اخبار داغ

کارشناس خانواده:

طرح جوانی مجلس، به نفع آینده کشور است/ خطر جدی پیری جمعیت در کمین البرز

طرح جوانی مجلس، به نفع آینده کشور است/ خطر جدی پیری جمعیت در کمین البرز
مریم نجفی گفت: طرح جوانی جمعیت مجلس ستودنی است اما دلیل هجمه‌ها و مخالفت‌ها به این طرح نشان می‌دهد که دشمن توانسته با جنگ نرم مانع حمایت و پیاده سازی این مهم که به نفع آینده کشور است، شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کارشناس خانواده در گفت‌وگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: اگر می خواهید فرزندتان را درست تربیت کنید، حتماً به فکر فرزند دوم باشید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
مریم نجفی ادامه داد: کودکانی که تنها فرزند خانواده هستند از لحاظ روحی بسیار آسیب‌پذیر هستند.
,
وی افزود: اگر شما برای فرزند اول، یک ساعت زمان اختصاص می‌دادید، برای دو فرزند ۴۵ دقیقه زمان لازم است، چون یک محیط تربیتی ایجاد می‌شود و لازم نیست، تک تک بچه‌ها را جدا تربیت کرد.
,
این کارشناس تاکید کرد: اگر می‌خواهید احترام به بزرگتر را به فرزند اول یاد دهید، می توانید از تعامل با فرزند شیرخوار استفاده کنید.
,
نجفی با بیان اینکه نسل آینده خواهر و برادری را تجربه نمی کند، گفت: این خود فاجعه ای است که کاهش نسل رقم می زند، امروز اگر در زندگی ما مشکلی پیش آید به خواهر و برادر خود مراجعه می کنیم اما نسل های بعدی باید این خلاء را چگونه پر کنند؟
,
وی ادامه داد: خانواده‌های بسیاری مشکلات اقتصادی را دلیل نیاوردن فرزند دوم عنوان می کنند ولی خداوند در قرآن روزی فرزند را تضمین کرده است.
,
این کارشناس تصریح کرد: استان البرز کمترین نرخ زاد و ولد در کشور را به خود اختصاص داده و نرخ رشد زاد و ولد این استان طبق آخرین آمارها منفی ۳۰ درصد است و این زنگ خطری جدی برای استان نوپای ایران است.
,
نجفی افزود: مسئولین ایران کوچک باید با برنامه‌های فاخر فرهنگی خانواده‌ها را به افزایش تعداد فرزند سوق دهند و از طرفی در حد توان از والدین دارای دو یا چند فرزند حمایت کنند.
,
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در سال های گذشته بارها به مسئولین موضوع افزایش جمعیت را تذکر داده اند و در بیانیه گام دوم انقلاب در مولفه های سبک زندگی ایرانی - اسلامی به آن اشاره می کنند.
,
این کارشناس در خاتمه خاطرنشان کرد: طرح جوانی جمعیت مجلس ستودنی است اما دلیل هجمه ها و مخالفت ها به این طرح نشان می دهد که دشمن توانسته با جنگ نرم مانع حمایت و پیاده سازی این مهم که به نفع آینده کشور است، شود.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه