اخبار داغ

نماینده مردم در مجلس:

بروکراسی خشن بانکی مانع ساخت یک میلیون مسکن در سال است

بروکراسی خشن بانکی مانع ساخت یک میلیون مسکن در سال است
نماینده مردم در مجلس گفت: به‌دلیل حاکم بودن بروکراسی بسیار خشن که توسط بانک‌ها ایجاد شده، ذوق جوانان برای مشارکت در ساخت مسکن کور شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فداحسین مالکی در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز اظهار داشت: تاکنون هیچ‌یک از دولت‌ها واقعیت‌های موجود در حوزه مسکن را به مردم نگفته‌اند و به همین دلیل بی‌اعتمادی مردم نسبت به تصمیمات دولت‌ها همواره وجود داشته و اگر تلاشی از سوی دولت سیزدهم انجام نشود، این بی‌اعتمادی شدت هم خواهد یافت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,
دولت سیزدهم باید اعتماد جوانان را در رابطه با مسکن جلب کند
, دولت سیزدهم باید اعتماد جوانان را در رابطه با مسکن جلب کند, دولت سیزدهم باید اعتماد جوانان را در رابطه با مسکن جلب کند,
وی گفت: اگر دولت‌ها براساس واقعیت‌ها و وضعیت موجود، استراتژی‌های مرتبط با حوزه مسکن را تدوین می‌کردند؛ امروزه میان جوانان نسبت به اقدامات دولت در رابطه با مسکن بی‌اعتمادی به وجود نمی‌آمد.
,
 
,
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای سلامی با بیان این‌که هرکدام از دولت‌ها در ابتدای کار خود اعلام می‌کنند که یک میلیون تا یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکونی را در سال خواهند ساخت، اما در عمل شعار آن‌ها عملیاتی نشده است، خاطرنشان کرد: سال‌های سال است که ما گرفتار چنین تناقض‌گویی‌ها هستیم، اما دولت رئیسی به‌ویژه شخص رئیس جمهور مصمم است که مشکل مسکن جوانان را با سرمایه‌گذاری خارجی و بخش خصوصی داخلی حل کند.
,
 
,
مالکی معتقد است که دولت باید به بخش خصوصی در ساخت مسکن اعتماد داشته باشد و به خصوص به جوانان در این عرصه میدان دهد.
,
 
,
بروکراسی خشن بانکی؛ بزرگترین مانع در پیشبرد اهداف دولت
, بروکراسی خشن بانکی؛ بزرگترین مانع در پیشبرد اهداف دولت, بروکراسی خشن بانکی؛ بزرگترین مانع در پیشبرد اهداف دولت,
وی افزود: اگر دولت برای یک بار هم شده، جوانان را محور قرار دهد، مطمئناً بسیاری از مشکلات حل و فصل می‌شود و بخش مسکن هم مستثنی از این رویکرد نیست. به‌عنوان مثال دولت در حوزه مسکن می‌تواند با اعطای وام و تسهیلات به خود جوانان، از بخش مسکن گره‌گشایی کند. متأسفانه به دلیل حاکم بودن بروکراسی بسیار خشن در کشور که توسط بانک‌ها ایجاد شده، ذوق جوانان برای مشارکت در ساخت مسکن کور شده است.
,
 
,
به گفته این نماینده مجلس؛ سود تسهیلات بانکی در رابطه با مسکن باید بسیار کاهش پیدا کند و سپس موانع موجود و قوانین زائد حذف شوند؛ در غیر این صورت بخش خصوصی تمایلی به مشارکت در ساخت مسکن نخواهد داشت و تحت چنین شرایطی بعید است که دولت بتواند سالانه یک میلیون واحد مسکونی را تحویل متقاضیان مسکن دهد.
,
 
,
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ورود سرمایه‌گذاران خارجی به بخش ساخت مسکن این‌چنین عنوان کرد: وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده است که چینی‌ها خواستار مشارکت در پروژه‌های ساخت مسکن ارزان‌قیمت هستند. به نظر من اگر چنین قوانین سفت و سخت و نیز بروکراسی خشن بانکی مقابل چینی‌ها گذاشته شود، قطعاً از فرودگاه به سمت کشورشان بازخواهند گشت.
,
 
,
مالکی توصیه کرد که دولت سیزدهم به خصوص وزیر راه و شهرسازی باید در گام نخست، نسبت به پروژه‌های مسکن اعتمادسازی کنند تا جوانان برای مشارکت در چنین پروژه‌هایی از خود تمایل نشان دهند.
,
 
,
مسکن مهر را نباید رها می‌کردیم
, مسکن مهر را نباید رها می‌کردیم, مسکن مهر را نباید رها می‌کردیم,
این نماینده مردم در مجلس مسکن مهر را یکی از پروژه‌های موفق توصیف کرد و ضمن ابراز تأسف گفت که دولت یازدهم و دوازدهم این پروژه را به حال خود رها ساخت و به جای تمرکز برروی چنین پروژه‌ای، آن را تخریب کرد.
,
 
,
مالکی بر ضرورت هماهنگی میان بانک مرکزی و وزارت اقتصاد تأکید کرد و اظهار داشت: با اصلاح ساختاری که در بانک مرکزی اتفاق خواهد افتاد امید می‌رود بانک مرکزی با دستگاه‌هایی مرتبط با بخش مسکن بیشتر هماهنگ باشد تا دولت سیزدهم در تحقق شعار خود توفیقاتی را به دست آورد.
,
 
,
انتهای پیام/*
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه