منوجان به دنبال احقاق حقوقشان و اجرای صحیح طرح طبقه بندی مزایای کارگری بیش از سه روز است که دست به اعتراض زده اند.

در پی گسترش دامنه اعتراض های کارگری فعالین حوزه معدن بخش آسمینون شهرستان منوجان، بسیاری از کارگران این معدن بزرگ کرومیت دست به اعتصاب زده و با مسدود سازی محور مواصلاتی رودان به منوجان به دنبال شنیده شدن صدایشان توسط مسئولین هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,
,
,
,
,
,
,

, ,


میزان کارکرد با میزان دریافت حقوق هم خوانی ندارد

به گفته تعدادی از کارگران، حق و حقوقی که به صورت ماهیانه به آنها تعلق می گیرد با میزان تلاش و سختی کاری که دارند همسان نمی باشد.

اکثر کارگران این معدن در بهترین حالت ممکن حداکثر دریافتی شان بین ۳ میلیون الی ۵ میلیون در ماه می باشد که با توجه به شرایط کاری سخت در معدن، هیچ گونه افزایش حقوق، اضافه کار، حق خانواده و مزایای دیگری را دریافت نمی کنند.

به گفته یکی از کارگران این معدن، امنیت شغلی آنها با توجه به قرارداد های تمدیدی یک ماهه به کلی زیر سوال رفته و هر آن ممکن است با پایان یافتن یک ماه کاری، دیگر نتوانند فرصت فعالیت در این رسته شغلی را داشته باشند.

علاوه بر اجرای قراردهای یک ماهه و مشکلات امنیت شغلی، حتی با فصلی بودن نوع قرارداد این قشر از جامعه کارگری می توان گفت علاوه بر پایان زودهنگام از شغل فعلی شان، حتی از بیمه بیکاری نیز نمی توانند به درستی بهره مند شوند.

به گفته یکی از کارگران، معدن کرومیت بخش آسمینون فاریاب شهرستان منوجان جزو بزرگترین معادن خاورمیانه به شمار می رود اما در پرداخت مطالبات به حق کارگرانش اجحاف زیادی شده است، یکی از این معضلات نیز عدم پرداخت متناسب با شرایط سختی کار آنها می باشد.

,
, میزان کارکرد با میزان دریافت حقوق هم خوانی ندارد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

, ,


اولین اعتصاب علنی در ۲۷ فروردین ۱۴۰۰

حجم اعتراضات و ابراز گلایه از نحوه پرداخت میزان مطالبات این دسته از کارگران به مدیران ارشد این معدن بزرگ کرومیت راه به جایی نبرده است، تا جایی که در ۲۷ فرودین ماه سال جاری برای نخستین بار مسیر مواصلاتی شهرستان رودان به منوجان در محدوده تونل مابین این دو شهرستان را به مدت ۴ روز مسدود کردند که در پی این اعتصاب مسئولان شهرستان منوجان و استان کرمان برای حل مساله در بین کارگران حاضر و قول پیگیری داده اند.

اکنون نیز کارگران معدن کرومیت آسمینون در اعتراض به اجرایی نشدن کامل وعده های مسئولان دست به اعتراض زده اند و برای دومین بار در سال جاری محور مواصلاتی استان هرمزگان به کرمان در محدوده شهرستان های رودان و منوجان را در همان نقطه ای که نخستین بار در ابتدای سال جاری مسدود کرده بودند، علی رغم میل باطنی  مسدود ساخته اند.

به گفته تعدادی از کارگران، با این حقوق دریافتی، نمی توانیم جوابگوی خرج و مخارج فعلی زندگی مان شویم، بسیاری از کارگران زحمتکش این معدن، متاهل و دارای فرزند هستند که میزان حقوق پرداختی و عدم دریافت مزایا نحوه اداره زندگی شان را مختل کرده است.

ابتدایی ترین انتظار این دسته از کارگران حوزه معدن که نیمی از آنها نیز از اهالی شهرستان رودان استان هرمزگان هستند، برقراری حقوق و مزایا مطابق با سختی کارشان است .

گفتنی است دومین اعتصاب رسمی کارگران  معدن کرومیت آسمینون در سال جاری در محل تونل فاریاب از روز نخست آذرماه سال جاری آغاز شده که تا کنون هیچ مسئولی از استان های کرمان و هرمزگان برای پیگیری مشکلات کارگران این معدن کرومیت در محل اعتصاب حاضر نشده اند.

,
, اولین اعتصاب علنی در ۲۷ فروردین ۱۴۰۰,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه