اخبار داغ

دبیر کمیته واکسیناسیون کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان:

بیش از ۹۰ درصد مردم استان سمنان واکسینه شدند/ تزریق بیش از ۵هزار دوز یادآور واکسن کرونا در استان

بیش از ۹۰ درصد مردم استان سمنان واکسینه شدند/ تزریق بیش از ۵هزار دوز یادآور واکسن کرونا در استان
فریور با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد از مردم استان واکسینه شده اند، گفت: بیش از ۷۸ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال استان سمنان تزریق دو دوز آنها انجام شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فرشید فریور، دبیر کمیته واکسیناسیون کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت، در خصوص وضعیت تزریق دوز سوم واکسیناسیون کرونا، گفت: با توجه به اینکه نیاز است افراد جامعه در برابر این ویروس ایمن باشند بعد از تزریق دو دوز اول واکسن و طی کردن یک بازه زمانی خاص که برای هر واکسنی متفاوت است لازم است دوز سوم نیز تزریق شود.

فریور با بیان اینکه دوز سوم یا دوز یاد آور در استان سمنان نیز شروع شده است، افزود: همانطور که همه بر تزریق دو دوز اول تاکید داشتند بازهم نیاز است این دوز یادآور یا همان نوبت سوم برای افراد نیازمند به واکسن تزریق شده تا این ویروس کنترل شود.

دبیر کمیته واکسیناسیون کرونا استان سمنان با اشاره به گروه هدف واکسیناسیون دوز سوم، عنوان کرد: گروه هدف اولیه، کادر درمان و افرادی که دارای سطح ایمنی پایین قرار دارند و یا دارای بیماری های زمینه ای همانند بیماران سرطانی، MS و بیمارانی که دارای سطح ایمنی پایینی هستند باید سریع فراخوان داده شود و تزریق دوز سوم را انجام دهند.

وی با اشاره به گروه هدف دوم برای تزریق دوز سوم واکسن کرونا، تشریح کرد: برای مرحله بعد افرادی که دارای سن بالای ۶۰ سال هستند و از واکسن های غیر فعال سینوفارم و یا برکت در دوز قبلی استفاده کرده اند و از تزریق قبل آن ها ۴ ماه گذشته باشد می توانند مراجعه کرده و دوز سوم را دریافت کنند.

فریور تزریق دوز سوم را بسیار ضروری دانست و عنوان کرد: افرادی که از واکسن ها فعال استفاده کرده اند باید بعد از گذشت ۶ماه به مراکز واکسیناسیون مراجعه کرده و دوز سوم را دریافت کنند و تزریق دوز سوم و یا همان یاد آور برای همه افراد بعد از گذشت زمان لازم ضروری است.

دبیر کمیته واکسیناسیون کرونا استان سمنان با اشاره به تزریق بیش از ۵ هزار دوز واکسن کرونا در دوز سوم ، تصریح کرد: خوشبختانه تزریق دوز سوم با سرعت شروع شده است و بیش از ۵ هزار نفر در محدوده تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان دوز سوم خود را دریافت کرده اند و روزانه تعداد این افراد افزایش پیدا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه بهتر است دوز سوم همان واکسن گذشته تزریق شود، تشریح کرد: با توجه به اینکه نوع واکسن بسیار مهم است در صورت نبودن واکسن های که در گذشته تزریق کرده اند می توانند از واکسن های آسترازینکا، پاستو کووک و یا اسپایکوژن استفاده کنند.

فریور وضعیت کرونا در کشور را افزایشی دانست و خاطر نشان کرد: در هفته های اخیر وضعیت مطلوب تر بوده است  در حال حاضر در استان سمنان با دو شهر آبی دو شهر نارنجی و چهار شهر زرد وضعیت مطلوبی را داریم اما این وضعیت شکننده است و قابل پیش بینی نیست.

دبیر کمیته واکسیناسیون کرونا استان سمنان با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد از مردم استان واکسینه شده اند، افزود: بیش از ۷۸ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال استان سمنان تزریق دو دوز آن ها انجام شده است و وضعیت مطلوبی را در سطح استان داریم اما باید مراقب وضعیت شکننده این ویروس باشیم.

وی با ابراز نگرانی از بازگشایی مدارس و دانشگاه ها در کشور، گفت: با توجه به بازگشایی مدارس و برخی از دانشگاه ها نگرانی مارا برای افزایش اپیدمی بالا برده است اما امیدواریم با رعایت کلیه نکات بهداشتی این اتفاق نیوفتد و همکاران ما در شبکه بهداشت نیز بر روند اجرای دستورالعمل های بهداشتی در این اماکن بشدت نظارت می کنند تا مشکلی ایجاد نشود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه