اخبار داغ

رئیس مرکز بیماری های واگیر وزارت بهداشت:

ممنوعیت ورود مسافران غیرایرانی از کشورهای منشا جهش «اومیکرون»

ممنوعیت ورود مسافران غیرایرانی از کشورهای منشا جهش «اومیکرون»
رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: مردم از سفر به کشورهای آفریقای جنوبی و شش کشور دیگر اطراف آن یعنی کشورهای بولسوانا، نامیبیا، زیمباوه، لسوتو و اسواتینی خودداری کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «محمدمهدی گویا»، رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت درارتباط با سویه جدید «اومیکرون» که سازمان جهانی بهداشت آن را نگران کننده خوانده است، گفت: این سویه اگر منتشر شود، با نگرانی که در این رابطه وجود دارد، ممکن است که برخورد با آن بسیار سخت باشد. چند هفته طول می‌کشد تا وضعیت این سویه جدید معلوم شود که بتوان قاطعانه‌تر نظر داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
او افزود: اما به هرحال شواهد نشان می‌دهد باید وضعیت شدیدتری در پی داشته باشیم. به همین دلیل با هم همین تمهیدات را به کار گرفتیم. نکته دیگر درارتباط با عزیزانی است که قصد مسافرت به آفریقای جنوبی و شش کشور دیگر اطراف آن یعنی کشورهای بولسوانا، نامیبیا، زیمباوه، لسوتو و اسواتینی را دارند، مسافرتشان را به تعویق بیاندازند.
,
 
,
او در پاسخ به این سوال که آیا نمی‌شود سفر به این کشورها را ممنوع کرد، گفت: به هرحال ما تمام اطلاع‌رسانی‌ها را برای مسافرین و در فرودگاه و تمام مرزهای زمینی، هوایی و دریایی کشور در اختیارشان می‌گذاریم و آن‌ها بدون آگاهی از کشور خارج نخواهند شد. نهایت سختگیری را می‌کنیم که انشالله اتفاقی در کشور نیافتد.
,
 
,
گویا گفت: ما پرواز مستقیم به این کشورها نداریم و اگر کسی بخواهد غیرمستقیم به کشور ما بیاید مانع هستیم و اجازه نمی‌دهیم وارد کشور شوند. کسانی که هم که اهل کشور خودمان هستند و بخواهند مسافرت کنند، قطعا تا دو نوبت تست پی سی آر آن‌ها منفی نشود، باید در قرنطینه ما در مبادی مرزی بمانند تا تست‌هایشان منفی شود و ممکن است فردی در قرنطینه مرزی تا ۱۴ روز نیز بماند. ما این اطلاع‌رسانی‌ها را هم به مردم کشورمان می‌کنیم و هم به سفارت خانه‌های خودمان در این کشورها اعلام می‌کنیم.
,
 
,
او افزود: ما این موضوع را به دقت رصد می‌کنیم، ظرف دو روز گذشته در آفریقای جنوبی در یکی از بزرگترین مراکز تحقیقات بیماری‌های واگیر دنیا این سویه جدید کرونا را شناسایی کرده اند. همانطور که گفته شد ویژگی این ویروس تعداد جهش‌های بسیار زیاد و تقریبا می‌توان گفت باور نکردنی است که در این سویه مشاهده شده است.
,
 
,
او افزود: وقتی می‌گویند این جهش‌ها برروی این سویه مشاهده می‌شود دو پیام مهم دارد؛ یک اینکه این سویه ممکن است بیماری شدیدتری ایجاد کند، دوم اینکه ممکن است به واکسن نیز خوب جواب ندهد. اینکه ایجاد نگرانی کرده است، عمدتا به این خاطر است که می‌ترسند که دیگر واکسن برروی این سویه موثر واقع نشود و بیماری‌زایی آن نیز شدیدتر باشد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه