اخبار داغ

گزارشی از یک همت بلند؛

کرج با تولید نوشت افزار بومی دور محصولات آلمان، چین و اسپانیا را خط قرمز کشید/ کارخانه ۵۴ ساله ای که اولین پاک کن های آنتی باکتریال نانو ایران را ساخت

کرج با تولید نوشت افزار بومی دور محصولات آلمان، چین و اسپانیا را خط قرمز کشید/ کارخانه ۵۴ ساله ای که اولین پاک کن های آنتی باکتریال نانو ایران را ساخت
کمالشهر کرج میزبان کارخانه ای است که حاج عبّاس تویسرکانی مالک آن سال ۱۳۴۶ با یک کارگاه کوچک در بازار تهران کار تولید نوشت افزار را آغاز کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، در فرهنگ ما کمک به هم نوع از دیرباز مرسوم بوده و هر کسی به طریقی دست گیری می کند، موضوعی که عموم آن را برکت زندگی می دانند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, تیتریک,
یکی از کسانی که قدم در این گذاشته حاج عباس تویسرکانی است، کارخانه داری که هر ساله بخش قابل توجهی از نوشت افزار تولیدی مجموعه اش را به محصلین بی بضاعت اهدا می کند.
,

این خیر امسال هم مانند سال های گذشته ۴ هزار و ۸۰۰ بسته به دانش آموزان اهدا کرده است، حاج عباس از کارگاهی کوچک کار خود را آغاز و در ادامه روابطی با برندهای دنیا برقرار کرد.
,
,
 
,
, ,
 
,
حاج عبّاس تویسرکانی مالک کارخانه تولید نوشت افزار و نیکوکار البرز از سال ۱۳۴۶ با یک کارگاه کوچک در بازار تهران کار تولید لوازم التحریر را آغاز کرد. 
,
 
,
این خیر پس از مدتی در کمالشهر کرج با مشارکت یک شرکت آلمانی، کارخانه لوازم التحریر راه اندازی کرد اما در سال‌ های تحریم سرمایه ‌گذار و شریک آلمانی ایران را ترک کرد.
,
 
,
حاج عباس حالا پس از ۵۴ سال فعالیت توانسته ۱۵ درصد از نیاز کشور را تامین کند، تولیدات کارخانه آقای تویسرکانی کلیه اقلام نوشت افزار از ابتدایی تا دانشگاه را شامل می شود.
,
 
,
, ,
 
,
این کارخانه تنها تولیدکننده تراش در ایران است و ۷۵ درصد پاک کن مورد نیاز کشور را تولید می کند، همچنین این شرکت توانسته ۵۰ درصد بازار مداد و مدادرنگی را قرق کند.
,
 
,
پسرش امیر تویسرکانی با اعلام آمار مذکور در گفتگو با خبرنگار تیتریک، می گوید؛ تولیدات این مجموعه در حال حاضر با کشورهای آلمان، چین و اسپانیا رقابت می کند و بهترین کیفیت را دارد.
,
 
,
وی ادامه می دهد توانسته ایم با دریافت استانداردهای اروپایی برای بیش از ۱۰۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال زایی کنیم و اولین تولیدکننده پاک کن های آنتی باکتریال نانو در ایران باشیم.
,
 
,
نوشت افزار و از جمله پاک کن مداد وسایلی هستند که تماس با آن ها در زندگی روزمره (به خصوص دانش آموزان و محصلان) اجتناب ناپذیر است و کنترل فعالیت انواع میکروارگانیزم ها، قارچ ها و باکتری های روی پاک کن ضروری است.
,
 
,
, ,
 
,
این شرکت با تحریم و کمبود مواد اولیه به تولید مدادهای پلیمری برای اولین بار در ایران روی آورد، مدادهایی که جایگاه چهارم جهان را داشته و پایه آن مواد پتروشیمی داخلی کشور است. 
,
 
,
اگر چه راه تولیدکنندگان با پیچ و خم های فراوانی همراه است اما امروز کارخانه آقای تویسرکانی توانسته است نقش مهمی در اقتصاد ایران ایفا کند و سهم بسزایی از بازار نوشت افزار داشته باشد.
 
,
,
 
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه