اخبار داغ

شهردار یزد:

دوچرخه‌های اشتراکی یزد طرح جامعی نیست/دوچرخه محوری در یزد نیازمند مطالعه، تعامل و فرهنگسازی

دوچرخه‌های اشتراکی یزد طرح جامعی نیست/دوچرخه محوری در یزد نیازمند مطالعه، تعامل و فرهنگسازی
محی الدینی گفت: طرحی که برای دوچرخه های اشتراکی اجرا شد جامع نیست و متاسفانه پیمانکار پروژه به دلایل مختلفی به تعهدات خود عمل نکرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابوالقاسم محی الدینی شهردار یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، یا اشاره به اجرای ناقص طرح دوچرخه های اشتراکی در یزد اظهار کرد: یکی از طرح های نیمه تمامی که در شهرداری قرار است دنبال شود ساماندهی به وضعیت طرح دوچرخه های اشتراکی است که مسائل و مشکلات آن در حال بازبینی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

محی الدینی با بیان اینکه طرح دوچرخه های اشتراکی برای دستگاه های نظارتی هم محل بحث است افزود: طرحی که برای دوچرخه های اشتراکی اجرا شد جامع نیست و متاسفانه پیمانکار پروژه به دلایل مختلفی به تعهدات خود عمل نکرده است و دوچرخه هایی هم که به کار گرفته شده دوچرخه های مدنظر نیست.

,

*دوچرخه محور کردن معابر یزد رویکرد کلان شهرداری یزد

, *دوچرخه محور کردن معابر یزد رویکرد کلان شهرداری یزد, *دوچرخه محور کردن معابر یزد رویکرد کلان شهرداری یزد,

وی با اشاره به برخی اقدامات شورای شهر گذشته در زمینه دوچرخه سواری گفت: در مناطق مرکزی شهر یزد اقدام به جداسازی مسیر دوچرخه شد که کاربرد چندانی ندارند و نمی توانند ایمنی لازم را برای دوچرخه سواری تامین کنند چراکه مسیرهای مرکزی شهر یزد به ویژه در بافت تاریخی مسیرهای خودرو و موتورسیکلت نبوده و مردمی که با دوچرخه تردد می کرده اند ایمن لازم داشته اند.

,

محی الدینی با تاکید بر ایجاد مسیرهای جدید برای تردد دوچرخه اذعان کرد: در سال های گذشته تنها به دوچرخه سواری بانوان به چشم شعار نگاه شد و اقدام خاصی در این رابطه صورت نگرفت اما در رایزنی با برخی دستگاه ها مانند اوقاف مصمم هستیم در چند نقطه شهر پارک های ویژه بانوان را ایجاد کنیم که استفاده از دوچرخه برای بانوان در این پارک ها هم امکان پذیر باشد.

,

*دوچرخه محوری معابر یزد نیازمند مطالعه، تعامل و فرهنگسازی

, *دوچرخه محوری معابر یزد نیازمند مطالعه، تعامل و فرهنگسازی, *دوچرخه محوری معابر یزد نیازمند مطالعه، تعامل و فرهنگسازی,

شهردار یزد خاطرنشان کرد: اینکه آیا بتوان در همه نقاط شهر مسیر دوچرخه سواری ایجاد کرد محل بحث است و باید مسائل ترافیکی آن حل شود به گونه ای که حتی در برخی مسیرها تردد و یا توقف خودرو و وسایل موتوری را باید بکلی ممنوع شود و یا مسیر یک طرفه شود و یا نوع وسیله نقلیه تبرای ردد تغییر پیدا کند مانند خیابان فرخی یزدی که ایجاد زیرساخت دوچرخه مستلزم ممنوعیت توقف خودرو ها در این خیابان است.

,

وی ادامه داد: مسئله دوچرخه محور کردن معابر یزد مستلزم فرهنگ سازی مردم است که اگر طرحی پیاده و اجرا شد مقابل ان ایستادگی نکنند وگر هر طرحی در این موضوع وارد شود موافق و مخالفان زیادی دارد مانند خیابان قیام که اگر با مردم و کسبه خیابان تعامل می شد شاید امروز می توانستیم این مسیر را دوچرخه محور کنیم.

,

*تسهیلات برای تعویض موتورسیکلت ساکنین بافت تاریخی به اسکوترهای برقی

, *تسهیلات برای تعویض موتورسیکلت ساکنین بافت تاریخی به اسکوترهای برقی, *تسهیلات برای تعویض موتورسیکلت ساکنین بافت تاریخی به اسکوترهای برقی,

شهردار یزد ابراز کرد: در بافت تاریخی رویکرد باید به گونه ای باشد که تردد در آن تنها از طریق دوچرخه یا وسایل تردد برقی صورت بگیرد و در مناطق جدید یزد هم در کنار همه زیرساخت ها، اقدامات لازم جهت تردد دوچرخه سواران هم اعمال شود که این رویکرد در سیسات های کلی شهرداری یزد وجود دارد.

,

محی الدینی با اشاره به اینکه دوچرخه همچنان وسیله نقلیه و جابجایی بسیاری از یزدی هاست گفت: طرحی در دست بررسی است که تسهیلاتی برای ساکنین بافت تاریخی لحاظ شود تا بتوانند موتورهای بنزین سوز و پرسر و صدا خود را به موتورهای برقی تبدیل کنند که هم از آسیب های اجتماعی و فرهنگی بافت کاسته شود و هم فرهنگ مردم به دوچرخه سواری و استفاده از وسایل برقی نزدیک تر شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه