اخبار داغ

در خطبه‌های نماز جمعه مازندران مطرح شد؛

مذاکرات پیش رو همانند گذشته نیست/عبور از مشکلات با ظرفیت بسیج

مذاکرات پیش رو همانند گذشته نیست/عبور از مشکلات با ظرفیت بسیج
محمدباقر محمدی لائینی با اشاره به آغاز دور جدید مذاکرات برجامی گفت: آمریکا از برجام خارج و آن را یکطرفه نقض کرده است و با این حال برای ما شرط و شروط می‌گذارد و تحریم‌های جدید اعمال می‌کنند که نشانه وقاحت آن است و تصور می‌کنند مذاکرات پیش رو مانند گذشته خواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه های نمازجمعه این هفته ساری اظهار کرد: همه شما نمازگزاران و خودم رو به تقوا سفارش می‌کنم. چیزی بهتر از تقوا نیست و باتقوا می‌شود همه خوبی‌ها را به دست آورد و هر چیزی که موجب شقاوت و بدبختی است را از خود دور کرد.

نماینده ولی فقیه درمازندران ضمن گرامیداشت هفته بسیج و تحسین عملکرد ۴۲ساله این نهاد مردمی که حاصل تفکر و ایدئولوژی امام خمینی(ره) است، افزود: دین ائمه و امامان معصوم (علیهم السلام) تقوا، پاکی، پاکدستی،‌ درستکاری، زمینه سازی برای ظهور حضرت حجت(عج) است که خداوند متعال را شاکریم سیره عملی ائمه معصومین(ع) در بین بسیجیان ساری و جاری است.

وی برلزوم ترویج فرهنگ بسیجی در بین نسل جدید تاکید و اظهار امیدواری کرد رویش های جدید در بسیج ادامه دهنده راه نسل های گذشته باشند.

امام جمعه ساری با اشاره به سالروز شهادت محسن فخری زاده، مجید شهریاری از شهدای هسته ای و سالروز شهادت مدرس و روز مجلس شورای اسلامی، گفت: باید نمایندگی را برگزید که همانند شهید مدرس دارای شجاعت، استقامت و ایستادگی باشند.

محمدی لائینی ضمن یادآوری به مناسبت تقویمی سالروز شهادت میرزاکوچک خان جنگلی، افزود: این شهید والامقام در جنگل در مسیر حق برعلیه باطل و ظلم پهلوی و نوکران دست نشانده اجانب ایستادند و به شهادت رسیدند.

وی به پیشینه دفاع مردم شهرستان آمل و سوادکوه در بحث مبارزه با منافقین کوردل در جنگل اشاره کرد و ادامه داد: در حاثه جنگل کمونیست‌ها علیه مردم مظلوم و نظام مقدس جمهوری ایران ایستادند و مردم به درستی و جانانه در برابر آنها قد علم کردند.

محمدی لائینی با اشاره به فصل برداشت مرکبات و نامناسب بودن قیمت‌ها اظهار کرد: باغداران گلایه دارند که محصولات باغی آماده عرضه شده و از نظر قیمت برای باغداران مقرون به صرفه نیست که باید گفت پایانه صادرات محصولات کشاورزی در چپک رود مازندران احداث شده که با وجود سرخانه های پیشرفته قابلیت انبارداری و هم فروش محصولات را دارد.

وی به باغداران توصیه کرد تا از چیدن زودهنگام میوه‌ها و رنگ آوری آن پرهیز کنند.

امام جمعه ساری با اشاره به آغاز دور جدید مذاکرات برجامی گفت: آمریکا از برجام خارج شده و یک طرفه نقض کرده شرط و شروط برای ما می گذارند تحریم های جدید هم وضع می کنند این وقیحانه است آمریکا باید بداند مذاکرات این دولت همانند هشت سال گذشته نیست.

نماینده ولی فقیه درمازندران به تیم مذاکره کننده توصیه کرد تحقیق و بررسی کنند که راه های حقوقی قضایی برای تغییر کسی که یک طرفه نقض برجام کند دیده شده یا نه اگر دیده شده از طریق مجامع بین المللی اقدام قضایی کنند اگر چنین بندی پیش بینی نشده و یک طرفه به نفع آمریکا نوشته شده این ظلم به ملت ایران اسلامی است.

وی با تاکید براینکه دیگر دوران دیپلماسی ذلت و مذاکرات ذلیلانه و ضعیف گذشته است، اذعان کرد: امروز مذاکرات ما مذاکرات بسیجی است و در این مذاکرات پیش رو هرگز مسئولین ما زیر بار شرط و شروط ها تحریمی شما نخواهند رفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

لزوم برخورد با حقوق‌های نجومی

امام جمعه موقت محمودآباد نیز گفت: علت شکست‌ناپذیری ما امروز همین تفکر بسیجی است البته این اندیشه و تفکر دارای مبانی و مولفه‌هایی است که مهمترین آنها عبارتند از خدامحوری، ولایتمداری، حق‌گویی، تکلیف‌گرایی، ایثار و فداکاری،آرمان‌خواهی که بایستی گسترش یابد.

, لزوم برخورد با حقوق‌های نجومی, لزوم برخورد با حقوق‌های نجومی,
,
,

حجت‌الاسلام غلامرضا کاوه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهار کرد: رقم خوردن تفکر و اندیشه عنوان بسیج از درون ذهن امام(ره) و تبلور آن در قلم حضرت آقا نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است.

وی گفت: هیچ کس گمان نمی‌کرد همین اندیشه و روحیه مقاومت و ایستادگی از مرزهای سرزمینی ایران به اقصی نقاط عالم اسلام صادر شود مثل حزب‌الله در لبنان، حشدالشعبی در عراق، انصارالله یمن، حماس در فلسطین و جبهه مقاومت در سوریه حاصل همین اندیشه است.

کاوه خاطر نشان کرد: علت شکست‌ناپذیری ما امروز همین تفکر بسیجی است البته این اندیشه و تفکر دارای مبانی و مولفه‌هایی است که مهمترین آنها خدامحوری، ولایتمداری، حق‌گویی، تکلیف‌گرایی، ایثار و فداکاری، آرمان‌خواهی که بایستی این تفکر گسترش یابد.

امام جمعه موقت محمودآباد عنوان کرد: آنچه نظام سلطه و خاصه آمریکا و اسرائیل را در منطقه نگران و در واقع زمین‌گیر کرده همین اندیشه بسیجی است و علت ورود بسیج در عرصه‌های مختلف نظامی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، سازندگی و علمی به‌خاطر رسالت بسیج بوده که از روزهای نخستین دفاع از انقلاب اسلامی در برابر هر نوع تهدید اعم از سخت،نیمه سخت،جنگ نرم کمک به عمق بخشی انقلاب اسلامی بود.

وی تصریح کرد: به همین دلیل در هر برهه از تاریخ انقلاب که کشور با تهدید خاصی روبرو می‌شود، بسیج نیز به‌عنوان یک نیروی مردمی یک بازوی کمکی به دستگاه‌های متولی در آن عرصه کمک می‌کرد.

کاوه یادآور شد: بنابراین در دوران دفاع مقدس در عرصه نظامی، در دوران پس از دفاع در عرصه سازندگی، در دوران جنگ نرم و ناتوی فرهنگی در عرصه فرهنگی و اجتماعی و در فتنه‌ها و بزنگاه‌های سیاسی در عرصه بصیرتی و روشنگری و در دوران بیماری کرونا در عرصه کمک به بهداشت و درمان ورودهای موفقیت‌آمیزی داشته است.

 این مسئول تاکید کرد: از موضوعات مهم در امر بسیج جامعیت بسیج است یعنی بسیج متعلق به هیچ حزب و گروهی و طبقه و دسته خاصی نیست بلکه متعلق به همه مردم است.

وی گفت: اکنون پنج سال از مقابله با حقوق‌های نجومی می‌گذرد  دولت سابق چندان اعتقادی در برخورد با این ناهنجاری بزرگ نداشت ولی اکنون که قوای سه‌گانه با همفکری منادی مقابله با فساد هستند باید گام مهم را در مقابله با این پدیده زشت بردارند و این توقع و انتظار مهم عموم مردم از دولت انقلابی و مجلس انقلابی و قوه قضائیه انقلابی است.

بسیج الگوی عدالت‌خواهان جهان است

امام جمعه چالوس نیز با بیان اینکه امروز بسیج با عملکرد  مناسب و ساختار مردمی  دارد، گفت:  بسیج امروز نسخه شفابخش در بین آزادی‌خواهان و عدالت خواهان جهان و الگوی بسیاری از کشورها است.

حجت الاسلام سید داوود موسوی در خطبه امروز نماز جمعه چالوس ضمن گرامی‌داشت یاد شهید فخری زاده، اظهار کرد: راه شهیدان باید سر لوحه ما قرار گیرد، هفته بسیج یادآور رشادت‌های بسیجیان در دوران دفاع مقدس و در طول سال‌های دفاع مقدس بوده است.

وی با بیان اینکه بسیج بزرگترین ساختار مردمی را دارد، افزود: بسیج امروز نسخه شفابخش در بین آزادی‌خواهان و عدالت خواهان جهان و الگوی بسیاری از کشورها است.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, بسیج الگوی عدالت‌خواهان جهان است, بسیج الگوی عدالت‌خواهان جهان است,
,
,
,
,
,
,

امام جمعه چالوس تصریح کرد: نماز جمعه کانون تجمع همه ظرفیت‌های موجود در جامعه و نماز جمعه قرارگاه فرهنگی است.

این مسئول بیان کرد: نماز جمعه محور وحدت و نقطه اتصال همه ظرفیت‌های فرهنگی و امام جمعه، امام جمعه وحدت است.

موسوی اضافه کرد: امام جمعه بعنوان زبان گویای مردم و نظام اسلامی در همه عرصه‌های فرهنگی و سیاسی باید ورود منطقی داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: اینجانب محور وحدت و اتحاد بین جامعه خواهم بود و در کنار مردم و مسؤولین در رفع مشکلات شهرستان خواهم بود.

امام جمعه چالوس در ادامه بیان کرد: تکریم ارزش‌ها و اصالت دادن به فعالیت‌های مذهبی و دینی و کمک به برنامه های‌مناسبتی و برگزاری مستمر یادواره‌های شهدا از وظایف نهاد نماز جمعه است.

نمایندگان مجلس وکیل مردم و دشمن شناس باشند

امام جمعه میاندورود نیز گفت: از ابتدای انقلاب تا به امروز هر مشکلی در کشور پیش آمد با ظرفیت بسیج از آن عبور کردیم امروز هم از هر موانعی که می‌خواهیم عبور کنیم باید از ظرفیت بسیج استفاده شود.

حجت الاسلام رضا محمدنسب در خطبه‌های این هفته نماز جمعه میاندورود با اشاره به پنجم آذر سالروز تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان امام خمینی (ره)، اظهار کرد: کار همه انبیا و اولیای الهی بسیج همه مردم برای امر ولایی است یعنی مردم را بسیج کنند تا اطاعت از امر ولی کنند و مدافع ارزش‌ها باشند.
 
وی بیان کرد: از ابتدای انقلاب تا به امروز هر مشکلی در کشور پیش آمد با ظرفیت بسیج از آن عبور کردیم امروز هم از هر موانعی که می‌خواهیم عبور کنیم که یکی از آنها که دشمن مقابل ما قرار داد مشکل اقتصادی است اگر سران سه قوه دلشان برای مردم می‌سوزد و می‌خواهیم آن را حل کنیم باید از ظرفیت بسیج استفاده شود.
 
امام جمعه میاندورود با اشاره به شروع طرح نظارت بر بازار توسط بسیج، خاطرنشان کرد: بهترین روش برای کنترل بازار استفاده از ظرفیت بسیج است.
 
محمدنسب با انتقاد از کیفیت و قمیت خودرهای داخلی، گفت: اگر قطعات این خودروها در داخل تولید می‌شود و از ارز استفاده نمی‌کند پس چرا این مقدار گران است و اگر وارد می‌شود همان بهتر که خودروهای خارجی با کیفیت وارد شود.
 
وی به حقوق‌های نجومی بعضی از مدیران و همچنین خراب شدن اجناس و کالاهای اساسی در بنادر و گمرکات اشاره کرد و افزود: در برخورد با مفسدان و دزدان باید افرادی که چنین اقدامات و اختلاس‌هایی دارند برخورد

نه اینکه دنبال خلافکاران خرد برویم و از دانه درشت‌ها غافل شویم باید با هر دو برخورد شود اما آنچه مردم دارند می‌بینند بیشتر برخورد با خلافکاران خرد است و اگر اقدامی در برخورد با دانه درشت‌ها اتفاق می‌افتد اطلاع رسانی شود تا مردم امیدوار شوند.
 
خطیب جمعه میاندورود با انتقاد از حضور فرزندان مدیران در آمریکا، تصریح کرد: مردم اینجا مرگ بر آمریکا می‌گویند از طرفی فرزندان مسئولین در آمریکا زندگی می‌کنند که باعث سرخوردگی و دلسردی مردم می‌شود.
 
محمدنسب به هفتم آذرماه سالروز شهادت دانشمند هسته‌ایی مجید شهریاری اشاره کرد و اظهار کرد: رهبری بارها فرمودند که مواظب نفوذی‌ها باشسید، همین نفوذی‌ها باعث شهادت این دانشمند شدند، اگر می‌خواهیم ایران قوی داشته باشیم باید توجه به جوانان نخبه و تحصیل کرده داشته باشیم.
 
وی با اشاره به دهم آذر ماه سالروز شهادت آیت الله مدرس و روز مجلس، بیان کرد: مردان تاریخ همیشه زنده هستند و از ویژگی‌های شهید مدرس مردم‌داری، دشمن شناسی و دشمن ستیزی بود، ما از نمایندگان این انتظار را داریم که وکیل مردم، دشمن شناس و دشمن ستیز باشند.
 
محمدنسب با بیان اینکه از دیگر ویژگی‌های شهید مدرس ساده زیستی و ایستادگی در برابر تطمیع و تهدید دشمن بود، تاکید کرد: هر مسئولی اگر این ویژگی را نداشت مناسب مسئولیت نیست.
 
امام جمعه میاندورود استقلال شخصیتی و عدم وابستگی به جریان قدرت و ثروت را از دیگر ویژگی‌های شهید مدرس بیان کرد و گفت: امروز هر مسئولی که مسئولیت می‌گیرد از دو جریان قدرت و ثروت به دور نیست.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, نمایندگان مجلس وکیل مردم و دشمن شناس باشند, نمایندگان مجلس وکیل مردم و دشمن شناس باشند,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه