اخبار داغ

دبیر شورای عالی مناطق آزاد:

پای سرمایه‌گذاران به مناطق آزاد باز می‌شود/ آینده روشن اینچه‌برون در تقویت تجارت خارجی

پای سرمایه‌گذاران به مناطق آزاد باز می‌شود/ آینده روشن اینچه‌برون در تقویت تجارت خارجی
دبیر شورای عالی مناطق آزاد از تسهیل ورود سرمایه‌گذاران به مناطق آزاد به ویژه منطقه آزاد اینچه‌برون خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از گلستان ما، سعید محمد عصر امروز در گرگان با گرامیداشت هفته بسیج اظهار کرد: مناطق آزاد در پیشرفت اقتصادی اثرگذار هستند، شاخص‌هایی که می‌تواند در رونق بازار ایفای نقش کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما,

وی با اشاره به تدوین طرح جامع برای مناطق آزاد بیان کرد: تدوین این طر‌ح‌ها برای این است که مشخص شود چه صنایعی و کدام موضوعات کاری باید در دستورکار قرار بگیرد تا تولید و اشتغال تقویت شود.

,

دبیر شورای عالی مناطق آزاد با بیان اینکه شاخصه‌های خوب اقتصادی و بهبود اشتغال از مزیت‌های مناطق آزاد است، گفت: منطقه آزاد اینچه برون فردا با انتصاب مدیر کارآمد فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

,

محمد با اشاره به اینکه زیرساخت‌های منطقه آزاد در حال تامین است، ابراز امیدواری کرد در آینده‌ای نزدیک مناطق آزاد اینچه‌برون در توسعه تجارت خارجی بهترین عملکرد را داشته باشد.

,

وی با بیان اینکه اتصال راه آهن گلستان به شاهرود منجر به ارتقاء و تقویت کارایی اقتصادی می‌شود، گفت: اتصال این کریدور سرعت مسیر کالا را افزایش می‌دهد.

,

دبیر شورای عالی مناطق آزاد با تاکید بر تحول‌گرایی مناطق آزاد بر لزوم توجه هر چه بیشتر به پیوست فرهنگی و اجتماعی آن تاکید و تصریح کرد: مناطق آزاد علاوه بر اینکه از لحاظ اقتصادی می‌توانند به رونق منطقه کمک کنند باید از روزنه فرهنگی نیز به موازات رونق اقتصادی مورد توجه قرار بگیرند.

,

محمد ظرفیت صادرات کشور از کانال مناطق آزاد را تنها دو درصد اعلام کرد و این رقم را بسیار ناچیز دانست و گفت: میزان سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد حدود هفت درصد بوده است و با این حجم کم سرمایه انتظار تحول نمی‌توان داشت.

,

وی مشوق‌های سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد را در رونق این بازار موثر دانست و افزود: معافیت‌های مالیاتی و گمرکی همچنین تردد بدون ویزا از مواردی هستند که رغبت سرمایه‌گذار را در پی دارد.

,

محمد طرح جامع منطقه آزاد اینچه‌برون را در ترسیم آینده روشن اقتصادی مهم خواند و گفت: در این طرح ظرفیت‌ها شناسایی و بازار هدف مشخص می‌شود، با ترسیم افق و نقشه راه اقتصادی می‌توان به بهبود معیشت امیدوار بود و شاهد گام‌های تحولی در حوزه اقتصاد باشیم.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه