اخبار داغ

صرف هزینه ای تا یک چهارم حقوق دریافتی، تنها برای ایاب و ذهاب!

معلمان و مشکلی دیگر در آموزش و پرورش به نام سرویس

معلمان و مشکلی دیگر در آموزش و پرورش به نام سرویس
استفاده از فرهنگیان غیربومی برای تکمیل ظرفیت کلاسهای درس در برخی از شهرستانهای استان امری اجتناب ناپذیر و ضروری است ولی متاسفانه این روزها با افزایش سرسام آور هزینه ایاب وذهاب در خلا دستگاههای نظارتی و کم کاری آموزش و پرورش، چالش جدی ایجاد شده که در صورت عدم مدیریت صحیح می تواند مشکلات جدیدی را ایجاد نماید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهمدان، ساعت ۶:۴۵ صبح تقاطع غیرهمسطح شهید همدانی و هنوز هوا به طور کامل روشن نشده است. گروههای دو با یه سه نفره در کنار خیابان منتظر هستند. خانمهایی که با چشمان نگران منتظر هستند. منتظر یک خودروی مناسب که بتوانند در ساعت مشخص شده در مدرسه خود باشند و رسالت سنگین تعلیم و تربیت را انجام دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهمدان,

با یکی از این خانمها هم صحبت شدم، خود را جعفری معرفی کرد که سه سال سابقه خدمت داشت و در شهرستان کبودرآهنگ خدمت می کرد. از وضعیت نابسامان سرویس و ضعف های جدی آموزش و پرورش این شهرستان می گفت.

,

از اینکه تا هفته گذشته با یک راننده بازنشسته توافق داشته اند و نهایتا به دلیل پیشنهاد مالی بهتر، قرارداد سرویس را لغو کرده بود.

,

از اینکه مجبور است الان در مجموع روزانه قریب ۵۰ هزار تومان برای ایاب و ذهاب هزینه کند که با توجه به حدود ۲۰ روز تردد ماهیانه، حدود یک میلیون تومان می شود و این یک میلیون تومان معادل یک چهارم حقوق دریافتی وی است.

,

به شدت از اداره آموزش و پرورش کبودرآهنگ گلایه داشت که علیرغم تعداد زیاد فرهنگیان ترددی به این شهر، برای سرویس متمرکز نظیر پایگاه نوژه یا برخی از ادارات دیگر این شهرستان کاری نمی کنند. توضیح داد که مثلا یکی از ادارات برای تعدادی از کارکنان خود، نسبت به هماهنگی و قرارداد سرویس با خودروی مناسب اقدام کرده و هزینه تمام شده برای کارکنان آن اداره به ازای ۲۵ روز حدود ۴۰۰ هزار تومان شده است.

,

در ادامه برای بررسی وضعیت این سرویس ها کمی دقت بیشتری به خرج دادم . تقریبا هیچ کدام از سواری های شخصی حاضر در تقاطع شهید همدانی که اقدام به جابجایی مسافر می کردند، مجوز نداشتند. برخی از آنها حتی بیمه شخص ثالث هم نداشتند.

,

خودروهای نامناسبی که معلوم نیست در صورت بروز حادثه چه کسی پاسخگوی آن خواهد بود و مسئولین بی‌خیالی که شاید تنها دغدغه آنها تنها ارائه گزارش کمی از تشکیل کلاس به رده های بالاتر خود باشد. در طول دوسال اخیر و با تعطیل شدن کلاسهای حضوری مدارس، و بعد بازگشایی آنها از ماه گذشته، کمتر کسی به فکر فرهنگیان دلسوز و مظلوم این حوزه است.

,

پیشنهاد می گردد مجموعه های اداره آموزش و پرورش کبودرآهنگ، فامنین و قهاوند در تعامل و هماهنگی با پایانه ها و پلیس راهور در اسرع وقت نسبت به سامان دادن به وضع موجود ورود نمایند. بدون تردید، تردد خودروهای شخصی بدون مجوز و بدون صلاحیت، خلاف قانون بوده که مسئولیت آن با مجموعه های ذکر شده می باشد.

,

همچنین قیمت گذاری عادلانه و منصفانه نیز یک ضرورت برای کمک به معیشت فرهنگیان خواهد بود.

,

مجموعه عصر همدان به عنوان یک رسانه مطالبه گر این موضوع مهم را تا حصول نتیجه دنبال خواهد کرد.

,
تصویر:ع. رافتی
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه