اخبار داغ

افتتاحیه آبکی دولت روحانی آرزوی ۲۰ ساله مردم را به حسرت تبدیل کرد؛

جاده ۴۵۰ میلیارد تومانی هشتگرد ـ طالقان؛ بدون برق، اورژانس و مخابرات!

جاده ۴۵۰ میلیارد تومانی هشتگرد ـ طالقان؛ بدون برق، اورژانس و مخابرات!
«جاده هشتگرد ـ طالقان تا اول فروردین ۱۴۰۱ مسدود شد»، خبر کوتاه بود اما سال ها چشم انتظاری مردم برای تردد از جاده ای ایمن را به حسرت تبدیل کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، «جاده هشتگرد ـ طالقان تا اول فروردین ۱۴۰۱ مسدود شد»، خبر کوتاه بود اما سال ها چشم انتظاری مردم برای تردد از جاده ای ایمن را به حسرت تبدیل کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, تیتریک,
این جاده پس از دو دهه، خرداد ۱۴۰۰ به بهره برداری رسید، افتتاحیه ای که اسلامی وزیر سابق راه و شهرسازی هم در آن حضور داشت و اعلام کرد؛ این جاده برای مردم قابل استفاده است.
,
 
,
اما راهی که هنوز آسفالت آن سرد نشده بود کام مردم را تلخ کرد، یک شهروند ساکن طالقان به خبرنگار تیتریک، می گوید؛ جاده را به واسطه عدم ایمنی مسدود کرده اند.
,
 
,
وی ادامه داد؛ اگر این جاده ایمنی نداشت چرا افتتاح شد؟ این راه قرار بود مسیر ۹۰ کیلومتری طالقان به کرج را ۳۲ کیلومتر کوتاه تر کند اما عملا مردم به دردسر افتادند.
,
 
,
شهروند دیگری به خبرنگار تیتریک، می گوید؛ اگر قرار بود از همان راه قدیم تردد کنیم چرا هزینه میلیاردی برای ساخت جاده صرف شد، ما ناچاریم برای تردد از محور قزوین استفاده کنیم.
,
 
,
قزوینیان معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی البرز هم به خبرنگار تیتریک می گوید؛ تصمیم بر این بود که پروژه مذکور به صورت فصلی مورد بهره برداری قرار گیرد.
,
 
,
البته علت فصلی بودن این جاده که با حضور وزیر راه افتتاح شد را نبود زیرساخت ها اعلام کردند و مدیر کل راهداری البرز هم به این موضوع تاکید دارد.
,
 
,
, ,
 
,
زندی فر به خبرنگار ما، می گوید؛ محور هشتگرد - طالقان برق، پایگاه اورژانس، هلال احمر و مخابرات ندارد و حتی تلفن همراه هم جواب نمی دهد.
,
 
,
با این حجم از مشکلات سوال اینجاست که چرا از ابتدا این مشکلات دیده نشد، قزوینیان در این باره به خبرنگار تیتریک، می گوید؛ صرف زمان ۲۰ ساله نشان از کمبود اعتبار پروژه دارد.
,
 
,
و اما برای این جاده برفگیر کوهستانی، صعب العبور و نامطمئن ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است که با تکمیل شدن تونل به طول ۹۸۰ متر، پرژه از سیکل فصلی خارج می شود.
,
 
,
البته حاجیان معاون راهداری اداره‌ کل راهداری البرز هم به خبرنگار تیتریک، می گوید؛ قرار شد اقدامات تکمیلی توسط اداره کل راه و شهرسازی درباره احداث تونل به همراه تکمیل دیوارها در مقاطع ریزشی و رانشی انجام شود.
,
 
,
وی افزود: همچنین قرار شد راهداری البرز نسبت به خط کشی، خطوط طولی و عرضی هشدار دهنده و شانه سازی اقدام کند، خط کشی ۴۰ کیلومتر از این محور توسط راهداری انجام و رامبل در مقاطع مورد نیاز نصب شده است.
,
 
,
حاجیان با اشاره به اینکه ۴ کیلومتر از محور مذکور شانه سازی شده است، اظهار داشت: به دلیل شرایط جوی و بر اساس تصمیم کمیسیون ایمنی راه های استان البرز با محوریت دفتر فنی استانداری، تصمیم گرفته شد برای جلوگیری از حادثه ناگوار در زمستان از این مسیر استفاده نشود.
,
 
,
در خاتمه باید گفت اگر این راه دوباره باز شود به ازای هر خودرو ۱۰ لیتر مصرف سوخت و ۴۰ دقیقه زمان را کاهش می دهد، البته به شرط اینکه در تخصیص ۳۰۰ میلیارد تومان مورد نیاز تونل وقفه ایجاد نشود!.
 
,
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه