اخبار داغ

اقدام غیرحرفه‌ای رسانه‌ها در برابر قطعی آب یزد؛

نمک رسانه‌ها بر زخم بی‌آبی یزد/ اطلاع‌رسانی یک طرفه و جوری که یزد می‌کشد

نمک رسانه‌ها بر زخم بی‌آبی یزد/ اطلاع‌رسانی یک طرفه و جوری که یزد می‌کشد
شبکه های سراسری صدا و سیما و برخی رسانه‌های کشوری با سانسور قطع آب مردم یزد و نشر خبرهای غیرواقعی، جمعه‌ای سیاه در تقویم رسانه ای کشور ثبت کردند و با اطلاع رسانی یک طرفه، نمکی بر زخم بی‌آبی یزد شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدرسا، غروب چهارم آذرماه بود که جمع معدودی در تاریکی شب به لوله‌های خط انتقال آب یزد در اصفهان حمله و جریان آب را قطع کردند. گرچه تعرض به آب شرب مردم یزد خبر جدیدی نیست و تاکنون حدود ۵۰ بار این لوله‌ها یا تاسیسات آن تخریب شده اما حجم خرابی‌های اخیر تاکنون سابقه نداشته به همین دلیل روز به نیمه نرسید که آب بخش گسترده‌ای از شهر یزد قطع شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

بی‌آبی و قطعی آب شرب در مرکز استانی که نیمی از جمعیت آن در مرکز استان زندگی می‌کنند، اتفاق ساده‌ای نیست اما این رنج در رسانه‌ها به ویژه رسانه‌های ملی و صدا و سیما دیده نشد و شاید ملاحظاتی نیز در این زمینه وجود داشته اما مردم انتظار نشر خبر غیرواقعی نداشتند و این اخبار نمکی بر زخم تشنگی مردم بود.

,

رسانه هایی که هفته گذشته آنتن خود را به تجمع کنندگان در کف رودخانه داده بودند و بخش زیادی از خبرهای آنها حول محور کم آبی در اصفهان و چهارمحال و بختیاری بود، در برابر قطع آب یزد بی‌تفاوت ماندند و مردم یزد تشنگی خود را در سکوت فریاد زدند و این اوج اطلاع رسانی یک طرفه از یک واقعه بود.

,

رسانه‌های سراسری در این جمعه سیاه رسانه ای، مصاحبه  استاندار، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای و سایر مسئولان استانی یزد را سانسور کردند و در مقابل، خبر نادرست معاون شرکت آب منطقه‌ای اصفهان را پررنگ کرده و به صورت گسترده پوشش دادند، خبری که در آن معاون آب منطقه ای اصفهان مدعی شده بود مشکل آب یزد رفع شده در حالی که حتی اکیپ های اعزامی برای تعمیرات همه از یزد هستند و آب منطقه‌ای اصفهان چندان درگیر موضوع مرمت خط نشده است.

,

این اتفاق، صدای دادستان یزد را نیز درآورد و او در مصاحبه ای اعلام کرد که انتشار این خبر و عادی جلوه دادن شرایط، از تعرض به خط آب یزد زشت‌تر است.

,

برخی رسانه‌های یزد نیز که از مرکز برای نشر اخبار خود دستور می‌گیرند، ناچار به سکوت و نهایتا درج اخباری در مورد استقرار تانکرهای آبرسانی در نقاط مختلف شهر شدند.

,

البته هم مردم یزد و هم رسانه های این دیار، متوجه عناد عده‌ای که از این آب گل آلود برای خود به فکر دست و پا کردن ماهی هستند، شده‌اند و قرار نیست آب به آسیاب دشمن بریزند اما انتظار هم نمی‌رود که شاهد سانسور قطعی گسترده آب یا کذب تخریب تاسیسات خط انتقال، آن هم از رسانه ملی باشند.

,

حرکت غیر حرفه‌ای برخی رسانه‌ها در جمعه سیاه رسانه ای، هرگز از حافظه تاریخی مردم یزد پاک نمی‌شود اما ساکنان دیار دارالعباده در اوج بلوغ فکری و سیاسی در برابر شیطنت رسانه‌ای و دشمنی دشمنان ایستادهاند و نقشه شوم آنان را نقش بر آب می‌کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه