اخبار داغ

در گفت‌وگو با کارشناسان مطرح شد؛

اجرای طرح رجیستری قاچاق تلفن همراه را ریشه‌کن کرد

اجرای طرح رجیستری قاچاق تلفن همراه را ریشه‌کن کرد
از زمان اجرای طرح رجیستری شاهد کاهش چشمگیر قاچاق تلفن همراه هستیم چرا که به دنبال اجرای طرح مذکور اگر از کشوری دیگر تلفن همراهی وارد کشورمان شود، دیگر قابل استفاده نخواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز، طی سالیان سال قاچاق کالا از جمله تلفن همراه به معضلی جدی تبدیل شده بود که با اجرای طرح ریجستری موارد آن به طور چشمگیری کاهش یافت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,

کاهش چشمگیر قاچاق تلفن همراه به دنبال اجرای طرح رجیستری در حالی است که روزهای ابتدایی اجرای طرح مذکور افراد سودجو از عدم توفیق این طرح سخن می گفتند و به موجی از شایعات دامن می زدند.

,

صدور جریمه ۱.۵میلیارد ریالی برای قاچاق تلفن همراه

, صدور جریمه ۱.۵میلیارد ریالی برای قاچاق تلفن همراه, صدور جریمه ۱.۵میلیارد ریالی برای قاچاق تلفن همراه,

قهرمان شاهی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز اظهار داشت: از ابتدای سال در بخش کالا و خدمات تعداد ۱۵هزار و ۵۳۵ فقره پرونده از سوس دستگاه های نظارتی مانند اتاق اصناف، سازمان صنعت، معدن و تجارت و .. به تعزیرات حکومتی ارجاع شده که به ۱۵هزار و ۲۴۸ فقره آن رسیدگی شده است.

, مرصادنیوز,

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه گفت: عمده‌ترین تخلفات واحدهای صنفی عدم درج قیمت، عدم ارائه فاکتور و کم فروشی بوده است.

,

شاهی تصریح کرد: در راستای جلوگیری از تخلفات واحدهای صنفی به صورت محسوس نسبت به اعزام گشت های مشترک با خودرو های متحد الشکل در سطح شهر، بازار و فروشگاه های بزرگ اقدام شده و بازرسان به کنترل و نظارت روزانه بر مایحتاج مردم و کالا های اساسی می پردازند.

,

, ,

وی افزود: همچنین ۱۸ هزار و ۵۳۰ فقره پرونده در بخش کالا و خدمات صنفی، قاچاق و پرونده های مرتبط با بهداشت دارو و غذا تشکیل شده است.

شاهی خاطرنشان کرد: واحدهای صنفی متخلف به پرداخت مجازات های نقدی، ضبط کالا و عرضه کالا های ضبط شده در بازار محکوم شدند.

وی افزود: در بخش کالا و خدمات دو هزار و ۴۸ میلیارد ریال و در بخش قاچاق  کالا و ارز ۹۸۸ میلیارد ریال جریمه نقدی علاوه بر ضبط کالا های مکشوفه صادر شده است.

شاهی خاطرنشان کرد: همچنین در بخش بهداشت، دارو و درمان بیش از دو میلیارد و ۶۸۱ میلیون ریال  جریمه نقدی صادر شده است.

وی افزود: تعدادی پرونده شاکی و متشاکی وارده به تعزیرات حکومتی موجود بوده که در حکم صادره علاوه بر اعاده حق شاکی تا دو برابر تخلف در حق صندوق دولت نیز جریمه لحاظ شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه تصریح کرد: ۲۰ واحد صنفی نیز که به علت تکرار تخلف و جریمه نقدی متنبه نشدند در تعزیرات حکومتی به نصب پلاکارد بر سردرب واحد صنفی و تعطیلی محکوم شدند.

شاهی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تاکنون تعداد پنج فقره پرونده قاچاق تلفن همراه وارده شده و بیش از یک میلیارد و ۵۱۸ میلیون ریال جریمه نقدی هم صادر شده است.

وی عنوان کرد: مردم می توانند از طریق شماره تلفن ۱۳۵ و سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۰۱۳۵  متحلفان اقتصادی را معرفی کنند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

, ,

قاچاق تلفن همراه با اجرای طرح ریجستری ریشه کن شد

شمس اله امیری در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: در حال حاضر با توجه به نوسانات دلار، بازار خرید و فروش تلفن همراه بسیار راکد است.

رییس اتحادیه انفورماتیک و رایانه کرمانشاه گفت: تلفن همراه در بازار فراوان موجود است اما مردم منتظر هستند ببینند وضع دلار چه تغییراتی خواهد داشت.

امیری تصریح کرد: در حال حاضر تلفن همراه های موجود در بازار دارای ضمانت نامه هستند و البته بازار هم از نظر قیمتی نوسان چندانی ندارد و حتی اوضاع بهتر هم شده است.

وی نوسانات دلار را مهمترین چالش فعلی صنف انفورماتیک و رایانه اعلام و عنوان کرد: اگر قیمت دلار تثبیت شود مردم می توانند نسبت به خرید اقدام کنند.

رییس اتحادیه انفورماتیک و رایانه کرمانشاه شمار واحدهای صنفی زیر مجموعه را ۳۰۰ واحد اعلام کرد و گفت: مردم با توجه به آموزش های غیر حضوری در برنامه شاد مجبور به استفاده از تلفن همراه هستند.

امیری درباره قاچاق تلفن همراه نیز خاطرنشان کرد: با اجرای طرح ریجستری قاچاق تلفن همراه ریشه کن شده است.

وی افزود: به دنبال اجرای طرح مذکور اگر از کشوری دیگر تلفن همراهی وارد شود دیگر قابل استفاده نخواهد بود.

انتهای پیام/

, قاچاق تلفن همراه با اجرای طرح ریجستری ریشه کن شد, قاچاق تلفن همراه با اجرای طرح ریجستری ریشه کن شد,
,
, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه