اخبار داغ

کارشناس مسائل راهبردی:

راهزنی دریایی آمریکا امنیت دریانوردی را مختل می‌کند

راهزنی دریایی آمریکا امنیت دریانوردی را مختل می‌کند
حسن هانی‌زاده گفت: راهزنی دریایی آمریکا، امنیت دریانوردی را مختل می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن هانی‌زاده در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز اظهار داشت: عمل آمریکایی‌ها در مصادره نفتکش ایرانی، نوعی راهزنی دریایی از سوی آمریکا تلقی می‌شود. آمریکا بارها در حریم دریایی اقلیم ایران و در حریم دریایی بین‌المللی و منطقه‌ای مرتکب خلاف‌هایی شده و امنیت دریانوردی را مختل کرده است.

وی گفت: اقدام اخیر ایران نشان می‌دهد که کشورمان از یک تمرکز بالایی در دفاع از مرزهای آبی و دفاع از منافع ملی خود در حوزه دریانوردی منطقه‌ای و بین‌المللی برخوردار است و آمریکایی‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که نمی‌توانند با مصادره کشتی‌های نفتی و تجاری یک نوع فشار و محاصره اقتصادی علیه ایران اعمال کنند.

کارشناس مسائل راهبردی خاطرنشان کرد: به همین دلیل اقدام سپاه در توقیف نفتکش و مقابله با ناوهای آمریکایی، دفاع از منافع ملی و سرمایه‌های ملی مردم ایران تلقی می‌شود و جامعه جهانی با اشراف به عمل مذبوحانه آمریکا، واکنشی علیه اقدام سپاه اتخاذ نکردند و به آن احترام گذاشتند.

هانی‌زاده معتقد است: بعد از اقدام آمریکا در راهزنی دریایی، افکار عمومی جهان نسبت به آمریکا و قدرت این کشور بسیار بدبین شده‌اند و دیگر مانند گذشته هیمنه و دارای جایگاه ژئوپلیتیک نیست.

وی با بیان این‌که هر اقدام آمریکا در منطقه با شکست همراه بوده است، بیان داشت: هژمونی آمریکا در منطقه رو به افول است. مصداق افول این هژمونی در فرار نیروهای نظامی این کشور از افغانستان کاملاً نمایان است.

این کارشناس مسائل منطقه یادآور شد: دولت آمریکا در باتلاقی گرفتار شده که هرچقدر دست و پا می‌زند در این باتلاق بیش از قبل فرو می‌رود. امروز آمریکا در ماجرای یمن، سوریه، عراق و افغانستان و حتی لبنان درمانده شده و دیگر نمی‌داند که چطور باید از وضعیتی که برایش به وجود آمده خارج شود.

هانی‌زاده با بیان این‌که قدرت جمهوری اسلامی ایران در عرصه منطقه و جهان به بزرگترین چالش برای آمریکا تبدیل شده است، تصریح کرد: آمریکا برای اینکه قدرت جمهوری اسلامی ایران را مهار کند از حربه‌ها و ابزارهای مختلفی استفاده کرده، اما هردفعه نتیجه عکس گرفته و این ابزارها علیه خود آمریکا مورد استفاده قرار گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه