اخبار داغ

مدیرعامل بنیاد برکت خبر داد

ایجاد ۱۶۰ هزار فرصت شغلی در کشور توسط بنیاد برکت

ایجاد ۱۶۰ هزار فرصت شغلی در کشور توسط بنیاد برکت
محمد ترکمانه گفت: بنیاد برکت از ابتدای سال تاکنون در سطح کشور ۱۶۰ هزار فرصت شغلی در ۱۷۰ رسته ایجاد کرده است که از این تعداد بیش از ۵ هزار طرح در استان مازندران اجرا شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، محمد ترکمانه پنجشنبه شب در بازدید طرح های مختلف تولیدی در استان مازندران اظهار کرد: بنیاد برکت از ابتدای سال تاکنون در سطح کشور 160 هزار فرصت شغلی در170 رسته ایجاد کرده است که از این تعداد بیش از 5 هزار طرح در استان مازندران اجرا شده که اجرای این طرح در سال آتی نیز افزایش خواهد یافت.

وی در ادامه افزود: پیرو توافقی که در روز چهارشنبه مورخ 3 آذرماه با استاندار جدید مازندران انجام شد ما توانایی اجرای 2 برابری این طرح‌ها را در استان مازندران داریم.

مدیرعامل بنیاد برکت با اشاره به این که رویکرد اصلی بنیاد برکت توانمندسازی اقتصادی در مناطق محروم و کم برخوردار کشور می‌باشد گفت: مطابق فرمایشات مقام معظم رهبری پیرو اقتصاد مقاومتی، ما با رویکرد توانمندسازی روستاها با ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه، آموزش و تسهیل گری به مردم کمک می‌کنیم تا طرح اقتصادی خود را راه انداخته و پس از آن به مدت سه سال آن‌ها را حمایت می‌کنیم تا طرحشان پایدار شود.

ترکمانه رمز موفقیت بنیاد برکت را حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی خواند و افزود: بیش از ۹۸ درصد از طرح‌هایی که تا امروز توسط بنیاد برکت اجرا شده همچنان پایدار است و این امر از طریق شبکه تسهیل‌گری که از خود مردم منطقه هستند امکان‌پذیر شد.

وی ادامه داد: شبکه تسهیل‌گری افراد بومی منطقه هستند که متناسب با رشته دانشگاهیشان، اقدام به مشاوره و آموزش به افرادی که دارای طرح می‌باشند کرده و زمینه را برای اشتغال‌زایی فراهم می‌کنند.در سطح کشور 800 نفر به عنوان تسهیل‌گر فعالیت می‌کنند که 22 نفر آنها در مازندران می‌باشند.

مدیرعامل بنیاد برکت به آماده سازی بستر فروش و بازار کار اشاره کرد و گفت: شبکه تسهیل گری بنیاد برکت علاوه بر مشاوره و آموزش برای ایجاد یک کسب‌وکار، در بازاریابی نیز به آنها کمک می‌کند تا خدماتشان را در بازار داخلی به فروش برسانند و همچنین زمینه صادرات خدماتشان را فراهم می‌کنند.

وی از رویکرد بنیاد برکت تحت عنوان یک روستا و یک محصول خبر داد و گفت: بنیاد برکت رویکرد یک روستا و یک محصول را در پیش گرفته است که این رویکرد در دنیا تجربه موفقی بوده که ما در حال پیاده سازی این طرح در کشورمان هستیم.

این مسئول افزود: ما در سطح کشور، روستای خرماکلا ی استان مازندران را به عنوان یک روستای نمونه در حوزه کسب و کارهای اجتماع محور داریم و مردم خودجوش پای کار آمدند تا در زمینه گلخانه اشتغال‌زایی کنند و موفق هم شدند که ما این روستا را، روستای گلخانه ای کشور نامگذاری کردیم. تاکنون 400 طرح گلخانه‌ای در این استان مورد حمایت قرار گرفت و تمرکز ما بر روی روستای خرماکلا بوده که حدود 100 طرح در این روستا اجرا شد.

وی از رویکرد جدید بنیاد برکت خبرداد: امسال بنیاد برکت یک رویکرد جدیدی در حوزه کسب و کارهای نوآورانه و فناورپایه به وجود آورده است که اسم این طرح را برکت نو انتخاب کردیم.

ترکمانه در خصوص طرح برکت نو گفت: در طرح برکت نو هر کسب و کاری مثل دانش بنیان و کسب و کارهایی که نوآوری داشته باشند حمایت می‌کنیم و این طرح یک تحول بزرگی را در کشور رقم می‌زند.

این مسئول با بیان اینکه از مهاجرت معکوس حمایت می‌کنیم خاطر نشان کرد: بنیاد برکت از هر فرد روستایی که بخواهد به روستای خویش جهت ایجاد کسب‌وکار برگردد در طرح مهاجرت معکوس حمایت می‌کنیم تا کسب و کار خودش را راه اندازی کند و بتواند در روستای خودش مشغول به کار شود.

وی از نحوه حمایت مالی این بنیاد خبر داد: طی مذاکراتی که با بانک‌ها داشتیم توانستیم ضامن‌های مورد نیاز بانک‌ها برای اهدای وام به افرادی که دارای طرح می‌باشند را کاهش دهیم و از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

مدیرعامل بنیاد برکت در پایان به میزان سقف پرداخت تسهیلات به متقاضیان اشاره کرد و گفت: پس از تایید طرح اشتغال‌زایی، به متقاضیان وام‌های قرض الحسنه از 50 الی 250 میلیون تومان برای کسب و کارهای خانگی و تا سقف 15 میلیارد تومان برای کسب و کارهای بنگاهی پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه