اخبار داغ

رئیس مرکز آمار قوه قضاییه:

بانک اطلاعاتی مجرمان متواری راه اندازی می‌شود

بانک اطلاعاتی مجرمان متواری راه اندازی می‌شود
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه گفت: با راه اندازی این سرویس هیچگونه خدماتی به مجرمان متواری ارائه نخواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد کاظمی فرد در جلسه‌ای با حضور سردار دولت خواه معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات نیروی انتظامی که در مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه برگزار شد، ضمن تقدیر از همکاری ناجا و زحمات معاونت فناوری در زمینه راه اندازی و پیشبرد «پروژه ارتباط با ناجا» گفت: در برخی از استان‌ها پرونده‌ها به صورت دستی و فیزیکی از کلانتری به دادسرا و یا بالعکس ارسال می‌شود که باید با تجهیز کلانتری یا دادسرا و آموزش‌های لازم این مشکل برطرف شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه افزود: ما یک بستر واحد در بحث ارتباط تصویری در سراسر دستگاه قضا ایجاد کرده ایم به طوری که ۷۰ درصد تحقیق از زندانی‌ها را در داخل زندان و به صورت مجازی انجام می‌شود که البته در برخی از استان‌ها با تجهیز اتاق قاضی و باجه زندان این عدد به ۹۴ درصد نیز می‌رسد و حتی بزودی ملاقات خانواده زندانی با زندانی نیز در این بستر صورت می‌گیرد.
,
 
,
وی با اشاره به سند تحول قضایی در بحث مجرمان متواری گفت: با همکاری ناجا تا پایان سال سرویس بانک اطلاعات مجرمان متواری راه اندازی خواهد شد تا از ارائه خدمات به این مجرمان جلوگیری شود.
,
 
,
کاظمی فرد در پایان با توجه به تاکید ریاست قوه قضاییه در مورد اطلاع رسانی به افرادی که از کشور ممنوع الخروج می‌شوند افزود: در این زمینه نیز سرویسی ایجاد خواهد شد که به محض ممنوع الخروج شدن فرد با ارسال پیامک، این مهم به وی اطلاع داده شود.
,
 
,
در این جلسه سردار دولت خواه گفت: با توجه به همکاری و همدلی قوه قضاییه و نیروی انتظامی در زمینه الکترونیکی کردن خدمات، زیرساخت‌ها و زیربنا‌های خوبی ایجاد شده که با سرعت بخشیدن به کار‌ها رضایت مردم را به دنبال خواهد داشت.
,
 
,
وی افزود در پروژه ارتباط بر خط الکترونیکی بین ناجا و قوه قضاییه، بیش از ۷۵۰ کلانتری متصل و بیش از ۱۰۰۰ مقر تجهیز شده است که امیدواریم با کمک مرکز آمار و فناوری اطلاعات مشکلاتی که در اجرای این طرح وجود دارد هرچه زودتر برطرف شود.
,
 
,
معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات نیروی انتظامی با اشاره به ارتباط تصویری ایجاد شده بین قاضی و متهم افزود: ما برای انتقال متهم به دادگاه جهت بازجویی، چندین شهید فقط در خود تهران بزرگ داده ایم که با الکترونیکی و مجازی شدن این فرآیند از بسیاری خطرات و خسارات احتمالی جلوگیری خواهد شد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه