اخبار داغ

مسئولان مطالبات مردم را پیگیری کنند؛

کدورت آب، بلای جان رامسری‌ها شد

کدورت آب، بلای جان رامسری‌ها شد
سال ۱۴۰۰ در بسیاری از استان‌ها و شهرهای کشور سالی کم بارش بوده است و در شهرستان رامسر نیز اگرچه بارش باران به نسبت میانگین سالانه کاهش داشت اما بارش‌های اواسط فصل پاییز موجب سرریز شدن دبی آب سد میجران شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ؛ حال آنچه که در مدت اخیر و بر اثر بارش باران به پدیده‌ای جدید مبدل گشت، موضوع قطعی آب و افت فشار به‌علت کدورت آب سد میجران و در پی آن متوقف شدن تصفیه‌خانه آب شرب رامسر است.
معضلی که در سال‌های گذشته به ندرت اتفاق می‌افتاد و عملاً در شهرستان رامسر به‌صورت فراگیر پیش نمی‌آمد.
تایید این مطلب را می‌توان در نظرسنجی پیج اینستاگرامی مرجع اخبار رامسر که بیش از ۷ هزار نفر در آن مشارکت داشتند جستجو کرد که ۶۷ درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی این مشکل را جدید دانسته‌اند.
به گفته بسیاری از کارشناسان و حتی مردم عدم لایروبی و برداشت گل‌ولای موجود در دریچه و پهنه سد باعث کدورت شدید آب در هر بارش می‌شود و این مشکل اساسی را بوجود می‌آورد.
اینکه در هر بارش باران، بدون رفع اساسی مشکل با انتشار یک اطلاعیه در سطح رسانه‌ها بسنده شود به هیچ وجه قابل قبول نخواهد بود و می‌طلبد اداره آبفا شهرستان رامسر نسبت به این معضل در وهله اول بطور خاص شفاف سازی داشته باشد و در قدم‌های بعد نسبت به رفع این مشکل هر چه سریعتر اقدامات لازم را به انجام برساند.
چراکه با توجه به باران خیز بودن شهرستان رامسر این معضل باعث نارضایتی مردم و اختلال در زندگی عادی شهروندان شده است.
ضرورت دارد مسئولان شهرستان رامسر اعم از فرماندار، ستاد مدیریت بحران و اداره آبفا شهرستان نسبت به این مشکل و پدیده جدید و فراگیر در اسرع وقت ورود و در جهت رفع آن پیگیری‌های لازم را داشته باشند.
در آخر نیز ضعف اطلاع‌رسانی و روابط عمومی در ستاد مدیریت بحران و ادارات شهرستان در مواقع متعدد قابل چشم پوشی نبوده و نیست زیرا در دهه کنونی و عصر ارتباطات این ضعف موجب افزایش مشکلات خواهد بود که در مطالب بعدی بطور مفصل آن را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه