اخبار داغ

در گفت‌وگو با کارشناس سیاسی تشریح شد؛

از سیاست خوب مقابله با کرونا تا سیاست جبران کسری بودجه در دولت سیزدهم/ جلوگیری از رانت و رابطه نماد دولت جدید است

از سیاست خوب مقابله با کرونا تا سیاست جبران کسری بودجه در دولت سیزدهم/ جلوگیری از رانت و رابطه نماد دولت جدید است
مزگی نژاد با بیان اینکه اقدامات آیت الله رئیسی در این مدت کوتاه شایسته است، گفت: دولت سیزدهم سیاست‌های خوبی برای جبران کسری بودجه دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا مهدی مزگی‌نژاد، کارشناس سیاسی در گفت‌وگو باخاورستان، در مورد عملکرد سه ماهه دولت مردمی ایران قوی، اظهار کرد: از دولت قبلی مشکلاتی برای کشور برجای مانده بود که یکی بحث کرونا و فراگیر شدن آن در کشور بود و آمار فوتی‌ها در شبانه روز به دلیل نبود امکانات به ۶۰۰ نفر هم می‌رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،,

سیاست خوبی پشت صحنه مبارزه با کرونا

, سیاست خوبی پشت صحنه مبارزه با کرونا, سیاست خوبی پشت صحنه مبارزه با کرونا,

وی افزود: وقتی در مورد مشکلات مربوط به کرونا به دولت قبل اعلام میشد که دلیل چیست مسئولان وقت عنوان میکردند چون ایران FATF را نپذیرفته ما نمیتوانیم معامله و تبادل ارز داشته باشیم و بهانه‌های مختلفی در این خصوص مطرح میشد.

,

کارشناس سیاسی بیان کرد: در دولت سیزدهم با راهکارهای جدیدی که پیش رو داشتند توانستند طی مدت کمتر از ۶ ماه واردات واکسن به داخل کشور را فراهم کنند که با این اقدام مشکلات روانی کمبود امکانات بهداشتی و واکسن مربوط به کرونا به حدی در جامعه حل شد و مردم به آرامش رسیدند و گروه های مختلفی که وارد صحنه شده و تزریق واکسن را پذیرفتند باعث شد بیمارستان‌ها به وضعیت نرمال برسد و از خستگی کادر درمان کاسته و آمار فوتی های ناشی از کرونا کمتر شود.

,

مزگی نژاد عنوان کرد: سیاست خوبی پشت صحنه مبارزه با کرونا بود و توصیه هایی که در این خصوص وجود داشت و آرام سازی‌هایی که انجام شد ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی باعث شد موج ششم را پشت سر بگذاریم.

,

وی با بیان این‌که برخی فرافکنی در مورد استفاده از واکسن در کشور وجود داشت، افزود: متاسفانه برخی‌ها در کشور گوششان به دهان دشمنان است و این فرافکنی‌ها را پذیرفتند اما دولت در بحث تزریق واکسن و فواید آن خوب کار کرد و برخی‌ها تفکرشان نسبت به واکسن تغییر کرد.

,

کارشناس سیاسی به ایجاد همدلی بین سه قوه در کشور اشاره و اظهار کرد: از داخل جلسات خصوصی سران سه قوه مصوباتی بیرون آمد که باعث شد جامعه تحت تاثیر قرار بگیرد.

,

ترخیص کالاهای اساسی از بنادر

, ترخیص کالاهای اساسی از بنادر, ترخیص کالاهای اساسی از بنادر,

مزگی نژاد عنوان کرد: در بحث اقتصادی بسیاری از کالاهای اساسی کشور که در بنادر دپو شده بود طی هماهنگی که بین سران سه قوه شکل گرفت تمام کالاها ترخیص و در کشور توزیع شد و از طرفی با واردات برخی از کالاهای مورد نیاز به کشور بازار به سمتی رفت که کمبودها برطرف شد و مشکلاتی که پیش رو بود تا حدودی برطرف شد هرچند متاسفانه گرانی ها وجود دارد و جای کار داشته تا بشود پیرامون این موضوع بررسی‌هایی را انجام داد.

,

وی خاطرنشان کرد: اقدام بعدی که دولت سیزدهم انجام داد موضوع مسکن بود؛ قیمت مسکن در حال افزایش و سرسام آور شده بود و در بسیاری از جاها برخی از خانواده‌ها قادر به اجراه و رهن مسکن نبودند که با مطرح شدن موضوع مسکن و آغاز ثبت‌نام‌ها ان شاءالله منجر به ساخت مسکن ارزان قیمت خواهد شد و تمام افرادی که در این طرح قرار گرفتند همه بتوانند صاحب مسکن شوند.

,

ارتباط ایران با کشورهای همسایه

,

کارشناس سیاسی گفت: موضوع بعدی که در دولت مردمی ایران قوی مطرح و به آن توجه شد ارتباط ایران با کشورهای همسایه است این ارتباط باعث وحدت شده و در نهایت به جایی خواهیم رسید که بیگانگان در عرصه سرزمین های اسلامی جایگاهی نداشته باشند و برخی‌ها از این کشورها از این موضوع استقبال کرده و برخی‌ها در حال مناظره هستند که ان‌شاءالله در این خصوص به نتایج مساعد برسیم.

,

مزگی نژاد عنوان کرد: امروز چالش گرانی در کشور نیاز به مهندسی دارد تلاش می‌شود مرتفع شود چراکه هدف دولت آیت الله رئیسی خدمت به مردم است.

,

اقدام شایسته رئیس جمهور با سفرهای استانی

, اقدام شایسته رئیس جمهور با سفرهای استانی, اقدام شایسته رئیس جمهور با سفرهای استانی,

وی تصریح کرد: یکی از اقدامات شایسته دولت آیت الله رئیسی سفرهای استانی است که عموما در روزهای تعطیل انجام می‌شود و حضور میدانی خوب رئیس جمهور در بحران‌های کشور از جمله زلزله در اندیکا و حال در هرمزگان حضور میدانی در جایگاه های سوخت در بحث هک کردن سامانه هوشمند سوخت و سایر موارد همه نشان از توجه ایشان به مردم و رفع مشکلات است.

,

کارشناس سیاسی گفت: در دولت قبل سفرهای استانی کم شد و مسئولان در بین مردم حضور نداشتند که باعث ناامیدی مردمی شد و این دولت با حضور میدانی رئیس جمهور و مسئولان دولت در کارخانه های تعطیل شده، بین مردم، سالمندان، معتادان و … باعث امیدواری شد که دعا می‌کنیم ان شاءالله سلامت باشند و این مسیر ادامه داشته باشد.

,

عمل به وعده‌های داده شده به ورزشکاران

, عمل به وعده‌های داده شده به ورزشکاران, عمل به وعده‌های داده شده به ورزشکاران,

مزگی نژاد در مورد توجه رئیس جمهور به ورزشکاران، بیان کرد: وزیری برای ورزش و جوانان انتخاب شده که در میدان ورزش بوده و با مشکلات این قشر آشنا است و از طرفی وقتی ورزشکاری به صحنه های بین المللی اعزام شده و افتخارآفرینی دارد اگرچه مرام پهلوانی و کنش آنها به نفع کشور است اما از مسئولان توقع همکاری دارند که بتوانند در میادین بعدی با روحیه و کارکرد بهتر حاضر شود.

,

وی ادامه داد: معمولا مسئولان قول‌هایی به ورزشکاران می‌دهند که اگر برآورده نشود در روحیه ورزشکار تاثیر میگذارد ورزشکار وقتی می‌بیند مسئولی قول داده اما عمل نمیکند طبیعتا در میدان ورزشی کم آورده و باعث آسیب میشود اما قول هایی که دولت سیزدهم به ورزشکاران داد به اغلب آنها عمل کرد که این باعث روحیه در ورزشکاران شده و طبیعتا قدرتمند تر در میادین حضور پیدا میکنند که این حضور باعث میشود ایران هراسی و ترسی که دشمنان از ایران به وجود آورده اند کاهش پیدا کند که این نیز یکی از اقدامات خوب دولت سیزدهم است که امیدواریم با عنایتی که در آینده خواهند داشت این مسیر در آینده ادامه پیدا کند.

,

درایت رئیس جمهور در انتخاب وزرا

, درایت رئیس جمهور در انتخاب وزرا, درایت رئیس جمهور در انتخاب وزرا,

کارشناس سیاسی در مورد هئیت دولت، تصریح کرد: یکی از قول‌های رئیس جمهور در ایام تبلیغات این بود که دولت جوان انقلابی را خواهند داشت و با درایتی که برای تعیین وزرا داشتند نشان دادند که به وعده خود عمل کردند و در مجموع رئیس جمهور دیدگاهی دارد که میخواهد از تفکرات و نظرات خوب جوانان کشور استفاده کنند تا در پیشبرد اهداف موفق باشند و این به معنای کنار گذاشتن دیگران در صحنه دولت نیست چراکه در اتاق های فکر و هیئت‌های اندیشه ورز از سایرین استفاده می‌شود و همانگونه که آیت الله رئیسی گفتند وابسته به هیچ جناح و حزبی نیستند و برایشان پیشرفت ایران مهم است.

,

مزگی نژاد گفت: یکی از معضلاتی که دولت سیزدهم تحویل گرفت کسری بودجه مصوب مجلس شورای اسلامی در عرصه کشور بود و عدم وجود نقدینگی در خزانه دولت نیز از مشکلات دیگر بود در سایر مسائل مالی از جمله فرار مالیاتی، فرار بدهکاران مالی بانکی، منابع مالی بلوکه شده در خارج از کشور به لحاظ تحریم هایی که شکل گرفته همه مشکلاتی بود که به دولت سیزدهم منتقل شد اما با درایتی که انجام دادند توانستند با مدیریت خوب کسری بودجه را جمع کرده و برنامه بودجه ۱۴۰۱ را زودتر از موعد مقرر تنظیم کردند.

,

وی خاظرنشان کرد: دولت قبل برای امرار معاش خلق پول و تزریق به جامعه را داشت که ازدیاد نقدینگی باعث تورم شد اما دولت سیزدهم در این مدت خلق پول نداشته بلکه توانسته با مدیریت مالی و بکارگیری منابع راکد مدیریت خوبی را در صحنه داشته باشند.

,

سیاست‌های دولت سیزدهم برای جبران کسری بودجه

, سیاست‌های دولت سیزدهم برای جبران کسری بودجه, سیاست‌های دولت سیزدهم برای جبران کسری بودجه,

کارشناس سیاسی افزود: نظر دولت سیزدهم این است که بسیاری از منابع مالی یا مال های مدیریت نشده یا نوعی از سرمایه‌های راکد دولت باید فروخته شود و از دست بانک‌ها یا موسسات دولتی خارج و فروخته شود و پول وارد عرصه دولت شود تا هم کسری بودجه سر و سامان پیدا کند هم دولت بتواند بدهی ها را بپردازد؛ اینها سیاست های کلی است که در حال پیگیری است و امیدواریم در پایان سال جاری برای سال بودجه سال آینده خیلی شاهد کسری بودجه نباشیم.

,

مزگی نژاد در مورد استقبال کشورهای شرقی و غربی از رئیس جمهور ایران، بیان کرد: هر کشوری باید اقتدار خود را به دنیا نشان دهند و طبیعتا نظراتی که در دولت گذشته مبنی بر سازش با کدخدا که منظور آمریکا بود مطرح می‌شد که اگر سازش نکنیم نمیتوانیم ارتباط داشته باشیم، این دیدگاه در دولت سیزدهم دیدگاه مردودی بود و از روزی که وارد صحنه شدند به تهدیدها و گزافه گویی هایی دولت‌های شرقی و غربی بی اعتنا بوده و وارد صحنه مبارزه با دولت‌ها ظالم شده و بدون اعتنا به اینکه آنها چی می‌گوند و چه می‌خواهند در مسیر انقلاب اسلامی حرکت می‌کنند.

,

وی اظهار کرد: ایران به جای امضای برجام یک و دو و …، وارد معامله با چین شد و قرارداد ۲۵ ساله را امضا کرد از طرفی پیوستن ایران به پیمان شانگهای روی تعاملات ما با ایران تاثیر گذاشته و دولتهای اروپایی که فکر می‌کردند دولت سیزدهم مانند دولت قبل به سوی آنها خواهد رفت و عاجزانه از آنها تقاضای کمک خواهد کرد این گونه نشد بلکه با مراواده ایران با چین، روسیه و پیوستن به شانگهای کشورهای اروپایی عقب ماندند و امروز برای مذاکره و بیان دوباره تهدیدها حرف میزنند که محقق نخواهد شد.

,

مزگی نژاد افزود: این اقدامات باعث شد اقتدار جمهوری اسلامی ایران یکبار دیگر جلوی چشم جهانیان را به رخ آنها کشید؛ اقتدار نیروی دریایی سپاه در جلوگیری از اقدام دزدان دریایی در بحث نفتکش که طی روزهای اخیر انجام شد بار دیگر اقتدار ایران را نشان داد. اگر ملت، دولت و نیروهای مسلح در کنار هم باشند دشمن هیچ وقت به اهداف خودش نخواهد رسید.

,

جلوگیری از رانت و رابطه در دولت سیزدهم

, جلوگیری از رانت و رابطه در دولت سیزدهم, جلوگیری از رانت و رابطه در دولت سیزدهم,

کارشناس سیاسی در مورد انتصاب‌ها در این دولت، گفت: در دولتهای قبل شاهد انتصاب‌های فامیلی بودیم و در این دولت نیز برخی از مدیران به هدف اینکه کارکرد بهتری داشته باشند اقداماتی در بحث انتصاب های فامیلی انجام دادند اما آیت الله رئیسی در این خصوص دستور دادند هیچ کس حق ورود و انتصاب آشنایان و فامیل را ندارد که اگر انجام شود تخلف محسوب می‌شود و اتفاقاتی کوچکی که در این مورد شاهد بودیم مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت جلوی اینگونه رانت و رابطه بازی ها گرفته شد. ان‌شاءالله در سطح کشور با وجود یک قانون صریح و روشن بحث رانت و رابطه ها برچیده شود که دشمنان از این نقطه ضعف برای پیش برد اهداف خود را استفاده کنند و باید با حذف رانت و رابطه دولتی شفاف و سالم به دنیا معرفی کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه