اخبار داغ

دانا گزارش می‌دهد؛

آشوب‌سازی در شهرهای ایران در آستانه دور جدید مذاکرات/ فشار برای توافق با هر شرطی؛ سیاست سوخته غرب در قبال ایران!

آشوب‌سازی در شهرهای ایران در آستانه دور جدید مذاکرات/ فشار برای توافق با هر شرطی؛ سیاست سوخته غرب در قبال ایران!
در حالی برخی رسانه ها و جریانات سیاسی سوار بر موج اعتراضات کشاورزان در خصوص کم آبی در برخی استانها به ایجاد آشوب مشغول هستند که در آستانه دور جدید مذاکرات ایران با کشورهای غربی قرار داریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پس از استقرار دولت سیزدهم و انجام برخی اقدامات ضربتی همچون واکسیناسیون عمومی یا کاهش التهاب بازار و کنترل قیمت ها و انجام سفرهای استانی، کشورهای غربی و برخی جریانات داخلی را به این باور و اطمینان رساند که دولت جدید اراده جدی برای حل مشکلات و بازگرداندن کشور به ریل اصلی مدیریت اجرایی دارد.

اما این تنها بخشی از برنامه های دولت در فاز نخست و مدت کوتاه از زمان تحویل مسئولیت است چرا که دولت سیزدهم از زمان آغاز به کار همواره تاکید کرده است که در مقوله سیاست خارجی به دنبال احقاق حقوق از دست رفته ملت در طول ۸ سال گذشته و رفع کامل تحریم هاست، اقدامی که مجلس شورای اسلامی نیز در قامت حمایت و پشتیبانی های قانونی از دولت بر آن تاکید کرده است.

اراده دولت سیزدهم در انجام طرح های عملیاتی فاز نخست به نظر می رسد برخی جریانات داخلی ایران و کشورهای غربی را به این اطمینان رسانده که دولت تازه نفس در اجرای برنامه هایش در حوزه سیاست خارجی نیز همین قدر مصمم خواهد بود از همین رو در آستانه دور جدید مذاکرات که در روزهای آینده آغاز خواهد شد تلاش کردند با موج سواری از اعتراضات کشاورزان در برخی استانها مانند اصفهان به مقوله کم بود آب فضای داخلی کشور را ملتهب نشان دهند.

تلاش جریانات خاص داخلی از یک سو و دست وپا زدن های رژیم صهیونیستی و شبکه های بی بی سی و من و تو درباره اعترضات کشاورزان از سوی دیگر در آستانه دور جدید مذاکرات است.

به نظر می رسد غرب در تلاش است که با اعمال فشار رسانه ای به ایران، جمهوری اسلامی را هر چه زودتر وادار به بازگشت به میز مذاکره کرده تا با هر شرط و شروطی که از سوی غرب تایین می شود موافقت کند.

این درحالی است که جمهوری اسلامی ایران با دست پر به مذاکرات برمی گردد، از یک سو مجلس با تصویب قانون اقدام راهبردی لغو تحریم ها دست دولت و تیم مذاکره کننده را پر کرد و از سوی دیگر نیروی دریایی سپاه در برخورد با ناوهای آمریکایی طرف های غربی را شوک زده کرد.

از سوی دیگر دولت سیزدهم و حاکمیت جمهوری اسلامی ایران همسو و یک صدا هستند.

البته براساس تجربیات گذشته باید منتظر بود که این تحولات و سنگ اندازی ها و فشارها هر روز بیشتر شود ممکن است حتی در جریان مذاکرات هم تحولاتی تازه به وقوع بپیوندد تحولاتی که می تواند از اوضاع داخلی ایران تا شرایط منطقه ای از جمله فشار بر یمن و لفاظی های عربستان و فشار بر ملت های مسلمان را شامل شود.

اما بدون شک این روند تنها یک هدف را دنبال می کند و آن اعمال فشار به جمهوری اسلامی ایران و تیم مذاکره کننده برای پذیرش بی قید و شرط تمام شروط غرب در مذاکرات است. در حالی که این سیاست سوخته غرب پیش از این نیز در ۸ سال گذشته از سوی دولت و ملت ایران مورد آزمون قرار گرفته و نشان داده که هر اندازه مقاومت بیشتر بوده عقب نشینی غربی ها نیز به همان اندازه بیشتر شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/ک 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه