اخبار داغ

در دومین نشست هیات‌های اندیشه‌ورز بانوان قرآنی سراسر کشور:

بانوان قرآنی هرمزگان رتبه برتر کشوری را کسب کردند/ تاثیرگذاری فضای مجازی در جذب مخاطبان قرآنی

بانوان قرآنی هرمزگان رتبه برتر کشوری را کسب کردند/ تاثیرگذاری فضای مجازی در جذب مخاطبان قرآنی
بانوان قرآنی استان هرمزگان در دومین نشست هیات‌های اندیشه‌ورز بانوان قرآنی سراسر کشور در مشهد مقدس، موفق به کسب رتبه برتر کشوری شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ لیلا غلامحسینی رئیس هیات اندیشه ورز بانوان قرآنی استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار هرمز اظهار کرد: دومین نشست هیات های اندیشه ورز بانوان قرآنی سراسر کشور در مشهد مقدس برگزار شد و بر اساس معیارهای ارزیابی که هیئت مرکزی داشتند اندیشه‌ورز بانوان قرآنی استان هرمزگان به عنوان یکی از هیات های برتر کشور معرفی شد . بنظر می رسد آن چیزی که باعث موفقیت هیات اندیشه ورز قرآنی استان شد برگزاری پویش های مختلف در سطح ملی از جمله اجرای پویش «شهد وحی» در مناطق کمتر توسعه یافته هرمزگان، اجرای پویش «چادر من بیرق حسینی »در ماه محرم و صفر، پویش وحدت به مناسبت هفته وحدت و مسابقه مبانی قرآنی بیانیه گام دوم انقلاب است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

وی افزود: برنامه‌های مختلف و متعددی در طول سال برگزار شد که غالب برنامه‌ها؛ نوآورانه و خلاقانه بود و جنبه نوآوری و گستره این برنامه ها فقط استان را شامل نمی‌شد بلکه شهرستان‌ها و استان‌های همجوار را هم دربرمی گرفت و این برنامه ها موجبات موفقیت هیات اندیشه ورز بانوان قرآنی هرمزگان را فراهم کرد.

,

رئیس هیات اندیشه ورز بانوان قرآنی استان هرمزگان گفت: این هیات اندیشه ورز قرآنی همچنین فعالیتهای مختلفی را در فضای مجازی و حقیقی انجام داد. با شیوع ویروس کرونا در کشور ما حالت انفعالی نداشتیم بلکه تهدید را به فرصت تبدیل و فعالیت هایمان را در فضای مجازی با قدرت دنبال کردیم و پس از اینکه برای اساتید و مربیان دوره‌های توانمندسازی گذاشتیم وبا فضای جدید آشنا کردیم، توانستیم مخاطبین زیادی را هم در این حوزه جذب کنیم و این یکی از موفقیت‌های ما بود.

,

غلامحسینی ادامه داد: ما یکی از مهمترین دلایل این موفقیت را در واقع، روحیه جهادی برگرفته از مکتب خلبان شهید عبدالکریمی می‌دانیم.
شهید عبدالکریمی استاد قاری و حافظ کل قرآن کریم بودند که شاگردان زیادی را تربیت کردند و پس از شهادت ایشان در هجدهم اردیبهشت ماه سال ۱۳۷۴ همسر مکرمه شهید سرکار خانم وجیهه باقرین هزاران قرآن آموز و صدها حافظ کل قرآن کریم را تربیت کردند و الان شاگردان ایشان در جای‌جای ایران عزیز کلاس های مختلفی را اداره می‌کنند و ما درس آموخته مکتب خلبان شهید عبدالکریمی و همسر مکرمه ایشان هستیم که با روحیه جهادی مربی‌های قرآنی و اعضای هیئت‌های اندیشه ورز بانوان قرآنی ما بدون کوچکترین چشم داشتی با روحیه جهادی در جاهای مختلف حضور پیدا می‌کنند و فعالیت‌هایی را انجام می‌دهند که همه اینها در اینکه ما هیئت برتر معرفی شده ایم نقش بسزایی داشته است

,
,

وی اضافه کرد: ما از همه ظرفیت‌های بالقوه استان و استعدادهای نهفته که در جای‌جای استان هرمزگان حضور دارند استفاده کردیم. این ظرفیت‌ها را پای کار آورده ایم از اساتید و کارشناسان، قاریان، حافظان همه اینها را از اقشار مختلف در هیئت‌های اندیشه ورزی سراسر شهرستان‌های استان ما اینها را شناسایی و جذب کردیم، ایده های این عزیزان را گرفتیم در اتاق فکرراهبردی مرکزی به طرح تبدیل کردیم. طرح‌ها را در جاهای مختلف به مرحله اجرا درآوردیم و بیشتر کارهای این هیات اندیشه ورز جنبه خلاقانه و نوآورانه داشته و این امر کمک کرده تا بتوانیم در این عرصه در بین هیئت های سراسر کشور حرفی برای گفتن داشته باشیم.

,

رئیس هیات اندیشه ورز بانوان قرآنی استان هرمزگان بیان کرد: همچنین مشارکت بانوان در حوزه قرآن یکی از اولویت‌های ما بوده که قبل از این کمتر به این ظرفیت توجه شده بود. اما بعد از شروع به کار ما با جلسات متعددی که داشتیم، خواهرانی که مسئولیت های اجرایی به عهده داشتند از جمله حوزه علمیه خواهران و…. ارتباط برقرار کرده واز ظرفیت‌های موجود در استان استفاده کردیم و رشد خوبی هم به لحاظ کمیت و هم به لحاظ کیفیت داشتیم.

,

غلامحسینی افزود: یکی از مهمترین عواملی که ما را در پیشبرد اهدافمان یاری نمود، حمایت همه جانبه مدیرکل محترم سازمان تبلیغات اسلامی استان و همینطور رئیس امور قرآن استان بود. همچنین راهنمایی‌ها و مشاوره هایی که از مسئولین سازمان تبلیغات اسلامی و هیات اندیشه ورز بانوان قرآنی کشور دریافت می کردیم را بومی سازی می کردیم و در واقع این حمایت‌ها و این راهنمایی‌ها موجب می‌شد که ما با قوت و قدرت برنامه ها و ایده هایی را که داریم، در اتاق‌های فکر راهبردی اینها را جمع‌بندی کنیم و تبدیل به طرح کنیم. با پشتیبانی هایی که متولیان امور فرهنگی و قرآنی از مجموعه ما داشتند نقطه قوت هیات ما بود.

,

وی بیان داشت: در آینده؛ هدف بلند مدت ما این است که تمام خانواده‌های سراسر استان به دامن قرآن پناه ببرندو هرجا احساس نیاز کردند و هرجا اراده کردند فضای وجود داشته باشد وشرایطی وجود داشته باشدتا بتوانند از این شرایط و فضا استفاده کنند و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به منابع قرآنی دسترسی پیدا کنند.

,

رئیس هیات اندیشه ورز بانوان قرآنی استان هرمزگان ادامه داد: به همین منظور در فضای مجازی دوره‌های توانمندسازی مدیران، مربیان و جامعه قرآنی را برگزار کردیم و همچنین برگزاری دوره‌هایی در دست اقدام است تا جامعه قرآنی ما آنچنان توانمند باشند که بتوانند در فضای مجازی تولید محتوا کنند و در فضای حقیقی حضور داشته باشند و منابع آن چنان به طور گسترده در اختیار جامعه باشد تا در سطح استان که هر کس هر سوالی، شبهه ای، درخواست قرآن، تفسیر قرآن، ترجمه قرآن و … داشت در کمترین فرصت این امکان وجود داشته باشد که به منابع دسترسی پیدا کرده و تغذیه فکری و روحی کند.

,

غلامحسینی ابراز داشت: هدف دیگری که ما در آینده اجرای طرح راه اندازی مراکز مشاوره قرآنی را در کنار مراکز آموزش قرآنی  و استفاده از ظرفیت و استعداد های موجود در استان و پیاده سازی آن در قالب طرح مشاوره عمومی و همگانی است. همچنین یک طرح به عنوان طرح صیانت قرآنی ها نیز در دست اقدام است زیرا خود جامعه قرآنی ما هم نیاز است که در این دنیای آشفته امروزی از خود آنها هم صیانت بعمل آید. اگر یم فعال قرآنی آسیب ببیند آسیب آن چند برابر از یک فرد عادی است لذا می طلبد طرح صیانت از فعالین قرآنی را هم پیاده نماییم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه