اخبار داغ

متخصص زنان و زایمان:

ابتلا به سرطان مهم‌ترین آسیب در بارداری دیرهنگام است/ پویایی اجتماعی، ره‌آورد بچه‌دار شدن برای زوجین

ابتلا به سرطان مهم‌ترین آسیب در بارداری دیرهنگام است/ پویایی اجتماعی، ره‌آورد بچه‌دار شدن برای زوجین
متخصص زنان و زایمان گفت: زنانی که هرگز بچه‌دار نشدند یا زنانی که اولین زایمانشان بعد از ۳۵سالگی است در معرض خطر بیشتری برای سرطان سینه هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نسترن زمانی متخصص زنان و زایمان در چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: مادر شدن تاثیر بسزایی در سلامت زنان دارد و در برخی موارد به اندازه موقعیت اجتماعی و اقتصادی افراد دارای اهمیت است.
وی یکی از مهم‌ترین عوامل نازایی در زنان را دیر بچه‌دار شدن بر اثر ازدواج‌های دیرهنگام و تاخیر در بارداری عنوان و بیان داشت: ارتباط بین دیر بچه‌دار شدن و نازایی می‌تواند این باشد که اگر در فرد بیماری‌هایی مانند عفونت‌های لگنی و رحمی وجود داشته باشد با افزایش سن این اختلالات پیشرفت داشته و اما در سنین پایین بیماری خفیف‌تر است.
زمانی تاکید کرد: عدم بارداری احتمال ابتلا به یک سری از سرطان‌ها را در خانم‌ها افزایش می‌دهد که مهم‌ترین آن سرطان سینه است که احتمال ابتلا به آن در زنانی که نازا هستند یا اصلا زایمان نکرده‌اند نسبت به زنانی که چندین زایمان دارند احتمال بیشتری دارد.
این متخصص زنان و زایمان بیان داشت: زنانی که هرگز بچه‌دار نشدند یا زنانی که اولین زایمانشان بعد از 35 سالگی است در معرض خطر بیشتری برای سرطان سینه هستند و علت آن این است که در زمان حاملگی یکسری از فرمول‌ها در سطح بدن کاهش می‌یابد و تغییراتی در بافت پستان ایجاد می‌شود که سبب ایجاد مقاومت نسبت به سرطان ایجاد می‌کند.
وی با اشاره به بعد روانی و عاطفی و ویژگی‌های مثبت بچه‌دار شدن یادآور شد: بچه‌دار شدن برای زوجین می‌تواند یک سری تاثیراتی داشته باشد که ازآن‌جمله می‌توان به افزایش امید به زندگی، احساس جوانی و شادابی و نشاط، افزایش احساس قدرت و اعتماد به نفس، احساس علاقه به زندگی مشترک، هدفمند شدن زندگی، را نام برد.
زمانی تصریح کرد: بچه‌دار شدن همچنین می‌تواند سبب بهبود عملکرد مغز و تقدیت حافظه شود، پویایی اجتماعی یکی دیگر از اثرات بچه‌دار شدن است.
این متخصص زنان و زایمان گفت: زنان تصمیم به بچه‌دار شدن در سن زیر 35 سال را حتما داشته باشند، چراکه با باردار شدن مراقبت‌ها و توجه نسبت به خانم افزایش می‌یابد و در حاملگی اگر زن بیماری پنهانی دارد مشخص شود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه