اخبار داغ

احیای واحدهای تولیدی گامی بلند به سوی توسعه؛

۵۷۵ واحد صنعتی آذربایجان غربی نیازمند توجه دولت برای رونق دوباره

۵۷۵ واحد صنعتی آذربایجان غربی نیازمند توجه دولت برای رونق دوباره
آذربایجان غربی بیش از ۲۴ شهرک و ناحیه صنعتی دارد و این نواحی ظرفیت مناسبی برای تحرک چرخ اقتصادی به شمار می‌رود. در این بین ۵۷۵ واحد صنعتی در این نواحی شناسایی شده که نیازمند توجه بیش از پیش دولت برای احیاء هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم نیوز، احیاء واحدهای صنعتی راکد و نیمه راکد از اولویت‌های دولت سیزدهم بوده و رییس جمهوری بارها در سخنرانی‌های خود به آن تاکید داشته است؛ زیرا با احیای هر واحد صنعتی، علاوه بر فرصت‌های شغلی که به‌صورت مستقیم برای افراد جویای کار ایجاد می‌شود، زمینه‌های متعددی برای اشتغال غیرمستقیم افراد نیز در بخش‌های مرتبطی همچون حمل‌ونقل، توزیع و فروش کالا، خدمات و پشتیبانی و سایر حوزه‌ها فراهم خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز،,

آذربایجان غربی یکی از مناطق کم برخوردار در حوزه صنعتی بود و با تغییر رویکرد در روند توسعه صنعتی و تولیدی دراین خطه از کشور می‌توان گام های بلندی برای توسعه برداشت.

,

, ,

بررسی مشکلات ۳۲۰۰ واحد تولیدی در آذربایجان‌غربی

, بررسی مشکلات ۳۲۰۰ واحد تولیدی در آذربایجان‌غربی, بررسی مشکلات ۳۲۰۰ واحد تولیدی در آذربایجان‌غربی,

علی روشن میلانی رییس اداره امور صنایع غیر فلزی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید از اردیبهشت ۱۳۹۴ با تصویب و ابلاغ قانون رفع موانع تولید آغاز به کار کرده و در همین مدت با برگزاری بیش از ۸۸۰ جلسه،  علاوه بر حل مشکلات بیش از یک هزار و ۳۰۰ واحد تولیدی در قالب بیش از سه هزار مصوبه، نسبت به بررسی سه هزار و ۲۰۰ درخواست پرداخت تسهیلات واحدهای تولیدی نیز اقدام کرده است.

,

روشن میلانی تاکید کرد:  تاکنون ۱۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات در قالب سرمایه ثابت برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام، بازسازی و نوسازی، فعال سازی مجدد واحدهای راکد، افزایش سرمایه در گردش برای بالا بردن ظرفیت تولید واحدهای فعال از طریق بانک‌های عامل در قالب تسهیلات رونق تولید (از محل منابع داخلی بانک‌ها) و تسهیلات تولید و اشتغال (از محل منابع بند الف تبصره ۱۸) پرداخت شده است.

,

, ,

شناسایی ۵۷۵ واحد صنعتی نیازمند احیا در آذربایجان‌غربی

, شناسایی ۵۷۵ واحد صنعتی نیازمند احیا در آذربایجان‌غربی, شناسایی ۵۷۵ واحد صنعتی نیازمند احیا در آذربایجان‌غربی,

حسن حاتمی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه ۵۷۵ واحد صنعتی این استان نیازمند احیا هستند، افزود: برگرداندن این واحدهای صنعتی به چرخه تولید زمینه اشتغال بیش از پیش جوانان منطقه را فراهم می‌کند و به نوعی مشکل بیکاری در این منطقه تاحدودی حل و فصل می‌شود.

,

حاتمی بیان کرد: راه اندازی این تعداد واحد تولیدی می‌تواند زمینه توسعه صادرات داخلی و خارجی و جذب سرمایه‌گذار را نیز فراهم می‌کند.

,

امسال ۲۵ واحد در شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی احیا شده است

, امسال ۲۵ واحد در شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی احیا شده است, امسال ۲۵ واحد در شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی احیا شده است,

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی گفت: فقط طی سال جاری ۲۵ واحد صنعتی در این شهرک احیا و به مدار تولید بازگشته‌ است و زمینه فعالیت اکثر این واحدهای احیا شده در حوزه‌های صنایع غذایی، شیمیایی، فلزی و کانی غیر فلزی بوده است.

,

حاتمی افزود: احیای ۲۵ واحد تولیدی برای ۴۵۰ نفر در آذربایجان‌غربی منجر به اشتغال زایی شده است که برای تحقق همین امر بیش از ۱۷۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

,

وی با اشاره به اینکه ۷۵ درصد واحدهای صنعتی در شهرک های آذربایجان‌غربی فعال است، گفت: از ‌یک هزار و ۴۰۰ واحد به بهره‌برداری رسیده در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان هم اینک هزار و ۵۰ واحد فعال است.

,

, ,

مشکلات ارزی مهمترین مانع واحدهای تولیدی است

, مشکلات ارزی مهمترین مانع واحدهای تولیدی است, مشکلات ارزی مهمترین مانع واحدهای تولیدی است,

غلامرضا بابایی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: عامل اصلی رکود در واحدهای تولیدی و اقتصادی آذرابیجان‌غربی مشکلات ارزی است.

,

بابایی اضافه کرد: کمبود نقدینگی ارزی و مشکلات مربوط به نقل و انتقال ارز حاصل از صادرات را از عمده مشکلات واحدهای تولیدی است.

,

وی ادامه داد: مشکلات مالی و بانکی و نبود تجهیزات مدرن نیز از دیگر مشکلاتی است که گریبانگیر واحدهای تولیدی شده است زیرا مشکلات ارزی باعث شده که تامین مواد اولیه برای واحدهای تولیدی با مشکل اساسی روبرو شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه