اخبار داغ

در ستاد پیشگیری و مقابله با بحران گنبدکاووس مطرح شد؛

خطر کمبود گاز در استان‌های شمالی/ الگوی مصرف به اقدام همگانی تبدیل شود

خطر کمبود گاز در استان‌های شمالی/ الگوی مصرف به اقدام همگانی تبدیل شود
آژیر خطر کمبود گاز در فصول سرد سال به صدا درآمد و استان‌های شمالی با مشکل جدی‌تری در این زمینه مواجه هستند و بهترین راهکار برای گذر از این وضعیت رعایت الگوی مصرف خانگی و ادارات است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از گلستان ما، ستاد پیشگیری و مقابله با بحران شهرستان گنبدکاووس با حضور مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان گلستان تشکیل جلسه داد و دستگاه های متولی در این جلسه به ارائه گزارش هایی از آخرین وضعیت میزان و مصرف انرژی شهرستان پرداختند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما,
از جمله نگرانی های مطرح شده در این جلسه مشکل کمبود گاز در زمستان بود؛ رئیس شرکت گاز شهرستان گنبدکاووس در این جلسه اظهار کرد: از اوایل پاییز امسال مشکل کمبود گاز در کشور مطرح شده است که پیش بینی می شود شدت این مشکل در استان های شمالی مانند گلستان که در انتهای خط لوله هستند بیشتر باشد.
,
شکیبا افزود: طی دو ماه گذشته نامه نگاری هایی مبنی بر تامین سوخت دوم و همچنین دوگانه سوز کردن نانوایی ها، صنایع، مرغداری ها و سایر مجموعه هایی که از نعمت گاز بهره میگیرند شده ایم.
,
وی ادامه داد: همچنین بر اساس دستور العمل جدید همه ادارات موظف شده اند تا دمای اتاق ها و سالن ها را بین 18 تا 21 درجه سانتی گراد نگه دارند و وسایل گرمایشی نیم ساعت قبل از شروع و پایان ساعت اداری روشن و خاموش شوند و شرکت گاز نیز موظف به سرکشی برای اجرای این دستورالعمل شده است تا زمستانی با حداقل چالش را سپری کنیم.
,
رئیس اداره صمت گنبدکاووس نیز در این جلسه با اشاره به نگرانی های موجود درباره آسیب کمبود گاز به نانوایی ها گفت: در حال حاضر در گنبدکاووس 191 نانوایی وجود دارد که از این بین تنها 18 نانوایی دوگانه سوز شده اند و 60 نانوایی متقاضی دریافت تسهیلات برای اجرای دستورالعمل هستند؛ رایزنی ها با نانوایان برای دوگانه سوز کردن ادوات همچنان ادامه دارد.
,
در این جلسه رئیس شرکت توزیع برق گنبدکاووس نیز بر لزوم استفاده ی بهینه و صرفه جویی در مصرف برق و گاز تاکید کرد و افزود: با کمبود گاز تامین سوخت نیروگاه ها با مشکل مواجه خواهد شد بنابراین باید با یک اقدام همگانی چه از سمت مردم و چه مسئولین اثرات این مشکل را در سطح شهرستان به حداقل برسانیم چراکه اگر با این روند ادامه دهیم قطعا همچون سال گذشته با مشکل قطعی های زمستانه برق مواجه خواهیم شد.
,
رئیس اداره هواشناسی گنبدکاووس نیز با اشاره به  آخرین وضعیت احداث رادار هواشناسی شهرستان گفت: افزون بر فاز مطالعاتی پروژه برای جانمایی، تجهیزات مورد نیاز برای ساخت نیز خریداری شده است و اکنون برای احداث برج و ابنیه مشاور و نقشه طرح آماده است اما برای ادامه کار با کمبود بودجه مواجه هستیم.
,
در پایان مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان ضمن قدردانی از زحمات و سطح دغدغه مندی دستگاه های مربوطه برای تخصیص بیشتر بودجه به جهت تکمیل پروژه احداث رادار قول مساعد داد.
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه