اخبار داغ

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران خواستار شد؛

ضرورت تسریع در اجرای ابلاغیه تسهیل تجارت‌

ضرورت تسریع در اجرای ابلاغیه تسهیل تجارت‌
رئیس کنفدراسیون صادرات ایران گفت: باوجود اینکه دو ماه از ابلاغِ ابلاغیه معاون اقتصادی رئیس جمهور درباره تسهیل تجارت می گذرد اما این ابلاغیه هنوز اجرا نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد لاهوتی امروز در نشست صبحانه کاری تشکل‌های بخش خصوصی با رئیس سازمان توسعه تجارت که در اتاق بازرگانی تهران برگزار شد، بیان کرد: دو ماه از ابلاغِ‌ ابلاغیه تسهیل تجاری معاون اقتصادی رئیس جمهور گذشته اما هنوز این ابلاغیه عملیاتی نشده است. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی بیان داشت: این در حالی است که اگر قرار است صادرات هر کالایی ممنوع شود باید حداقل سه ماه قبل اطلاع رسانی شود. 
,
 
,
رئیس کنفدراسیون صادرات اتاق بازرگانی تهران با اشاره به موضوع رفع تعهد ارزی برای صادرکنندگان کوچک و متوسط که در این ابلاغیه تعیین تکلیف شده است، افزود: بنابراین باید هر چه سریع‌تر این ابلاغیه اجرایی شود. 
,
 
,
وی با تاکید بر اینکه وزارت اقتصاد تنها دستگاهی است که دستورالعمل اجرایی مرتبط با ابلاغیه معاون اقتصادی رئیس‌جمهور را صادر کرد، افزود: حدود ۱۰ سال است که عوارض صادراتی بر کالاهای صادراتی وضع می‌شود و در حوزه سالامبور و چرم بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان عوارض پرداخت شده اما با این وجود حجم صادرات به یک سوم کاهش یافته است و تعداد فعالان این حوزه ۵۰ درصد کاهش یافته است. 
,
 
,
لاهوتی افزود: قرار بود که این عوارض در صنعت هزینه شود اما تاکنون فقط ۱۷ میلیارد دلار به این صنعت اختصاص داده شده است. 
,
 
,
رئیس کنفدراسیون صادرات ایران با تاکید بر اینکه باید عوارض صادرات به سمت صنعت هدایت شود، گفت: نه اینکه این عوارض به به نام تولید دریافت اما به کام دولت باشد. 
,
 
,
وی اظهار داشت: اگر قرار است صادرات کالایی ممنوع شود باید سه ماه قبل اطلاع رسانی شود زیرا عدم این اطلاع رسانی منجر به بدنام شدن صادرکنندگان ایرانی در دنیا می‌شود و به علت عدم برنامه ریزی ایران در دنیا به عنوان یک کشور غیرمتعهد در دنیا بدنام خواهد شد. 
,
 
,
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با اشاره به اینکه دو سال است که سیاستگذاری حوزه تجاری به بانک مرکزی واگذار شده است، گفت: این شرایط در دولت فعلی تغییر کرده است اما تقاضا داریم که سیاستگذاری‌های تخصصی در حوزه‌های تخصصی انجام شود، زیرا هر تصمیم اشتباه موجب لطمات به اقتصاد کشور خواهد شد. 
,
 
,
انتهای پیام
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه