اخبار داغ

کارشناس سیاسی:

خلف وعده غربی‌ها در دور جدید مذاکرات باید مدنظر باشد/ سیاست دولت سیزدهم در مذاکرات مقاومتی است

خلف وعده غربی‌ها در دور جدید مذاکرات باید مدنظر باشد/ سیاست دولت سیزدهم در مذاکرات مقاومتی است
حسین کنعانی مقدم با اشاره به دور جدید مذاکرات هسته ای گفت: باید در دور جدید مذاکرات ابتدا مروری بر خلف وعده غربی ها در مذاکرات قبلی شود، تا مسیر درست برای ادامه مذاکرات مشخص شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین کنعانی مقدم کارشناس و تحلیلگر سیاسی در گفتگو با خبرنگار مرآت با اشاره به از سر گیری مذاکرات هسته ای گفت: باید در دور جدید مذاکرات ابتدا مروری بر خلف وعده غربی ها در مذاکرات قبلی  شود تا مسیر درست برای ادامه مذاکرات باز شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

 وی افزود: این در حالی است که سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، بر مبنای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری است و خط مشی که ایشان دارند، مقاومت و ایستادگی در برابر زیاده ‌خواهی‌های غرب و استکبار است بر همین اساس سیاست خارجی مقاومتی و نه سیاست خارجی تدافعی مدنظر دولت سیزدهم است.

,

این کارشناس سیاسی روش دولت سیزدهم را در مذاکرات گام به گام دانست و اذعان کرد: روش دولت جدید در مذاکرات گام به گام و روبه جلو است و در قبال قدم ها و عکس العمل های غرب مراحل بعدی تعریف می شود،  از این رو منطق و اصول دور جدید مذاکرات بر اساس اصولی است که جمهوری اسلامی بر اساس منافع ملی خود مدنظر دارد.

,

کنعانی مقدم تصریح کرد: اگر با روش سیاسی دولت سیزدهم جلو برویم می‌توانیم به بسیاری از اهداف و خواسته‌ هایی که مد نظر است، دست پیدا کنیم چرا که سیاست‌هایی که اصلاح ‌طلبان آن را طراحی می‌کردند بیشتر جنبه سازش و تسلیم داشت.

,

این تحلیلگر سیاسی  تاکید کرد: برای برداشته شدن تحریم ها باید یک  برنامه زمانبندی و همکاری بین اعضای 5+1 و ایران شکل گیرد و قطعا با توافق نامه های ظاهری و بدون ضمانت اجرایی کار پیش نخواهد رفت و مذاکره برای مذاکره خواهد بود.

,

وی  در رابطه با نا آرامی های اخیر در کشور و ارتباط آن با دور جدید مذاکرات هسته ای اذعان کرد: تجربه ثابت کرده هرزمان در مورد مسائل هسته ای  ومهم منطقه ای وارد عرصه بین المللی می شویم، دشمنان به دنبال ایجاد تصویر غلط از ایران هستند که آن را یک کشور دچار اشوب و بحران وبی ثبات نشان دهند و البته این طرح تکراری و شکست خورده قدیمی است و نتیجه ای در پی نخواهد داشت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه