اخبار داغ

پس از سالها چشم انتظاری برای پیرترین جاده در دست احداث کشور؛

تردد از محور میاندوآب – میانه پس از ۳۰ سال برقرار شد

تردد از محور میاندوآب – میانه پس از ۳۰ سال برقرار شد
محور میاندوآب- سرچم مهم ترین پروژه ای است که هم اکنون در جنوب آذربایجان غربی در دست احدا بوده و پس از ۳۰ سال، هم اکنون اخبار خوب و خوشی از به پایان رسیدن این پیرجاده کشور به گوش می رسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، جاده و محورهای ارتباطی  یکی از مهم ترین و اصلی ترین محورهای توسعه به شمار رفته و همین امر سبب توجه مسئولان امر به جاده در کنار سایر موضوعات می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

شهرستان میاندوآب نیز در جنوب آذربایجان غربی در کوریدور ارتباطی شمال غرب کشور واقع شده و یکی از بزرگترین و مهم ترین شهرهای شمال غرب کشور بوده که با پایتخت ۶۵۲ کیلومتر فاصله دارد و همین موقعیت جغرافیایی نیز سبب شده تا راه به عنوان یکی از مهم ترین شاخصه ها توسعه برای این شهرستان و نیز آذربایجان غربی به شمار رود.

,

با توجه به این موقعیت جغرافیایی میاندوآب و نقش محوری این شهرستان در منطقه،حدود ۳۰ سال پیش کلنگ احداث جاده میاندوآب به سرچم زمین زده شد تا فاصله این شهرستان و دیگر شهرها با توجه به موقعیت جغرافیایی میاندوآب، با پایتخت کشور کاهش پیدا کند اما آن زمان هیچ کس حتی فکرش را هم نمی کرد که احداث این جاده بیش از ربع قرن به طول بیانجامد.

,

این مسیر ۱۸۵ کیلومتری در پنج قطعه تقریباً ۳۷ کیلومتری از حدود ۳۰ سال پیش آغاز شده است و چنانچه به بهره برداری برسد، مدت زمان سفر از اتوبان زنجان-تبریز به میاندوآب حداقل دو ساعت کمتر می شود و به همین دلیل نیز مردم مشتاقانه در انتظار اتمام احداث این مسیر هستد، انتظاری که ظاهرا قرار است سال آینده به اتمام برسد.

,

این جاده مهم ترین پروژه ای است که هم اکنون در میاندوآب در دست اجراست و اکنون اخبار خوب و خوشی از به پایان رسیدن این پیرجاده کشور به گوش می رسد تا جایی که در سفر اخیر معاون وزیر راه به میاندوآب، وی از برقراری تردد در محور خبر داد.

,

برقراری تردد از محور میاندوآب – میانه پس از ۳۰ سال

, برقراری تردد از محور میاندوآب – میانه پس از ۳۰ سال, برقراری تردد از محور میاندوآب – میانه پس از ۳۰ سال,

معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در گفت و گو با خبرنگار ما در جریان بازدید از پروژه‌های راهسازی میاندوآب با بیان اینکه سال گذشته اقدامات خوبی در جهت تسریع در اتمام محور میاندوآب – میانه (جاده سرچم) انجام گرفت، گفت: همچنین با تخصیص اعتبار از سوی وزارت راه، تردد محلی از این پروژه برقرار شده است.

,

خیراله خادمی  با اشاره به اینکه تردد از محور میاندوآب- میانه برقرار شده است، افزود: تردد وسایل نقلیه از این محور در حالی انجام گرفته که هنوز در ۳۰ کیلومتر از آن عملیات زیرسازی و آسفالت ریزی باقیمانده که سعی می‌کنیم تا پایان سال آینده و حداکثر اواسط سال ۱۴۰۲ آن را به اتمام برسانیم.

,

وی اظهار کرد: این طرح مهم که تاثیر بسیار زیادی در کاهش طول مسیر میاندوآب و غرب کشور تا تهران دارد، در مسیر توسعه ای آذربایجان غربی نیز نقش مهمی ایفا می‌کند.

,

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: محور میاندوآب- میانه همچنین آذربایجان غربی و به‌ ویژه میاندوآب را از بن بست خارج و به عنوان مسیر میانبر جهت دسترسی این استان و استان های غربی به مرکز کشور است.

,

خادمی با بیان اینکه محور میاندوآب- میانه از محورهای مهم کریدور شرقی – غربی در شمال‌غرب کشور است، افزود: همچنین این محور آذربایجان‌غربی را از طریق میاندوآب به آزادراه تبریز به تهران و در نهایت به سمت استان‌های شمالی کشور متصل می‌کند.

,

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: کاهش ۶۵ کیلومتری مسافت از میاندوآب‌ تا مرکز کشور و همچنین کاهش تصادفات جاده‌ای از نتایج مثبت احداث این جاده است و با بهره‌برداری از آن، تحولی در توسعه منطقه و رونق اقتصادی در بخش‌های روستایی و معدنی فراهم می‌شود.

,

چهاربانده شدن ۵۲ کیلومتر از محور میاندوآب- میانه در دستور کار

, چهاربانده شدن ۵۲ کیلومتر از محور میاندوآب- میانه در دستور کار, چهاربانده شدن ۵۲ کیلومتر از محور میاندوآب- میانه در دستور کار,

نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی در این زمینه به خبرنگار ما گفت: به مردم میاندوآب قول داده بودیم که تا پایان امسال مسیر سرچم بازگشایی و تردد پس از سال‌ها در آن برقرار شود که تحقق یافت.

,

مهدی عیسی زاده با اشاره به اینکه هم‌اکنون روزانه تا ۲۰۰ دستگاه خودرو از این محور به سمت تهران تردد می‌کنند، افزود: محور سرچم در حالی به پایان رسیده که در برخی نقاط آن ۱۶۰ متر خاکریزی شده و حتی برخی ابنیه‌ها در مسیر این پروژه ۱۷ متر ارتفاع داشت که ذره ذره احداث شده‌است.

,

وی اظهار کرد:اگر در طول ۳۰ سال اجرای این پروژه، به اندازه امسال کار می‌شد، تاکنون بیش از ۱۰ پروژه نظیر آن اجرا و به بهره‌برداری رسیده بود.

,

نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی هم چنین با بیان اینکه ۵۲ کیلومتر از محور میاندوآب- میانه چهاربانده می‌شود، تصریح کرد: اجرای این طرح در بودجه ۱۴۰۰ پیش‌بینی شده و با پیگیری های انجام گرفته عملیات اجرایی آن به زودی آغاز شده و کار مطالعاتی آن انجام گرفته و پیمان سپاری می‌شود .

,

محور سرچم به دلیل عدم تامین منابع مالی تکمیل نشده بود

, محور سرچم به دلیل عدم تامین منابع مالی تکمیل نشده بود, محور سرچم به دلیل عدم تامین منابع مالی تکمیل نشده بود,

مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی نیز در این زمینه سال گذشته به خبرنگار ما، گفت: محور سرچم جزو پروژه های سنواتی است که طی سالیان گذشته به دلیل شرایط سخت محور و عدم تامین منابع مالی تکمیل نشده است.

,

سید محسن حمزه لویی افزود: با پیگیری های نماینده مردم میاندوآب در مجلس و با مساعدت شرکت ساخت و توسعه راههای ایران قرار بر این شده عمده منابع مالی تامین شود.

,

لحظه شماری برای افتتاح رسمی پیرترین جاده در دست احداث کشور

, لحظه شماری برای افتتاح رسمی پیرترین جاده در دست احداث کشور, لحظه شماری برای افتتاح رسمی پیرترین جاده در دست احداث کشور,

آنطور که از گفته ها بر می آید بالاخره چشم انتظاری برای افتتاح جاده میاندوآب-میانه-سرچم ظاهرا در روزها و ماههای آینده به پایان خواهد رسید و این جاده رسما افتتاح خواهد شد.

,

افتتاح این جاده از یک سو می تواند زمینه توسعه اقتصادی این شهر را بیش از پیش فراهم سازد و  از سوی دیگر کاهش تصادفات جاده ای ، صرفه جویی در زمان ،افزایش سرعت حمل ونقل از جمله  دیگر پیامد های مثبت تکمیل این پروژه است و اتمام این طرح ملی می تواند سرآغاز تحولی بزرگ در حمل ونقل سریع وآسان مسافر وکالا باشد و امیدوارم این پروژه عظیم راه سازی که یکی از آرزوهای مردم این منطقه است، هرچه سریعتر به پایان خود نزدیک شود تا مردم بتوانند از این راه برای تردد استفاده کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه