اخبار داغ

تسطیح مسیر ناهموار اقتصادی کشور؛

از ورود دسته بیل با ارز دولتی تا ارائه اسناد صوری برای دریافت تسهیلات

از ورود دسته بیل با ارز دولتی تا ارائه اسناد صوری برای دریافت تسهیلات
فعالان اقتصادی استان گلستان درخواست دارند دولت به مشکلاتی مانند تعهد ارزی، دریافت تسهیلات و نحوه ارائه اوراق قرضه رسیدگی کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از گلستان ما؛ مشکلات، تحریم و سوء مدیریت در مسیر اقتصادی کشور قرار گرفته است و باعث شده که فعالان این بخش از پشتیبانی‌های لازم برای حرکت پرسرعت چرخه‌های اقتصادی کشور باز بمانند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما,

عدم شفافیت حمایت های دولت از فعالان اقتصادی باعث شده که مسیر توسعه اقتصادی کشور بسیار پر دست‌انداز باشد و گاهی این موانع کارد را به استخوان فعالان اقتصادی می‌رساند و برخی از این مسائل در سفر وزیر اقتصاد به استان گلستان نیز مطرح شد که باید برای آن برنامه‌ریزی شود.

,

, ,

شرکت‌های پیمانکاری در مسیر تعطیلی و حذف از فعالیت های مهندسی
علی اکبر جلالی، رئیس انجمن پیمانکاران عمرانی گلستان  می‌گوید: با سودی که دولت برای اوراق قرضه در نظر گرفته است پیمانکاران تا تا سه سال آینده هم به مطالبات خود نمی‌رسند.

, شرکت‌های پیمانکاری در مسیر تعطیلی و حذف از فعالیت های مهندسی,
,

جلالی بیان کرد: با حفظ قدرت خرید فعلی عملاً کسانی که سه سال گذشته از دولت مطالبات دارند نمی‌تواند اصل پول خود برسند، دولت پس از پایان سه سال به ازای اوراق قرضه یک صد میلیون تومانی ۱۴۵ میلیارد تومان پرداخت می‌کند اما در بورس این اوراق قرضه با قیمت ۷۰ میلیون تومان معامله می‌شود و در حقیقت این ۳۰ درصد زیر قیمت اصلی است که بنا بود دولت به پیمانکاران بپردازد.

,

وی افزود: در کل کشور ۳۰ هزار شرکت پیمانکاری وجود دارد و تعداد شرکت های پیمانکاری در استان گلستان یک هزار و ۴۰۰ شرکت بود و به این شرایط تعداد شرکتهای فعال ما به ۴۵۰ شرکت رسیده است.

,

این مقام مسئول متذکر شد: شرکت‌های پیمانکاری از سال ۹۹ فعالیت‌های مهندسی در حال حذف شدن هستند چرا که هیچ امنیت شغلی در این بخش ندارد.

,

جلالی یادآور شد: موضوع دیگری که باید مد نظر قرار بگیرد پرداخت نقدینگی به شرکت‌های پیمانکاری استان گلستان است، هیچ گونه نقدینگی به شرکت‌های پیمانکاری برای پروژه‌های عمرانی کشور پرداخت نمی‌شود برخی پروژه‌های اولویت دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

,

با رایانه داور دست بیل و کابل برق وارد کشور می‌کنند
مجید شهبازی؛ مدیرعامل شرکت داروسازان آریان تیناژن می‌گوید: در دولت یارانه برای واردات دارو می دهند ولی به جای آن دسته بیل و کابل برق وارد کشور می‌کنند و در نهایت مشخص نمی‌شود که یارانه ای دارو در کشور چه سرنوشتی دارد.

, با رایانه داور دست بیل و کابل برق وارد کشور می‌کنند,
,

شهبازی بیان کرد: شخص اعتقاد دارم که عرض دارو را باید برداشته شوند و دلیلی ندارد که قیمت دارو در طول سال ها ثابت بماند ما دارو ها را در سال ۹۸ و ۹۹ به شرکت‌های دولتی فروختیم و آنها به ما اوراق قرضه می دهند و از کشورهای مختلف جهان مواد جانبی برای دارو دریافت کنیم و این اوراق به کار ما نمی آید.

,

وی متذکر شد: اگر نیز بخواهیم از بانک ها تسهیلات دریافت کنیم به ما می گوید که تسهیلات درش بسته شده است و شخصا به عنوان فردی که در حوزه دانشگاه فعالیت می کنند تحریمات داخلی را از طریق مقامات آمریکایی شدیدتر می دانم .

,

این مقام مسئول متذکر شد: با منابع ارزی خارج از کشور که در اختیار داشتم در سال ۹۹ دارو وارد کشور کردم ولی چون منشاء ارزی نداشت در گمرک باقی ماند و این در حالی است است که دارو تاریخ انقضاء دارد.

,

از سویی دیگر یکی دیگر از مشکلات که به چرخه تولید در سال های اخیر آسیب وارد کرده تامین برق مورد نیاز است.

,

اقتصاد برق دچار مشکلات زیادی است
 رضا مومنی یانسری، نماینده هلدینگ برق و انرژی بنیاد مستضعفان و مدیرکل سابق نیروگاه علی آباد کتول می‌گوید: در سطح کلان اقتصاد برق دچار مشکلات زیادی است و اصلاح نظام تعرفه‌گذاری ملی کشور باید در سطح سیاست‌گذاری قانونگذاری و اجرا درست شود.

, اقتصاد برق دچار مشکلات زیادی است,
,

نماینده هلدینگ برق و انرژی بنیاد مستضعفان ادامه داد:  هزینه تمام شده تولید برق و انرژی بدون در نظر گرفتن هزینه سوخت ۷۰۰ تومان به ازای هر کیلووات ساعت است، میانگین فروش هر کیلو وات ساعت برابر با ۶۰ تومان است و دولت باید ۶۴۰ تومان برای هر کیلووات ساعت یارانه پرداخت کند.

,

مومنی خاطرنشان کرد: این مسئله باعث رکود سرمایه‌گذاری در تولید برق شده است و در تابستان ۱۳ هزار مگاوات نا ترازی تولید برق داشتیم و یک کارخانه فولاد کارخانه جنوبی بنیاد مستضعفان از قطعی‌برق چهار هزار میلیارد تومان ضرر دیده است.

,

وی افزود: در استان گلستان در تابستان یک هزار و ۵۰۰ مگاوات مصرف برق داشتیم و این در حالی است که نیروگاه علی آبادکتول ۹۰۰ مگاوات تولید برق میکند.

,

, ,

اسناد صوری برای دریافت تسهیلات بانکی
محسن نیکخواه قمی؛ مدیرعامل شرکت زرین نخ شمال نیز می گوید: برای دریافت تسهیلات از بانک ها باید برخی اسناد صوری تحویل دهیم چرا که بانک ها می‌گویم برای دریافت تسهیلات باید فروش خود را به سختی برسانند.

, اسناد صوری برای دریافت تسهیلات بانکی,
,

نیکخواه قمی متذکر شد: این در حالی است که اگر این کار را انجام دهیم باید برای آن مالیات پرداخت کنیم و دریافت تسهیلات تناقض وجود دارد که باید به آن توجه شود.

,

وی افزود: برای دریافت تسهیلات باید موانعی رد شویم که برای ما مشکل ساز است و براساس واقعیت بسیاری از شرکت ها برای دریافت تسهیلات از بانک ها با مشکل رو به رو هستند و این مسئله باعث می شود نتوانیم اقتصاد خود را سرپاه نگاه بداریم.

,

قطعا این موضوعاتی است که دولت باید در سال های گذشته برای آن برنامه ریزی می کرد و دولت سیزدهم نیز باید حل این چالش ها را در دستور کار خود قرار دهد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه