اخبار داغ

تفاوت آب و هوای کیش و مشهد

تفاوت آب و هوای کیش و مشهد
آب وهوای کیش با مشهد متفاوت است و در فصل‌های مختلف سال تفاوت زیادی باهم دارند. گاهی این آب‌وهوا غیرقابل است؛ ولی در بعضی از فصول بسیار جذاب و لذت بخش هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آب‌وهوا یکی از مهم‌ترین عوامل سفر است. تقریبا می‌توان گفت مهم‌ترین عامل برای سفر، آب وهوای مقصد بوده که در قیمت نهایی تور و سفر موثر است. کیش و مشهد از قطب‌های گردشگری ایران به‌شمار می‌روند و در طول سال مسافران زیادی به این شهرها مسافرت می‌کنند. آب وهوای کیش با مشهد متفاوت است و در فصل‌های مختلف سال تفاوت زیادی باهم دارند. گاهی این آب‌وهوا غیرقابل است؛ ولی در بعضی از فصول بسیار جذاب و لذت بخش هستند. تور کیش از مشهد علی بابا از پررفت‌وآمدترین تورها سال به جزیره کیش است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آب‌وهوا یکی از مهم‌ترین عوامل سفر است. تقریبا می‌توان گفت مهم‌ترین عامل برای سفر، آب وهوای مقصد بوده که در قیمت نهایی تور و سفر موثر است. کیش و مشهد از قطب‌های گردشگری ایران به‌شمار می‌روند و در طول سال مسافران زیادی به این شهرها مسافرت می‌کنند. آب وهوای کیش با مشهد متفاوت است و در فصل‌های مختلف سال تفاوت زیادی باهم دارند. گاهی این آب‌وهوا غیرقابل است؛ ولی در بعضی از فصول بسیار جذاب و لذت بخش هستند. تور کیش از مشهد , علی بابا,  از پررفت‌وآمدترین تورها سال به جزیره کیش است.,

آب‌ و هوای مشهد

, آب‌ و هوای مشهد,

درادامه به بررسی آب‌وهوای مشهد در فصول مختلف می‌پردازیم.

,

بهار

, بهار,

فصل بهار، مشهد آب‌وهوای معتدلی دارد. دمای هوای این شهر در فروردین ماه بین 12 تا 25 درجه سانتی‌گراد متغیر بوده و در اردیبهشت دمای هوا بین 21 تا 34 درجه سانتی‌گراد قرار دارد. از اواخر اردیبهشت دمای هوا گرم‌تر شده و خرداد ماه دمای هوای مشهد در برخی از روزهای ماه به 39 درجه سانتی گراد نیز می‌رسد. مشهد در فصل بهار مملو از گردشگر و زائرانی است که برای زیارت حرم امام رضا به این شهر سفر کرده‌اند و به عبارتی دیگر در ماه فروردین همزمان با تعطیلات نوروزی مشهد شلوغ‌ترین روزهای خود را در سال تجربه می‌کند. یکی از بهترین فصل‌های مسافرت از نظر آب‌وهوایی این فصل است.

,

تابستان

, تابستان,

دما در فصل تابستان بین 29 تا 40 درجه سانتی‌گراد متغیر است. در این فصل بارش باران به کم‌ترین حد خود می‌رسد؛ ولی به خاطر تعطیلی مدارس و بعضی از اداره‌ها مشهد پر از زائر و مسافر می‌شود. به همین خاطر قیمت تورها در این فصل کمی افزایش پیدا می‌کند. در این فصل مراکز خرید و هتل‌ها تخفیف‌های قابل توجهی را برای گردشگران ارائه می‌دهند. یکی از بهترین فصل‌های مسافرت از نظر خرید فصل تابستان است.

,

, ,

پاییز

, پاییز,

با شروع فصل پاییز دمای هوای شهر مشهد رو به سردی رفته و در مهر ماه حداکثر دمای هوای این شهر 28 درجه سانتی گراد است. آبان ماه این دما به 22 درجه سانتی گراد رسیده و در آذر ماه اوج سردی هوا را در پاییز مشهد شاهد هستیم. دمای هوا در برخی از روزهای سال به منفی 2 درجه سانتی گراد هم می رسد. میانگین بارش در این فصل افزایش پیدا می‌کند. درصورتی که در این زمان قصد خرید تور مشهد را دارید، توجه داشته باشید که در طول ماه حداقل دو روز بارانی را در مشهد خواهیم داشت.

,

زمستان

, زمستان,

دمای هوای مشهد در فصل زمستان به اوج سرما و یخبندان می رسد. کم‌ترین میزان توریست و زائر در مشهد را در فصل زمستان خواهد داشت که البته در مناسبت‌های خاص شلوغ تر از روزهای عادی می‌شود. این فصل از نظر اقتصادی و مرقون به صرفه بودن یکی از بهترین فصل‌های مسافرت به مشهد است. این فصل پرفروش‌ترین تور کیش از مشهد بوده ومحبوبیت خاصی در بین مردم مشهد دارد.

,

آب و هوای کیش

, آب و هوای کیش,

بهار

,

تعطیلات نوروز، شلوغ‌ترین زمان سفر به جزیره کیش به‌نظر می‌رسد. دلیل این امر هم، آب‌وهوای خنک و طبیعت زیبای جزیره کیش در فصل بهار است. قیمت تور کیش در فصل بهار بالاتر از باقی فصل‌ها است. توصیه می‌کنیم نوروز را برای سفر به کیش انتخاب کنید. البته باید توجه داشته باشید که برای تهیه تور کیش نوروز، بهتر است حداقل از یک ماه قبل اقدام کرده و در بهمن ماه تور نوروز کیش را رزرو فرمایید. کیش در بهار بسیار زیبا و خوش آب‌وهوا بوده و تور کیش از مشهد یکی از پرترددترین تورهای این جزیره است.

,

, ,

تابستان

,

کیش در فصل تابستان گرم‌ترین روزهای سال خود را تجربه می‌کند. دمای هوا در تابستان به اوج خود یعنی بیش از 32 درجه سانتی گراد می‌رسد و همچنین رطوبت هوا نیز در حداکثر حالت ممکن یعنی بیش از 70 درصد قرار می‌گیرد. گرما و شرجی هوا در این ایام و به‌خصوص در ماه‌های خرداد تا شهریور، سبب

,

کاهش تقاضا برای سفر به کیش و در نتیجه کاهش قیمت تور کیش می‌شود. در تور کیش تابستان شما می‌توانید هتل‌های خوب کیش را با قیمت پایین رزرو نمایید. به این نکته توجه داشته باشید که این فصل برای خرید و عاشقان خرید فوق‌العاده است.

,

پاییز و زمستان

,

آب‌وهوای جزیره کیش برخلاف سایر شهرهای توریستی کشور در فصول سرد سال یعنی پاییز و زمستان به شدت خوب و مطبوع است. در نتیجه بسیاری از گردشگران زمستان یا پاییز، به‌خصوص اواسط آبان تا اواخر اسفند را برای سفر به کیش انتخاب می‌کنند. البته باید در نظر داشته باشید که این شرایط خوب جوی سبب شلوغی و نیز افزایش قیمت تور کیش در فصل زمستان می‌شود. قیمت پرواز کیش در فصل زمستان به حدود 1.5 برابر تابستان می‌رسد. قیمت هتل‌های کیش نیز در این فصل به دو برابر می‌رسد.

,

انتهای پیام؛ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه