اخبار داغ

مدیرکل دامپزشکی ایلام:

دام های عشایر کوچ رو در ایلام مایه کوبی می شوند

دام های عشایر کوچ رو در ایلام مایه کوبی می شوند
مدیرکل دامپزشکی ایلام با اشاره به آغاز کوچ عشایر سایر استان ها به ایلام، گفت: دام های عشایر کوچ رو در ایلام مایه کوبی می شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایلام بیدار ، “رامین پورنجف”، مدیرکل دامپزشکی ایلام در جمع رسانه ها   اظهار داشت: هر ساله و از ابتدای آذرماه در فصل پاییز عشایر کوچ رو مناطق گرمسیری جنوب استان ایلام را برای قشلاق گذرانی انتخاب می‌کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایلام بیدار,

وی افزود: هر ساله با شروع فصل سرما مناطق گرمسیری استان ایلام میزبان حدود بیش از یک هزار و ۲۰۰ خانوار عشایری از استان‌های همدان، کرمانشاه و لرستان است که تا اردیبهشت ماه در این مناطق سکونت دارند.

,

وی ادامه داد: در این راستا با هماهنگی ادارات دامپزشکی استان‌های مبدای هماهنگی‌ها و مکاتباتی در خصوص بیماری دام‌ها برای جلوگیری از سرایت آن در سایر استان‌های از جمله استان ایلام به عنوان استان مقصد انجام گرفته است.

,

مدیرکل دامپزشکی ایلام اضافه کرد: عمده دام‌ها مورد ایمن سازی قرار گرفته‌اند و واکسیناسیون قبل از کوچ برای دام‌های آنها انجام گرفته است.

,

پورنجف عنوان کرد: با توجه به اینکه عشایر کوچ رو از استان‌های مختلف عبور می‌کنند ممکن است حین عبور هم دام‌های آنها به بیماری مبتلا شوند.

,

وی ادامه داد: در این راستا ایمن سازی لازم از مناطق مرزی و عشایری استان شروع شده و دام‌هایی که مایه کوبی آنها صورت نگرفته با اعزام اکیپ‌های دامپزشکی به مناطق استقرار عشایر کوچ رو این کار انجام می‌شود.

,

وی گفت: دامپزشکی استان همه ساله با همکاری و هماهنگی سازمان عشایری استان با اعزام اکیپ‌های سیار و ثابت در شهرستان‌هایی که دامداران و عشایر مستقر می‌شوند، خدمات لازم را به آنها ارائه می‌دهند.

,

 

,

انتهای پیام/ر

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه