اخبار داغ

گام دوم میزبانی رقابت‌های کشتی آلیش آسیا برداشته شد؛

سرخس میزبان رقابت‌های کشتی آلیش قهرمانی آسیا می‌شود؟

سرخس میزبان رقابت‌های کشتی آلیش قهرمانی آسیا می‌شود؟
پس از برگزاری موفق رقابت‌های کشتی آلیش آزاد قهرمانی کشور در شهرستان پهلوان‌ پرور و کشتی دوست سرخس، حالا پیگیری‌ها برای میزبانی رقابت‌های کشتی آلیش قهرمانی آسیا در این شهرستان به جریان افتاده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، پس از برگزاری موفق رقابت‌های کشتی آلیش آزاد قهرمانی کشور در شهرستان پهلوان‌ پرور و کشتی دوست شهرستان مرزی سرخس، حالا پیگیری‌ها برای میزبانی رقابت‌های کشتی آلیش قهرمانی آسیا در این شهرستان به جریان افتاده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

رقابت‌های کشتی آلیش آزاد قهرمانی کشور بزرگداشت شهدای شهرستان سرخس، با حضور بیش از ۲۵ تیم از سراسر کشور در تاریخ ۶ و ۷ خرداد ۱۴۰۰ در شهرستان سرخس برگزار و با قهرمانی تیم خراسان رضوی پایان یافت.

,

هادی نوروزی، رئیس هیئت کشتی شهرستان سرخس در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: با تماس مستقیم سیداحسان قاضی زاده هاشمی، نماینده مردم سرخس در مجلس شورای اسلامی با رئیس فدراسیون کشتی گام دوم اخذ میزبانی رقابت‌های کشتی آلیش قهرمانی آسیا در شهرستان سرخس برداشته شد.

,

وی تصریح کرد: نماینده مردم سرخس در مجلس و عضو فعال فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی در تماسی با علیرضا دبیر هماهنگی لازم را برای برگزاری رقابت‌های کشتی آلیش قهرمانی آسیا در شهرستان سرخس انجام داد.

,

رئیس هیئت کشتی شهرستان سرخس بیان کرد: در این تماس تلفنی اعلام شد، هیئت کشتی شهرستان سرخس در سال جاری با کمک تمامی دستگاه‌های اجرایی رقابت‌های کشتی آلیش قهرمانی کشور را برگزار کرد و این شهرستان توانایی این را دارد که میزبان رقابت‌های آسیایی هم باشد، ضمن اینکه اگر اقدامات لازم با فدراسیون جهانی کشتی «FILA» انجام شود با رایزنی با وزارت نفت و وزارت ورزش و جوانان بودجه لازم برای برگزاری این رقابت‌ها تامین خواهد شد.

,

نوروزی خاطرنشان کرد: علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی ضمن تشکر از فعالیت‌های هیئت کشتی و مسئولان دلسوز شهرستان سرخس در زمان برگزاری رقابت‌های کشتی آلیش قهرمانی کشور، اعلام کرد که فدراسیون از برگزاری این رقابت‌ها استقبال خواهد کرد و هماهنگی لازم را با شورای برون مرزی فدراسیون کشتی انجام می‌هد تا این رقابت‌ها در تقویم برگزاری مسابقات بین‌المللی گنجانده شود؛ همچنین وی بازیار، رئیس کمیته کشتی سنتی فداراسیون کشتی را به نماینده فدراسیون کشتی در برگزاری این رقابت‌ها معرفی کرد.

,

وی عنوان کرد: رئیس فدراسیون کشتی همچنین قول داد در زمان برگزاری رقابت‌های کشتی آلیش قهرمانی آسیا در شهرستان سرخس حضور یابد.

,

آلیش در زبان فارسی به معنی مبایعه و در زبان ترکی به معنای شروع کردن و گرفتن است که به عنوان یک نام بر روی یک نوع کشتی محلی نهاده شده که به آن کشتی با شال هم می‌گویند.

,

کشتی آلیش از سال‌های بسیار دور به‌صورت یک کشتی سنتی در کشورهایی از جمله قرقیزستان، ازبکستان، ایران، لیتوانی و قزاقستان و در کل آسیای میانه دارای ریشه بوده و در سرزمین پهناور ایران در مناطقی از جمله استان خراسان، گلستان و مازندران دارای آثار دیرینه است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه