اخبار داغ

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی:

طرح آزمون استخدامی معلمان شاغل در آموزش و پرورش در دست بررسی است/ کمبود ۱۷۰ هزار فرهنگی در کشور

طرح آزمون استخدامی معلمان شاغل در آموزش و پرورش در دست بررسی است/ کمبود ۱۷۰ هزار فرهنگی در کشور
محمد وحیدی با اشاره به اینکه طرح آزمون استخدامی معلمان شاغل در آموزش و پرورش برای نهایی شدن در دستور کار کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس است، گفت: طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش، ۱۷۰ هزار نیروی فرهنگی، کمبود وجود دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد وحیدی، نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار عصراترک در رابطه با آزمون استخدامی معلمان شاغل در آموزش و پرورش اظهار داشت: طرح مشترکی را کمیسیون آموزش و تحقیقات کار کرده که این طرح در کمیته آموزش و پرورش مراحل نهایی اش را می گذراند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک ,

وی ادامه داد: براساس این طرح، جذب نیروهای مورد نیاز آموزش و پرورش از طریق برگزاری آزمون استخدامی از میان نیروهایی که سابقه همکاری با آموزش و پرورش دارند، انجام می شود.

,

وحیدی با اشاره به اینکه چندین طرح توسط نمایندگان برای این آزمون ارائه داده شده است، اضافه کرد: طرحی که با اولویت در کمیسون مصوب شده، در کمیته تخصصی آموزش و پرورش  با حضور سازمان استخدامی، برنامه و بودجه، وزارت آموزش و پرورش و اعضای کمیته تخصصی، مطرح شده است.

,

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی گفت: اطلاعات و آمار نیروهای آموزش و پرورش که مشمول این طرح می شوند، فرآیندی که باید طی شود تا مصوبه شورای مجلس را بگیرد، عدم تداخل این طرح با قوانین موجودی آموزش و پرورش و رویکرد مثبت شورای نگهبان نسبت به کمبود نیرو در آموزش و پرورش دارد در این جلسه مدنظر قرار گرفته است.

,

وحیدی ابراز داشت: تمام نیروهای خرید خدمات، نهضتی، برون سپار و نیروهای طرف قرارداد آموزش و پرورش، پیش دبستانی های فعال در مدارس دولتی می توانند در قالب این طرح  در آزمون استخدامی شرکت کنند.

,

وی خاطرنشان کرد: همچنین مطرح شده که اگر این طرح به تصویب برسد، نیروهای غیردولتی که سوابقی در مدارس غیرانتفاعی دارند با سن و سنوات خدمتی، اجازه ثبت نام داشته باشند و به هر کدام از سنوات پایه ای امتیاز تعلق گرفته و به امتیاز آزمون اضافه شود.

,

وحیدی با اشاره به اینکه طرح برای نهایی شدن در دستور کار کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی قرار دارد، اضافه کرد: اگر این طرح به عنوان طرح اولویت دار وارد صحن شود، می تواند در کمترین زمان بررسی و مصوب شود.

,

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه افراد واجد الشرایط برای شرکت در این آزمون باید چند سال سابقه فعالیت داشته باشند، توضیح داد: در طرح پیشنهادی، سه سال سابقه همکاری با آموزش و پرورش مدنظر قرار گرفته است.

,

نماینده مردم بجنورد، گرمه و جاجرم، راز و جرگلان، مانه و سملقان  بیان داشت: طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش، در سراسر کشور، 170 هزار نیرو در بخش نیروهای آموزشی، پرورشی و نیروهایی که نقششان در مدرسه و تعلیم و تربیت است کمبود نیرو وجود دارد.

,

وحیدی با بیان اینکه، در شرایط فعلی باید برررسی شود که کمبود نیرو با این طریق برطرف می شود یا خیر، ادامه داد: ممکن است برخی از شهرها کمبود و برخی درگیر نیروی مازاد باشند که آموزش و پرورش مجاز است اگر آزمون برگزار شود، نیرو را براساس مناطقی که اعلام نیاز شده، سازماندهی کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه