اخبار داغ

استاد حوزه و دانشگاه مطرح کرد؛

ضرورت خودسازی بسیج برای تمدن اسلامی/ باید بافرهنگ تنبلی در لرستان مقابله کرد

ضرورت خودسازی بسیج برای تمدن اسلامی/ باید بافرهنگ تنبلی در لرستان مقابله کرد
حجت الاسلام خدایی با اشاره به ضرورت خودسازی بسیج برای تمدن اسلامی، گفت: باید بافرهنگ تنبلی در استان مقابله کرده و با آموزش خودسازی، روش و سبک شهدا و بسیجیان را الگو قرارداد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیر افلاک حجت‌الاسلام خدایی ظهر امروز در مراسم غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد که به مناسبت هفته بسیج برگزار شد، اظهار داشت: خودشناسی و خودسازی در فرهنگ اسلامی نقش کلیدی دارد، فرهنگ و تمدن لیبرال غرب معتقد است که انسان‌ها ۲ دسته‌اند یک دسته می‌مانند و می‌خورند و یک دسته آن‌هایی هستند که مانده‌اند تا بخورند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک ,

وی افزود: آنان معتقدند که باید بمانیم تا بخوریم یعنی از زندگی فقط لذت ببریم ولی جامعه قرآنی معتقد است که انسان مقدار کمی می‌خورد تا زندگی کند، تحرک اجتماعی داشته باشد و خدمت کند به خلق خدا.

,

استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: شهدای بزرگوار اگر این مرتبه را طی نمی‌کردند هیچ‌وقت به این مقام نمی‌رسیدند. تنها مدلی که می‌تواند رهایی‌بخش ما در جامعه کنونی باشد سبکی است که شهدا به ما آموخته‌اند.

,

وی با اشاره به سبک زندگی شهدا تصریح کرد: مسئولان و مدیران باید بدانند که اموال بیت‌المال را در کجا و به چه شکل و برای چه کسانی مصرف می‌کنند.

,

خدایی گفت: باید بافرهنگ تنبلی در استان مقابله کرده و با آموزش خودسازی، روش و سبک شهدا و بسیجیان را الگو قرارداد، با مبارزه با تنبلی مسائل اقتصادی هم حل می شود.

,

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: جامعه‌ای که بخواهد خودش را بسازد باید سحرخیز باشد. جامعه بی‌نماز موجب اختلاس و فقر و خطاهای مسئولین و مردم می‌شود و ما روی نماز خیلی تاکید داریم چرا که نماز تمدن‌ساز و جامعه‌ساز و خودساز است.

,

وی افزود: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب نیز با مخاطب قرار دادن جوانان روی معنویت بسیار تأکید کرده‌اند زیرا که معنویت نه‌تنها فرد ساز است یعنی باعث خودسازی می‌شود بلکه جامعه‌ساز هم هست.

,

خدایی با تاکید بر اینکه بین خواندن نماز و اقامه نماز تفاوت است، گفت: متأسفانه افرادی که بانی مسائل و مشکلات اقتصادی و باعث اختلاس در جامعه می‌شوند کسانی هستند که نماز می‌خوانند و لی نماز را اقامه نمی‌کنند. کسی که نماز را اقامه می‌کند از خداوند طلب بخشش و آمرزش و عاقبت‌بخیری می‌کند و در سجده‌های خود از خداوند می‌خواهد که حساب کتابش را در همین دنیا انجام دهد.

,

استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: در جامعه‌ای که فرد در سجده اش ۲ مرتبه می‌میرد هیچ‌وقت دچار خطا نمی‌شود. محصول خانواده‌ها وارد دانشگاه می‌شود و محصول دانشگاه‌ها وارد جامعه و تربیت نقش اساسی در خودسازی و جامعه‌سازی در خانواده‌ها و جامعه ایفا می‌کند.

,

وی با اشاره به اینکه قرائت قرآن در خانه موجب خودسازی و معنویت می‌شود، گفت: بنا بر صحبت‌های پیامبر اسلام، خانه‌ای که در آن قرآن خوانده نشود، محل عبورومرور شیاطین و اجنه می‌شود.

,

خدایی بیان کرد: متأسفانه در خانواده‌ها، همسر و شوهر با همدیگر سرد برخورد می‌کنند و مانند ۲ کوه یخ رفتار می‌کنند و فرزند بین این سلسله جبال یخی گیر افتاده‌است.

,

استاد حوزه و دانشگاه گفت: تربیت را باید از خانواده شروع کرد و به جامعه تسری داد تا تمدن‌سازی صورت بگیرد. خوب گوش دادن، به‌موقع ارتباط کلامی برقرار کردن و به‌موقع روابط داشتن موجب تفاهم می‌شود.

,

وی افزود: ابتدا باید خودسازی داشته‌باشیم و در مرحله دوم خانواده سازی و در مرحله سوم جامعه‌سازی و تمدن‌سازی را باید در دستور کار قرار دهیم.

,

خدایی بیان داشت: نظام اسلامی که شکل بگیرد باید پیرو آن دولت اسلامی هم‌شکل بگیرد. در دولت اسلامی نه‌فقط قوه مجریه بلکه تمام قوا و تمام مسئولین باید رفتاری اسلامی و در شأن جمهوری اسلامی داشته باشند.

,

استاد حوزه و دانشگاه گفت: نجومی بگیران و کسانی که حقوق بالایی در دولت دریافت می‌کنند شایسته نظام و جمهوری اسلامی نیستند و باید این مسئله در دولت جدید حل شود.

,

خدایی با تاکید براینکه باید مطالبه‌گری صورت بگیرد، بیان کرد: خوشبختانه نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه خرم‌آباد سنگ‌بنای خوبی در نماز جمعه برای مطالبه‌گری در استان بنا نهاده‌اند. مطالباتی که در اصفهان برای حقابه و خشکی زاینده‌رود برگزار شد باید همین مطالبات توسط بسیج در استان لرستان هم پیگیری شود.

,

وی افزود: باید برای مقابله با نجومی بگیران توسط بسیج مطالبه و پویش صورت بگیرد. چرا لیبرال‌ها بیایند مطالبه‌گری کنند. ما باید مطالبه‌گری را از بسیج شروع کنیم.

,

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: باید به مرحله‌ دولت‌سازی و بعد جامعه‌سازی و امت‌سازی برسیم، افق دیدو مطلوب ما باید امت‌سازی و تمدن‌سازی باشد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه