اخبار داغ

مسئول نمایندگی نیروی دریایی در استان سمنان مطرح کرد؛

حضور نیروی دریایی در آب‌های بین‌المللی نشان دهنده توانمندی جمهوری اسلامی است

حضور نیروی دریایی در آب‌های بین‌المللی نشان دهنده توانمندی جمهوری اسلامی است
محمدرضا حاجی حسنی با اشاره به رشادت های دریادار همتی در نیروی دریایی گفت: دریادار همتی، بازیگر نقش اول نامگذاری روز هفتم آذر با عنوان روز نیروی دریایی بوده و این افتخارات نیروی دریایی مرهون رشادت های این شهید و همراهانش است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ناخدا محمدرضا حاجی حسنی، مسئول نمایندگی نیروی دریایی در استان سمنان در گفت و گو با خبرنگار مرآت، درباره روز نیروی دریایی در تقویم ایران اسلامی گفت: در هفتم آذر ۱۳۵۹ یعنی در شصت و هفتمین روز آغاز جنگ تحمیلی نیروی دریایی ارتش توانست با رشادت های دریادلان خود حماسه آفرینی کند.

وی افزود: نیروی دریایی جمهوری اسلامی توانست به فرماندهی دریادار "محمدابراهیم همتی" در ناوچه همیشه قهرمان پیکان، نیروی دریایی عراق را برای تمام ۸سال جنگ تحمیلی از صحنه عملیات محو و نابود کند و به همین مناسبت با تایید امام(ره) این روز در تقفویم ایران اسلامی روز نیروی دریایی نامگذاری شد.

حاجی حسنی با اشاره به جایگاه نیروی دریایی جمهوری اسلامی در منطقه و جهان خاطرنشان کرد: حضور در آب های آزاد و اقیانوس، خود بیانگر توان و جایگاه نیروی دریایی است چرا که حضور در هزاران مایل دور تر از ساحل کشور نیاز به توامندی بالایی دارد پس وقتی ما حضور داریم خود نشانگر توانمندی در سطح بین الملل است.

مسئول نمایندگی نیروی دریایی در استان سمنان با بیان اینکه نیروی دریایی در ۸ سال دفاع مقدس حماسه آفرین بوده است تصریح کرد: نیروی دریایی در طول ۸ سال دفاع مقدس در ۲۵ عملیات حضور داشت که شاخص ترین آن ها که نقش مهمی داشت عملیات های اشکان، شهید صفری، مروارید، مقاومت ۳۴ روزه خرمشهر و اسکورت کاروان های تجاری در طول ۸ سال جنگ بود.

وی یادآور شد: همانگونه که بارها فرماندهان عالی رتبه نظامی نیروهای مسلح کشور بیان کردند، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی چه ارتشی و چه سپاهی در آمادگی بالای نظامی در دفاع از میهن اسلامی قرار دارند.

حاجی حسنی درباره دستاورد های عملیات مروارید در هفتم آذر توضیح داد: عملیات مروارید و حماسه خلق شده توسط شهید همتی و همرزمانش ۳ دستاورد مهم داشت؛ دو سوم نیروی دریایی عراق نابود و یک سوم آن برای همیشه در بنادرشان محبوس ماند،صادرات نفت دشمن از راه خلیج فارس در طول ۸ سال جنگ تحمیلی قطع شد و سیادت دریایی در طول جنگ از آن جمهوری اسلامی شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه