اخبار داغ

در خطبه های ائمه جمعه استان هرمزگان مطرح شد؛

برخی از مدیران دولت قبل رنگ عوض کرده اند/ فرهنگ بسیجی کشور را از پیج های خطرناک عبور خواهد داد

برخی از مدیران دولت قبل رنگ عوض کرده اند/  فرهنگ بسیجی کشور را از پیج های خطرناک عبور خواهد داد
ائمه جمعه شهرستان های استان هرمزگان بر لزوم تقویت فرهنگ بسیج در تمام شاکله های کشور تاکید و اظهار کردند: فرهنگ بسیجی کشور را از پیج های خطرناک عبور خواهد داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ نماز عبادی سیاسی جمعه در شهرستان های استان هرمزگان برگزار شد که نکات مهم خطلبه های ایراد شده را خواهیم خواند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

برخی از مدیران دولت قبل رنگ عوض کرده اند/ بسیج و سپاه خواب را از مستکبرین جهان گرفته اند

, برخی از مدیران دولت قبل رنگ عوض کرده اند/ بسیج و سپاه خواب را از مستکبرین جهان گرفته اند,

حجت الاسلام و المسلمین قنبر درویشی امام جمعه موقت شهرستان بندرعباس در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی این هفته شهرستان : اظهار کرد با فضیلت ترین انسانها نزد خداوند آن افرادی هستند که با تقوا تر باشند.

وی با اشاره به اینکه در قرآن کریم ۴۹ مورد از اهل تقوا تمجید شده است، افزود: بیش از ۲۰۰ مورد در قرآن کریم از ماده تقوا بکار رفته است که دلیل بر این است که زندگی یک انسان و یک عبد اگر بخواهد سعادت در دنیا و آخرت را داشته باشد نیازمند تقوا است.

امام جمعه موقت بندرعباس با اشاره به آثار دنیوی و اخروی تقوا، تصریح کرد: خداوند متعال در قرآن کریم برای خروج از بن بست های دنیای می گوید تقوا را رعایت کنید.

حجت الاسلام و المسلمین درویشی گفت: تقوا یک نیرویی است که اگر در انسان به وجود آمد در دنیا مانع گناه کردن انسان می شود و اگر انسان توانست این نیرو را در خودش ایجاد کند و معرفت در مقام علم و عمل را اجرایی نماید می توان گفت یک انسان با تقوا است .

وی ادامه داد: انسان های با تقوا در دنیا اهل کارهای ارزشی هستند سخن گفتنشان مستدل و صحیح می باشد، خوب حرف می زنند و حرف خوب نیز می زنند.

امام جمعه موقت بندرعباس ضمن تبریک هفته بسیج با بیان اینکه بسیج یک حرکت ایثارگرانه ای است که انسان از نفس و امنیت خود می گذارد و ما در دود، خون و آتش عملکرد بسیج را دیده ایم، ابراز کرد: بسیجی واقعی آن فردی است که از همه چیز برای رضای خدا بگذرد و بسیج یک فرهنگ است که در تمام اقشار جامعه وجود دارد.

حجت الاسلام و المسلمین درویشی با اشاره به فلسفه تشکیل بسیج و سپاه اظهار کرد: در اساسنامه بسیج و سپاه و ماهیت شکل گرفتنشان، دفاع از انقلاب اسلامی است و امروز بسیجیان و سپاهیان خواب را از مستکبرین جهان گرفته اند.

امام جمعه موقت بندرعباس با بیان اینکه برای ایجاد و بقای انقلاب اسلامی مردم خون داده اند و کشور شهدای بسیاری را تقدیم کرده است، خاطرنشان کرد:  امروز نباید بگذاریم برخی از افراد به اسم جبهه اسلام به این نظام مقدس خدشه وارد کنند.

حجت الاسلام والمسلمین درویشی با اشاره به اینکه خیلی از مدیران کلی که تا دیروز با رئیس جمهور سابق بودند، رنگ عوض کرده اند و  خود را خیلی انقلابی جلوه می‌دهند، تاکید کرد: ناظرین باید حواسشان را جمع کنند افرادی که دیروز ریش های خود را می تراشیدند امروز خود را انقلابی جلوه ندهند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

فرهنگ بسیجی کشور را از پیج های خطرناک عبور خواهد داد/ با حقوق های نجومی برخورد شود

, فرهنگ بسیجی کشور را از پیج های خطرناک عبور خواهد داد/ با حقوق های نجومی برخورد شود,

حجت الاسلام بارانی، امام جمعه پارسیان در خطبه های این هفته نماز جمعه با گرامیداشت سالروز تشکیل بسیج مستضعفین اظهار کرد: نگاه امام راحل به بسیج جهانی و تحول خواه بود و در اندیشه والای ایشان تمام ضعفای عالم، پابرهنگان درمانده و انسان های مظلوم در برابر ظالمان مشمول حمایت آزادی خواهان و ظلم ستیزان بسیجی می باشند و بر همین اساس تشکیل جبهه جهانی مستضعفین را سیره امام راحل برجسته است.

وی، با بیان جملاتی از امام خمینی (ره ) پیرامون بسیج اظهار کرد: امروز فرهنگ بسیجی در جهان اسلام به عنوان تفکر برتر و عزت بخش مورد استقبال مسلمانان آزاده است و جبهه مقاومت اسلامی با انسجام و وحدت بسیجیان جهان اسلام شکل گرفته و با قدرت و سرعت به دنبال تحقق آرمان های اسلامی خمینی بزرگ است .

حجت الاسلام بارانی، فرهنگ بسیجی را نجات بخش، فرصت ساز و مصونیت آفرین معرفی کرده و تاکید کرد: فرهنگ بسیجی یکی از مهمترین ظرفیت های درون زای کشور و موازنه ساز در تهاجم ترکیبی دشمن در شرایط امروز است و قطعا کشور جهت عبور از پیچ های خطرناک نیازمند این اندیشه والاست.

امام جمعه شهرستان پارسیان، ضمن بیان اینکه برای عبور از جریان تحریم و تحریف و خروج از بن بست ها نیازمند بسیجیان هستیم، افزود: همان طوری که در گام اول انقلاب در تثبیت، تداوم و ماندگاری پیشرفت و قدرت آفرینی کشور بسیج نقش اساسی داشته، در گام دوم هم نیازمند همین فرهنگیم لذا تربیت فرزندان بسیجی و نسل جدید نیاز و ضرورت مهم امروز کشور است .

وی، با تشکر و قدردانی از تلاش ها و مجاهدت بسیجیان و مجموعه ناحیه مقاومت بسیج پارسیان و تجلیل از تاسیس بسیج دریایی در شهرستان گفت: به لطف الهی با ایستادگی مردم و همت مسئولان آینده درخشانی در انتظار ملت ایران خواهد بود و انقلاب با شکست دشمنانش به سر منزل مقصود خواهد رسید .

رییس شورای فرهنگ عمومی پارسیان، با اشاره به سالروز شهادت دانشمندان هسته ای و آغاز دور جدید مذاکرات هسته ای تصریح کرد: ملت ایران از خون فرزندان شهیدشان و حق مسلم خود در استفاده از انرژی هسته ای نخواهند گذشت و اجازه زورگویی را به احدی در دنیا نخواهند داد و از دولت محترم می خواهیم ضمن دفاع از حقوق هسته ای ملت، مجازات قاتلین دانشمندان شهیدمان را نیز با جدیت پیگیری کند.

امام جمعه شهرستان پارسیان، با اشاره به پدیده شوم و زشت حقوق های نجومی آنرا مصداق بارز فسادزا، اعتمادزدا، عامل اشرافیگری مسئولان دانسته و گفت: حقوق نجومی خلاف تقوای الهی و وجدان و اخلاق انسانی است.

وی، با اشاره به مطالبه پنج سال پیش رهبر معظم انقلاب و انتقاد از عدم پیگیری جدی قوای مختلف در این زمینه گفت: حقوق های نجومی در هر سه قوه وجود دارد و برخورد با آن هم وظیفه هر سه قوه است لذا دولت و مجلس باید با قانونگذاری درست و اصلاح نظام اداری و ساختارهای معیوب و قوه قضاییه هم با ورود قاطعانه در برخورد با متخلفان در این مساله ورود کنند.

حجت الاسلام بارانی، خاطرنشان کرد: معنا ندارد در این شرایط اقتصادی که عده ای از مردم در فشار و تنگنای معیشتی هستند و جوانان عزیز ما جویای کار با حداقل حقوق هستند، یک مدیری دویست میلیون حقوق بگیرد لذا باید قاطعانه این پول ها از حلقوم اینها بیرون کشیده شود و قوای سه گانه بدانند مردم منتظر اعلام نتایج اقدامات آنها در این زمینه هستند و عذر و توجیهی هم در این زمینه قابل پذیرش نخواهد بود.

وی، با اشاره به تحقق یکی از مصوبات سفر استاندار محترم به شهرستان در زمینه تجهیزات بیمارستانی گفت: از ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی و مجموعه بهداشت و درمان و مدیریت بیمارستان و همچنین فرماندار جوان و مومن شهرستان که پیگیر این مصوبه بودند قدردانی می کنم و قطعا بیمارستان پارسیان نیازمند تجهیز بیشتر است.

رییس شورای فرهنگ عمومی پارسیان، بازگشایی مدارس و تحصیل حضوری را به لحاظ فراهم بودن شرایط را ضرورت مهم ارزیابی کرده و ضمن تاکید بر فراهم کردن لوازم و شرایط بازگشایی در مدارس شهرستان گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی باید به دقت مورد توجه قرار گیرد چرا که نگرانی هایی در این زمینه وجود دارد و برخی متخصصین نیز هشدار پیک ششم را داده اند لذا باید با افرادی که در رعایت پروتکل ها سهل انگاری می کنند برخورد قاطع صورت بگیرد و سلامت فرزندان مردم اصل اولیه و مهم است.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

بسیج تحقق بخش تمدن نوین اسلامی است/ سهم معادن در مسئولیت‌های اجتماعی مشخص شود

, بسیج تحقق بخش تمدن نوین اسلامی است/ سهم معادن در مسئولیت‌های اجتماعی مشخص شود,

 حجت الاسلام و المسلمین شعیب صالحی در خطبه های نماز عبادی و سیاسی جمعه این هفته شهرستان بندرخمیر با اشاره به سالروز تشکیل بسیج مستضعفین ، اظهار کرد : مهمترین افقی که مدنظر امام خمینی (ره) بود و امروز به خوبی تحقق پیدا کرده است ویژگی مهم جهان شمول بودن دائره بسیج در تحکیم مبانی انقلاب است.

حجت الاسلام صالحی به ویژگی های بارز شهید مدرس اشاره و افزود: شهید آیت الله مدرس برای همه مسئولین  در کسوت نمایندگی الگویی تمام عیار برای دفاع از حقوق مردم و پذیرش ولایت مردم است.

خطیب جمعه شهرستان خمیر در بخش دیگری از خطبه های این هفته با اشاره به حضور شهردار خمیر در مجمع جهانی یونسکو ابراز کرد: حضور و سخنرانی شهردار خمیر که سفیر باورهای انسان دوستانه برآمده از غیرت دینی است در مجمع سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی وابسته به سازمان ملل متحد (یونسکو) فخری برای شهرستان است.

حجت الاسلام صالحی تصریح کرد: مطابق قانون و دستور رئیس محترم جمهور یک درصد سهم فروش معادن باید به نفع مردم منطقه در قالب مسئولیت های اجتماعی صرف شود ولی متأسفانه به قانون عمل نمی شود.

وی خاطرنشان کرد : درد مردم خمیر بیکاری جوانانی است که خیل گسترده ظرفیت ها  از جمله معادن بزرگ را می‌بیند و نمی‌تواند از این سفره خدادادی بهره ببرند و بیکار هستند و حسرت می‌خورند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,

آمریکایی ها دچار اشتباه محاسباتی شده اند/ با مظاهر فسادزا مقابله شود

, آمریکایی ها دچار اشتباه محاسباتی شده اند/ با مظاهر فسادزا مقابله شود,

حجت الاسلام شریفی امام جمعه حاجی آباد در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان اظهار کرد : تحرکات سخیف آمریکایی ها ازجمله تحریم چند شهروند ایرانی به بهانه دست داشتن در انتخابات آمریکا و یا صدور بیانیه مشترک با سه کشور اروپایی و برخی کشورهای عربی بیانگر ناتوانی آن هاست.

حجت الاسلام شریفی با اشاره به اینکه غرب یک راه بیشتر ندارد و آن هم پایان تحریم های ظالمانه است تاکید کرد: آمریکایی ها باید بفهمند دچار اشتباه محاسباتی شده اند.

وی در بخش دیگری  از سخنان خود با اشاره به مطالبه مقام معظم رهبری در خصوص حقوق های نجومی افزود: اکنون ۵ سال از مطالبه رهبری در مقابله با حقوق های نجومی میگذرد، پدیده حقوق های نجومی به عنوان یکی از مظاهر فسادزا، اعتمادزدا و اشرافی گری مسئولان باید زشت و قبیح شمرده شده و برخورد قاطع و جدی صورت گیردو نتیجه نیز به مردم اعلام شود.

وی در ادامه تصریح کرد: وظایف و مسئولیت های مهمی بر عهده نخبگان است، از جمله اینکه تلاش علمی در دانشگاه ها نباید متوقف شود و نخبگان باید به نیاز های کشور توجه کرده و راه حل های علمی برای حل مسائل و مشکلات کشور ارائه دهند.

خطیب نماز جمعه حاجی آباد از هوشمندی مردم در مدیریت تجمعات در اعتراض به کم آبی و ناکام گذاشتن دشمنان برای اجرای اهداف پلیدشان تشکر کرده و به مسئولان ارشد ملی و استانی این چنین توصیه کرد: به سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه های منابع طبیعی ، آب و خاک سلامت محیط زیست پیشگیری از بروز تشدید مشکلات باور و توجه داشته باشند.

حجت الاسلام شریفی در بخش دیگر از سخنان خود به رفتار شهید مدرس اشاره کرد و افزود: مدرس در دوران نمایندگی مجلس برای سیاستمداران و مسئولان الگو بوده و درس های مهمی دارد، ازجمله این درس ها مردم داری، دشمن شناسی و شمن ستیزی ایستادگی در برابر تهدید و تطمیع ساده زیستی و بلاخره استقلال شخصیتی و عدم وابستگی به جریان های قدرت و ثروت شهید سید حسن مدرس است.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

روحیه و تفکر بسیجی رمز مقابله با دشمن است/ در برخورد با نجومی بگیران باید به موقع عمل شود

, روحیه و تفکر بسیجی رمز مقابله با دشمن است/ در برخورد با نجومی بگیران باید به موقع عمل شود,

حجت الاسلام مهدی دری ظهر امروز در خطبه های عبادی سیاسی جمعه رودان ضمن تبریک هفته بسیج و با اشاره به مذاکرات و موضوع برجام اظهار کرد: برای بازگشت ایران به برجام باید تمام تحریم‌ها لغو و در عمل مورد راستی‌آزمایی قرار بگیرد و باید بدانند هر وقت به برجام عمل کردند ایران هم به تعهدات خود عمل می کند و مسیر کاملا روشن است.

وی با اشاره به حقوق های نجومی برخی مسئولان افزود: نمی‌توانیم بشنویم حقوق‌های نجومی هست و این در حالی است که کارگران زحمت کش ماه ها حقوق نگرفته‌اند و این حقوق ها نامشروع است.

امام جمعه رودان ادامه داد: مسئولی که حقوق بالایی دریافت می کند دغدغه چندانی نسبت به دیگران نداشته و نمی تواند کسی که حقوق کم را درک کند و باید در مقابل آن کسانی که و نجومی بگیر و زندگی های آنچنانی را برای خودشان تشکیل داده اند را گرفت و اعتمادسازی در جامعه شکل گیرد.

حجت الاسلام دری عنوان کرد: امیدواریم که دولت و مجلس این قانون را اصلاح کنند و سه قوه با جدیت در مقابل نجومی گیران باایستد.

وی آگاه سازی خانواده ها نسبت به آسیب های فضای مجازی را ضروری دانست و گفت: امروز فضای مجازی بزرگترین و مهمترین ابزار سرگرمی قشر جوان و نوجوان می باشد و باتوجه به اینکه روزانه هزاران مطلب در فضای مجازی منتشر می شود و تمایز این وجود ندارد که کدام مطالب مفید و غیرمفید است و جوانان همه موضوعات را با هم رصد می کنند باید تمهیدات لازم صورت بگیرد.

امام جمعه رودان تفکر بسیجی را رمز پیروزی در مقابل دشمن دانست و تصریح کرد: در شرایط حاضر راهکار پیروزی در جنگ‌های اقتصادی، فرهنگی و غیره و برون رفت از مشکلات و معضلات بهره گیری از تفکر، فرهنگ و نگاه بسیجی است و در سال های اخیر، هرجا و در هربخشی که تفکر، حرکت و نگاه بسیجی داشتیم، موفق بودیم و هدف مورد نظر محقق شده است.

وی به توسعه و پیشرفت ایران اسلامی در عرصه های گوناگون اشاره و بیان کرد: امروز ایران اسلامی با حفظ همان روحیه انقلابی به مرحله ای رسیده است که هیچ دشمنی حتی برای تهدید و بیان اجرای گزینه نظامی، جرات پیدا نمیکند و زمانی هم مشاهده می‌کنیم، در الگوپذیری از این نیرو در یمن، لبنان، سوریه و عراق؛ جبهه مقاومت شکل‌گرفته و موجب بیداری اسلامی‌شده است.

حجت الاسلام دری خاطر نشان کرد: امروز نیازمند طراحی سبک جدید تربیتی در قالب صالحین هستیم که در آن تمامی نیازهای روز جامعه و قشر جوان و نوجوان دیده شده باشد.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه