اخبار داغ

نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

همت والا، عقلانیت و مشکل‌گشایی محورهای کلیدی پیام رهبر انقلاب به مناسبت سالروز تشکیل بسیج بود

همت والا، عقلانیت و مشکل‌گشایی محورهای کلیدی پیام رهبر انقلاب به مناسبت سالروز تشکیل بسیج بود
نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب به مناسبت سالروز تشکیل بسیج گفت: رویش‌های تازه بسیج، بالا بردن همت‌ها، عقلانیت در پرتو خردمندی و درست‌اندیشی و همچنین اثربخشی و مشکل‌گشایی مسئولین در مسائل عمومی و مشکلات کشور، محورهای کلیدی این پیام بودند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; آیت‌الله علی خاتمی امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر زنجان اظهار داشت: شرایط خاص جامعه، وظایف خاصی را نیز برای ما معین می‌کند و اکنون نیز در فصل سرما و شرایط دشوار اقتصادی قرار داریم و باید ببینیم که بزرگان دین چه توصیه‌ها و دستورات اخلاقی برای ما صادر کرده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه حضرت علی(ع) برای ما الگوی بسیار بزرگی است، خاطرنشان کرد: ایشان در فرازهای 101 به بعد نامه 53 نهج‌البلاغه که مربوط به مدیریت عالی یک جامعه دینی و اخلاقی است، چند قشر از افراد جامعه را معرفی می‌کند.

,

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه بخشی از این اقشار شامل فقرا، بیماران و محتاجان هستند که شرایط اجتماعی، اقتصادی، بیماری و حوادث و خسارت‌های غیرقابل پیش‌بینی سبب این موضوع شده است، افزود: امام علی(ع) می‌فرماید این‌ها مسکین‌ها (یعنی هیچ چیزی ندارند)، محتاجان (یعنی افرادی که حسب شرایطی مانند شیوع کرونا به لحاظ شغلی و اقتصادی آسیب دیده‌اند) و زمین‌گیرها (افرادی که به دلیل پیری، ناتوانی و معلولیت قادر به انجام کار نیستند) هستند.

,

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه تاکید حضرت علی(ع) بر توجه به این اقشار است، گفت: ایشان می‌فرمایند سهمی از بیت‌المال باید برای این اقشار در نظر گرفته شود و اگر از این اقشار غفلت شود، جوابی در قیامت ندارید.

,

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر مواسات و کمک مومنانه اظهار داشت: نمی‌توان نسبت به برادران و خواهران مسلمان بی‌تفاوت بود لذا کمک مومنانه با حفظ احترام و آبروی آسیب‌دیدگان باید مورد توجه قرار گیرد و همچنین افرادی که آبرومندانه زندگی می‌کنند و نیاز خود را ابراز و اظهار نمی‌کنند نیز باید شناسایی شوند.

,

آیت‌الله خاتمی خاطرنشان کرد: حضرت علی(ع) در ادامه می‌فرمایند اگر خودت هم نمی‌توانی به این قشرها برسی، افرادی را مامور این کار کن که 2 ویژگی داشته باشند.

,

وی افزود: این ماموران باید متواضع و خداترس باشند که خوشبختانه امروز در جامعه ما این موضوع رعایت می‌شود و با وجود دستگاه‌های حمایتی و همچنین خیرانی که بدون اینکه نامی از آن‌ها در میان باشد، ایتام جامعه را سرپرستی می‌کنند.

,

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به 5 آذر 1358، سالروز تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان حضرت امام خمینی(ره) گفت: 5 آذر، یکی از روزهای برجسته، ماندگار و فراموش‌نشدنی و اثرگذار در تاریخ انقلاب است که با نفس قدسی معمار کبیر انقلاب اسلامی، فرمان تشکیل بسیج مستعفین صادر شد.

,

وی اظهار داشت: هر چه زمان سپری می‌شود، معلوم می‌شود که این فرمان، فکر الهی، ارزشمند، ضروری و لازم برای جامعه است.

,

آیت‌الله خاتمی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند هر کس دل در گرو انقلاب دارد، بسیجی است که بعضی‌ها به‌صورت منظم، منسجم، تشکیلاتی و دارای آموزش در ابعاد مختلف بوده و در تمام اقشار حضور دارند و عده‌ای هم شاید منظم و منسجم نباشند اما به تمام معنا انقلابی، علاقه‌مند و دلسوز به انقلاب و خادم به نظام هستند.

,

امام جمعه زنجان با بیان اینکه دوران دفاع مقدس، قله رفیع جلوه بسیج بود، افزود: آن زمانی که تمامیت ارضی ما مورد هجوم دشمن بود هر کس از هر قشر و صنفی که احساس مسئولیت می‌کرد برای دفاع از وطن آمد و نام درخشانی از خود در تاریخ دفاع مقدس به یادگار گذاشتند.

,

وی با بیان اینکه حضور بسیج فقط منحصر به دوران دفاع مقدس نبود، گفت: بسیج بعد از دفاع مقدس نیز در ریشه‌کنی فلج اطفال، حوادث مختلف مانند سیل و زلزله، محرومیت‌زدایی و مبارزه با ویروس منحوس کرونا و سایر عرصه‌ها با تمام توان وارد میدان شد و کاری کرد کارستان و قدم‌های ارزشمندی برداشته است.

,

آیت‌الله خاتمی با اشاره به 7 آذر، سالروز شهادت دانشمند هسته‌ای، شهید دکتر فخری‌زاده، اظهار داشت: دانشمندان هسته‌ای زیادی در کشور داریم اما دو نفر از آن‌ها یعنی شهید دکتر مجید شهریاری و شهید دکتر محسن فخری‌زاده، برجسته‌ترین دانشمندان هستند.

,

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به 8 آذر، روز جهانی فلسطین خاطرنشان کرد: این روز، روز همبستگی با مظلوم‌ترین قشر تاریخ جامعه‌ای است که سرزمین آن‌ها قبله اول مسلمانان بود و با توطئه استکبار شرق و غرب از سرزمین خود بیرون شده‌اند و استکبار آن‌ها را آواره کرده است.

,

وی افزود: 8 آذر، روز مجلس و سالروز شهادت شهید آیت‌الله مدرس مدرس، عالم عالی‌قدر، مجاهد، انقلابی و اثرگذار است که پس از چندین بار ترور ناموفق سرانجام در تبعید و بر اثر شکنجه‌های متعدد به شهادت رسید.

,

آیت‌الله خاتمی در پایان با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب به مناسبت سالروز تشکیل بسیج ابراز کرد: رویش‌های تازه بسیج، بالا بردن همت‌ها، عقلانیت در پرتو خردمندی و درست‌اندیشی و همچنین اثربخشی و مشکل‌گشایی مسئولین در مسائل عمومی و مشکلات کشور، محورهای کلیدی این پیام بودند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه