اخبار داغ

وزیر اقتصاد در جلسه شورای گفتگوی دولت در استان گلستان:

دولت به دنبال حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی است

دولت به دنبال حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی است
وزیر اقتصاد گفت: دولت با توجه پیامدهای منفی به دنبال حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از گلستان ما؛ سید احسان خاندوزی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای گفتگوی دولت  و بخش خصوصی استان گلستان ، اظهار کرد: باید به راهکاری برای کاهش و ترمیم مشکلات در سطح کشور پیاده کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما,

وزیر اقتصاد به تسهیل عام و تشویق خاص تاکید کرد و گفت: فعالیت های اقتصادی برای کسانی که وارد عرصه فعالیت اقتصادی می شود باید با کمترین هزینه زمانی و صرف وقت رقم بخورد.

,

خاندوزی بابیان اینکه نمی توانیم توقع داشت دولت از ابزارهای خاص خود مثل معافیت مالیاتی و در اختیار قرار دادن اراضی و یارانه دولتی ارائه کند به تمامی بخش ها تعمیق پیدا نمی کند و می توانیم در نقطه تماس بخش دولتی و خصوصی کمترین هزینه معادله را شاهد باشیم.

,

وی سیاست گذاری و بروکراسی اجرای سیاست ها این نقطه اصتحکاک بین بخش دولتی و خصوصی است، افزود: بود و نبود ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی در نوع واردات و نوع محصولات تولیدی داخل تعیین کنننده است.

,

این مقام مسئول افزود: دولت به این نتیجه رسید که با توجه به پیامدهای منفی در بخش تولید به سمت حذف ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی مراجعه کند و با توجه به اینکه این لایحه در مجلس به تصویب نرسید به تعویق خواهد افتاد.

,

خاندوزی ابراز داشت: تحریم های داخلی از تحریم های خارجی اثرگذار تر است و مصادیق های مختلفی در خصوص تحریم داخلی وجود دارد.

,

وی افزود: مشکل پنجره واحد، سرمایه گذاری داخلی و خارجی را می توانیم حل کنیم و وقتی این مسائل نادیده گرفته می شود چرخ اقتصاد سخت می گردد و در هفت ماه ۹۰ میلیون دلا مجموعه صادرات استان است که بسیار ناچیز است.

,

این مقام مسئول بیان کرد: اگر تا ۲۷ سال دیگر هیچ پروژه تعریف نشود باز نیز پروژه برای اجرا رسیدن این پروژه ها داریم و مسائل مختلفی باعث این وضع شده است.

,

خاندوزی بابیان اینکه سرمایه گذاری و پروژه ها باید اولویت بندی شود، گفت: این مشوق های خاص باید به برخی مصادیق مشخص و پسران ها و مزیت های نسبی استان باید اختصاص یابد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه