اخبار داغ

رئیس آموزش و پرورش شهرستان سمنان:

خانواده‌ها نگران آموزش حضوری نباشند/ رعایت پروتکل‌ها در مدارس زیر ذره بین است

خانواده‌ها نگران آموزش حضوری نباشند/ رعایت پروتکل‌ها در مدارس زیر ذره بین است
رضا علی کرد گفت: روند رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس زیر ذره بین بازرسان آموزش و پرورش است و خانواده ها بابت افزایش ساعات آموزش حضوری نگران نباشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت؛ با گذشت بیش از ۲۲ ماه آموزش مجازی در کشور و تاثیر منفی آن بر سطح سواد دانش آموزان، وزارت آموزش و پرورش و ستاد کرونا با توجه به واکسیناسیون عمومی در کشور اهتمام خود را برآموزش حضوری دانش آموزان قرار دادند. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

البته با وجود تمام سخت گیری های آموزش و پرورش در رعایت پروتکل های بهداشتی و نظارت های میدانی مداوم از مدارس، اما بازهم برخی والدین نگران از سلامت فرزندان خود در آموزش حضوری همچنان دربرابر آن مقاومت می کنند، از طرف دیگر برخی والدین از افت تحصیلی و خانه ‌نشینی طولانی ‌مدت فرزندان خود نگران هستند و از آموزش حضوری استقبال  می کنند.

,

در این میان آموزش حضوری برای تمامی پایه ها از ابتدای آذر ماه و تغییر الگوی بازگشایی مدارس اعتراضاتی را ایجاد کرد.

,

به طوریکه براساس رویکرد جدید تمامی مدارس باید با توجه به شرایط موجود حداقل هفته ای ۲ روز آموزش حضوری ۳ ساعته را داشته باشند، به همین علت عده ای از ساعات طولانی حضور دانش اموزان ابتدایی در مدارس و در معرض ویروس قرار گرفتن و عده ای دیگر از تغییر رویکرد چند باره مدارس در نحوه بازگشایی ناراضی شدند. 

,

 یکی از والدین دانش آموزان در گفتگو باخبرنگار مرآت ضمن اشاره به اینکه مدیر مدرسه از محدود شدن آموزش‌های غیر حضوری خبر داده است تاکید کرده که از ابتدای آذر ماه حضور دانش آموزان در مدارس الزامی شده است.

,

وی گفت: در روزهای قبل ما هرروز حدود 1.5 ساعت بچه ها را راهی مدرسه می کردیم و به دلیل ساعات کم امکان انتقال ویروس وجود نداشت و همچنین بچه ها نیاز به استفاده از سرویس بهداشتی و صرف خواکی هم نداشتند، اما با افزایش ساعات شرایط تغییر می کند. 

,

این اولیای دانش آموز ادامه داد: دانش آموزان بالای ۱۲ سال چون واکسن زده‌ اند با رعایت نکات بهداشتی می‌ توانند در مدارس حضور یابند، اما دلیل حضور طولانی دانش آموزان زیر ۱۲ سال در مدرسه در حالی که ویروس کرونا به این رده سنی هم رحم نمی‌کند چیست؟

,

مشکلات خانواده ها در نقل  و انتقال دانش آموزان موجب تغییر الگوی بازگشایی  شد

, مشکلات خانواده ها در نقل  و انتقال دانش آموزان موجب تغییر الگوی بازگشایی  شد, مشکلات خانواده ها در نقل  و انتقال دانش آموزان موجب تغییر الگوی بازگشایی  شد,

رضاعلی کرد رئیس آموزش و پرورش شهرستان سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت در رابطه با علت تغییر روش مدارس توضیحاتی را ارائه داد.

,

وی در ابتدا با اشاره به شیوه نامه بازگشایی مدارس از ایتدای مهرماه گفت: در ابتدا مدارس کم جمعیت، دروس کارگاهی هنرستان ها و مدارس زیر 100نفر به صورت تدریجی بازگشایی شدند.

,

کرد درادامه خاطر نشان کرد: به دلیل اینکه از ابتدای آذرماه آموزش حضوری برای تمامی پایه ها الزامی است، از ابن رو برنامه ریزی آموزشی نیاز به دقت نظر بیشتر و پراکندگی کمتر دارد.

,

این مقام مسئول علت دیگر افزایش ساعات آموزشی حضوری در مدارس را اعتراض برخی والدین به دلیل پراکندگی ساعات و رفت و آمد و مشکلات خانواده ها عنوان کرد.

,

وی همچنین بیان کرد: خوشبختانه تاکنون از روند رعایت پروتکل های بهداشتی بازدید به عمل آمده و هیچ مشکلی وجود ندارد والبته دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله و معلمانی که از دریافت واکسن امتناع کرده و مدارک واکسیناسیون را به مدارس ارائه نداده اند باید هر سه روز یک‌ بار تست منفی خود را به مدارس تحویل دهند و اگر این کار را نکنند، از حضور آن‌ها در مدرسه جلوگیری  می شود.

,

رئیس آموزش و پرروش شهرستان سمنان در رابطه با واکسیناسیون دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال نیز اذعان کرد: تا کنون ۸۷ درصد از دانش‌آموزان و ۹۷ درصد از معلمان دز اول واکسن را دریافت کرده‌اند و ۲۱۳ معلم را شناسایی کرده‌ایم که هنوز واکسن دریافت نکرده‌ اند.

,

وی درنهایت از استقبال خوب خانواده های  نسبت به آموزش حضوری خبرداد و افزود:  تعداد خانواده های که در برابر آموزش حضوری مقاومت می کنند بسیار کم وشاید در کل شهرستان به تعداد انگشتان دست برسد و اگر دانش آموزی به دلیل بیماری زمینه ای امکان حضور ندارد، بستر آموزش مجازی فراهم است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه