اخبار داغ

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان:

پیش بینی بیش از ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار برای راه‌های کردستان

پیش بینی بیش از ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار برای راه‌های کردستان
مرادی گفت: برای توسعه زیرساخت‌های راه در استان کردستان دوهزار و ۸۷۰ میلیارد ریال از منابع مختلف بودجه ۱۴۰۰ پیش بینی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عرفان مرادی مدیرکل راه و شهرسازی کردستان در گفتگو با خبرنگار کُردتودی، اظهار داشت: این میزان اعتبار از محل‌ منابع ملی، استانی و سایر ردیف‌ها در طرح های در دست اجرای این استان هزینه می‌شود.

وی افزود: عمده طرح‌های هدف این اعتبارات شامل کریدر بزرگراهی غرب کشور (بزرگراه کرمانشاه - میاندوآب)، جاده مریوان - سنندج، طرح چهار خطه کردن گردنه صلوات آباد (محور سنندج – همدان)،احداث چهار خطه بیجار-دیواندره وجهارخطه سقز-بانه است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان در خصوص طرح کریدربزرگراهی غرب کشوردر کردستان گفت: بزرگراه کرمانشاه - میاندوآب بخشی از کریدور بزرگراهی غرب کشور بوده که از ۴۱۶ کیلومتر طول این بزرگراه حدود ۳۲۰ کیلومتر آن در کردستان واقع شده و اکنون ۶۵درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۵۵ کیلومتر از این مسیر در کردستان زیربار ترافیک رفته است، اضافه کرد: طول کلی کریدور بزرگراهی غرب کشور یک هزار و ۳۲۸ کیلومتر است که پنج استان غرب کشور را در بر می‌گیرد.

مرادی یادآور شد: اتمام عملیات اجرایی پروژه بزرگراهی کرمانشاه - میاندوآب نیاز به اعتباری بیش از ۳۳هزار میلیارد ریال دارد که در صورت تامین آن و تخصیص اعتبار لازم انتظار می رود درسه سال آینده به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: بهبود شرایط ترافیکی، ارتقای سطح برخورداری از راه مناسب، تسهیل مبادلات تجاری، صرفه جویی در زمان وانرژی، کاهش تلفات و ازدیاد ایمنی و همچنین رضایت مندی کاربران ازجمله مزایای طرح های راهسازی است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه