اخبار داغ

کار نشد ندارد؛

تصفیه خانه کرج؛ پروژه ای که کام ۲۵۰ هزار شهروند البرز را شیرین می کند/ سهم آب استان از منابع سطحی ۶ درصد افزایش پیدا کرد

تصفیه خانه کرج؛ پروژه ای که کام ۲۵۰ هزار شهروند البرز را شیرین می کند/ سهم آب استان از منابع سطحی ۶ درصد افزایش پیدا کرد
با بهره برداری از تصفیه خانه رجایی شهر کرج ۵۰۰ لیتر بر ثانیه دیگر هم از آب سد طالقان به سهم استان البرز افزوده خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، این روزها پروژه تصفیه خانه رجایی شهر کرج در حال انجام بوده و به گفته فتحی مجری طرح، دارای بخش های مخازن آب پاک به ظرفیت ۲ هزار متر مکعب است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
وی در گفتگو با خبرنگار تیتریک می گوید؛ تجهیزات الکترومکانیکال، کنترلی و ابزار دقیق مورد نیاز یک مدول تصفیه خانه متعارف آب سطحی هم بخش مهم دیگری از طرح مذکور خواهد بود.
,
 
,
مرداد سال گذشته بود که کلنگ احداث این طرح در مساحت دو هکتاری بر زمین زده شد، مولوی مشاور طرح به خبرنگار تیتریک، می گوید؛ از فناوری جی آر سی استفاده کرده ایم.
,
 
,
وی ادامه داد: این فناوری سرعت کار را بسیار بالا برده و باعث شد پروژه سریعتر به نتیجه برسد، قرار است آب این تصفیه خانه به فردیس، کمالشهر، مهرشهر و رجایی شهر منتقل شود.
,
 
,
جوادی معاون بهره برداری و توسعه آبهای استان البرز به خبرنگار تیتریک، می گوید؛ سهم آب استان البرز در گذشته از منابع سطحی قریب به ۲۵ درصد بود.
,
 
,
وی ادامه داد: سهم آب البرز از منابع سطحی با احداث مدول سوم تصفیه خانه شماره ۲ از ۲۵ درصد به ۳۱ درصد افزایش پیدا کرده است.
,
 
,
و اما با تکمیل و بهره برداری از تصفیه خانه مذکور ۵۰۰ لیتر بر ثانیه دیگر هم از آب سد طالقان به سهم استان البرز افزوده خواهد شد که اقدامی امیدوارکننده خواهد بود.
,
 
,
این تصفیه خانه در مراحل تکمیلی بوده و در حال حاضر ۷۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، البته بهار سال آینده پروژه مذکور به بهره برداری خواهد رسید.
,
 
,
بیش از ۲۵۰ هزار  شهروند البرز از آب تصفیه شده تصفیه خانه رجایی شهر کرج بهره مند خواهد شد و این اقدام گام بزرگی در راستای به حداقل رساندن چالش های آبی استان است. 
,
 
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه