اخبار داغ

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی خبر داد

تحصیل کودکان کار در مساجد/ درب مساجد به روی کارتن‌خواب‌ها باز شد

تحصیل کودکان کار در مساجد/ درب مساجد به روی کارتن‌خواب‌ها باز شد
حجت‌الاسلام مهدوی ارفع از شناسایی حدود ۸۰۰ کودک کار بازمانده از تحصیل در مشهد خبر داد و گفت: به صورت محله محور کودکان کار هر محله شناسایی و با استفاده از ظرفیت مساجد موضوعات تحصیلی و آموزشی آن‌ها پیگیری و انجام می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام مجتبی مهدوی ارفع، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی در گفت‌وگو با صبح توس، اظهار کرد: با توجه به کاهش دمای هوا و شروع فصل سرما درب مساجد به روی کارتن خواب ها و افراد بی خانمان باز شده است و هم اکنون دو مسجد در مشهد پذیرای این عزیزان هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با اشاره به اینکه سال گذشته نیز با شروع فصل زمستان این طرح در برخی مساجد مشهد اجرایی شد و توانستیم به تعداد قابل توجهی از افراد بی خوانمان در شب های سرد زمستان خدمترسانی کنیم، افزود: در حال حاضر این طرح خداپسندانه در دو مسجد فقید سبزواری و مسجد امام سجاد(ع) واقع در بلوار مفتح مشهد در حال اجرا است.

,

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی خاطر نشان شد: هم اکنون در حال شناسایی مساجدی هستیم که امکانات لازم برای پذیرایی و نگهداری عزیزان کارتون خواب مانند استحمام، لوازم گرمایشی و رختخواب را دارند همچنین با توجه به شیوع ویورس کرونا باید پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی نیز در محل خواب این عزیزان رعایت شود که هم‌اکنون با پای کار آمدن خیرین و نیروهای مردمی در حال آمادسازی مساجد پهنه حاشیه شهر مشهد هستیم.

,

حجت‌الاسلام مهدوی ارفع، یاد آور شد: علاوه بر این مساجدی که تمکن مالی دارند و یا خیرین برای این موضوع پای کار آمده‌اند، علاوه بر فراهم کردن محل استراحت افراد بی خانمان، یک وعده غذا برای شام و یک وعده صبحانه نیز در اختیار این عزیزان قرار می دهند.

,

وی تصریح کرد: هم اکنون ما در مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی تمام تلاش خود را می کنیم که حداکثر ظرفیت مساجد در حاشیه شهر پای کار خدمترسانی به افراد کارتن خواب و بی خوانمان بیاید و در این راه قطعا نیازمند کمک مردم خیر و انقلابی مشهد هستیم تا بتوانیم هرچه بهتر این خدمترسانی را انجام دهیم.

,

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی ادامه داد: با قول هایی که از شهردار مشهد گرفته ایم قرار شد تا شهرداری نیز در امر اسکان افراد بی خانمان در مساجد، پای کار بیاید و در ایجاد محیط های مناسب برای استقرار این افراد ما را یاری برسانند.

,

حجت‌الاسلام مهدوی ارفع با بیان اینکه مساجد منتخب از ساعت 7 شب تا 7 صبح پذیرای افراد بی خانمان هستند، گفت: به زودی از طریق مساجد و فضای مجازی راه های کمک خیرین جهت مشارکت در این طرح خداپسندانه اعلام می شود تا افرادی که می خواهد در این راه کمکی داشته باشند بتوانند کمک های خود را به دست افراد نیازمند برسانند.

,

وی افزود: یکی دیگر از موعضلات اجتماعی که گریبانگیر کلانشهر مشهد شده موضوع کودکان کار است از این رو امور مساجد به این موضوع نیز ورود کرده است زیرا این قشر از جامعه یکی از محرومترین و آسیب‌پذیرترین اقشار جامعه هستند و یکی از موضوعاتی که آینده این کودکان را تحت شعاع خود قرار می دهد موضوع ترک تحصیل و عقب ماندن از تحصیل است.

,

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی از شناسایی حدود 800 کودک کار بازمانده از تحصیل در مشهد خبر داد و خاطر نشان شد: ظرفیت مساجد پای کار این کودکان آمده است و به صورت محله محور کودکان کار هر محله شناسایی و با استفاده از ظرفیت مساجد موضوعات تحصیلی و آموزشی آن ها پیگیری و انجام می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه