اخبار داغ

معاون وزیر نیرو خبر داد؛

احداث ده هزار مگاوات نیروگاه تجدید‌پذیر با محوریت نیروگاه‌های خورشیدی در دولت سیزدهم

احداث ده هزار مگاوات نیروگاه تجدید‌پذیر با محوریت نیروگاه‌های خورشیدی در دولت سیزدهم
معاون وزیر نیرو گفت: وزارت نیرو در دولت سیزدهم برنامه برای احداث ده هزار مگاوات نیروگاه تجدید‌پذیر را با محوریت نیروگاه‌های خورشیدی در چهار سال آینده در دستور کار دارد که باید بتوانیم آن را به نتیجه برسانیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ محمد کمانی در آیین افتتاح ۵۵۸ پروژه نیروگاه خورشیدی، محرومیت زدایی و اشتغال زاین خاطرنشان کرد: حدود یک درصد از ظرفیت برق کشور را انرژی های تجدید‌پذیر تشکیل می دهند که این عدد نسبت به آمار جهانی بسیار پایین است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

معاون وزیر نیرو عنوان کرد: در جهان متوسط بیش از ٣٠ درصد ظرفیت انرژی برق دنیا از انرژی تجدید‌پذیر است و کشورهای مختلف دنیا و کشورهای پیشرو بیش از ۶٠ تا ٧٠ درصد ظرفیت دارند، برخی از کشورها برنامه ای تنظیم کردند که پایان استفاده از انرژی های فسیلی برای تولید برق را مشخص کردند و ما راه زیادی را برای رسیدن به این مهم داریم.

,

کمانی بیان کرد: ظرفیت استان اصفهان در این بخش نسبت به کل انرژی تجدید‌پذیر کشور حدود 4.6 درصد است اما خوشبختانه در بخش خانگی که ما در کل کشور حدود ٧٢ مگاوات ظرفیت داریم حدود ١۵ مگاوات آن برای اصفهان است؛ استان اصفهان استان بسیار مستعدی برای انرژی تجدید‌پذیر و انرژی خورشیدی است.

,

وی افزود: در هر کیلووات انرژی خورشید که نصب می شود در سال حدود ١٨٠٠ کیلووات ساعت برق تولید می شود که معادل مصرف ۵٨۴ مترمکعب گاز است.

,

محمد کمانی ادامه داد: اگر ما بتوانیم به ظرفیت های بالا برسیم و از این نیروی خدادادی تجدیدنظر استفاده کنیم، علاوه بر تامین انرژی، می توان در این زمینه اشتغالزایی نیز ایجاد کرد و صرفه اقتصادی خوبی نیز دارد.

,

وی با اشاره به فواید استفاده از انرژی های تجدید پذیر تصریح کرد: این فواید بدون توجه به میزان آلاینده هایی است که به انرژی های فسیلی ایجاد می کند و همچنین بدون درنظر گرفتن آبی است که نیروهای حرارتی مصرف می کند است، باتوجه به مشکلات آبی که کشور دارد باید حتما به این موضوع پرداخت.

,

معاون وزیر نیرو تشریح کرد: وزارت نیرو در دولت سیزدهم برنامه برای احداث ده هزار مگاوات نیروگاه تجدید‌پذیر را با محوریت نیروگاه‌های خورشیدی در چهار سال آینده در دستور کار دارد که باید بتوانیم آن را به نتیجه برسانیم.

,

کمانی با اشاره به اینکه  امیدواریم در برنامه آتی وزارت نیرو، استان اصفهان استانی پیشرو باشد، گفت: بخش عمده ای از این ظرفیت را باید برای بخش خانگی بگذاریم که علاوه بر اشتغالزایی، صرفه اقتصادی دارد؛ باید بتوانیم با کمک ظرفیت بسیج این کار را در سطح کشور انجام دهیم و در حال گفتگو و تفاهم با بسیج سازندگی هستیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه