اخبار داغ

شهردار یزد عنوان کرد:

خط پایان پروژه‌های نیمه تمام یزد با اصلاح بودجه شهرداری/طرح‌های جهادی برای جبران عقب‌ماندگی‌ها در شهر یزد

خط پایان پروژه‌های نیمه تمام یزد با اصلاح بودجه شهرداری/طرح‌های جهادی برای جبران عقب‌ماندگی‌ها در شهر یزد
محی الدینی گفت: برخی پروژه ها تنها 10 درصد تا پایان کار فاصله دارند اما متاسفانه سال هاست بلاتکلیف باقی مانده اند و مصمم هستیم این پروژه ها تا پایان سال به بهره برداری برسند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابوالقاسم محی الدینی شهردار یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با اشاره به پروزه های نیمه تمام شهرداری اظهار کرد: روزی که شهرداری واگذار شد با حجم انبوهی از طرح ها و پروزه های نیمه تمام روبرو شدیم که برخی از آن ها تا 12 سال هم بلاتکلیف مانده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

شهردار یزد افزود: برخی پروژه ها در حد مصوبه باقی مانده و اصلا وارد فاز اجرایی نشده است و اگر هم شروع شود برخی از آن ها نیازمند بالغ بر 120 میلیارد تومان تخصیصی است که رویکرد را در قبال این پروژه ها تغییر دادیم و در تلاشیم با اصلاح بودجه و با صرف نظر از این پروژه ها، هزینه های آن ها به سمت پروژه های نیمه تمام بالای 50 درصد پیشرفت هدایت کنیم.

,

*اصلاح بودجه برای تکمیل پروژه های نیمه تمام

,

وی ادامه داد: برخی پروژه ها تنها 10 درصد تا پایان کار فاصله دارند اما متاسفانه سال هاست بلاتکلیف باقی مانده اند و مصمم هستیم این پروژه ها تا پایان سال به بهره برداری برسند.

,

محی الدینی گفت: برخی بوستان های یزد اگر تامین اعتبار می شد در مدت کوتاه چند ماهه به بهره برداری می رسید اما از خیلی از این دست پروژه ها غفلت شده است و علیرعم بلاتکلیفی بر هزینه های اجرای ان هم افزوده شده است.

,

وی تصریح کرد: برای مثال بوستانی در آزاد شهر تنها نیازمند روشنایی بوده است که با دو میلیارد تومان تامین اعتبار کار آن اجرا شد اما اگر این پروژه سال گذشته انجام می شد مطمئنا هزینه آن نصف قیمت کنونی می بود.

,

*مدیران پیشین نگاهی به مرمت و نوسازی آسفالت معابر نداشتند

,

این مسئول با بیان اینکه در یک ماه و نیم گذشته اقدامات خوبی درخصوص فضای سبز یزد صورت گرفت ابراز کرد: در دوره قبل دیدگاه چندانی نسبت به ترمیم آسفالت در شهرداری یزد نبوده و بیشتر به سمت پروژه های دیگری رفتند اما در یک ماه و نیم گذشته سعی شد بسیاری از درزگیری های خیابان ها و معابر یزد تکمیل شود که اگر نشده بود در بارندگی های اخیر به بسیاری از معابر خسارت زیادی وارد می شد.

,

*یزد به تعادل منطقه ای نزدیک تر می شود

,

شهردار یزد با اشاره به عدم تعادل منطقه ای در یزد تاکید کرد: در گذشته با گذشت زمان برخی مناطق یزد بنا به درآمد و سطح تمکن مالی رشد بیشتری نسبت به سایر مناطق داشته اند اما سعی مان در شهرداری یزد این است با بازدیدهای مکرر از مناطق کم برخوردار و اجرای پروژه های مختلف تا حد توان شهر را به توازن و تعادل منطقه ای نزدیک کنیم که یکی از آن ها پروژه فرهنگسرای بهمن است که در اصلاح بودجه هم قریب 7 میلیارد دیگر اعتبار به آن تخصیص داده شده است و امیدواریم تا پایان سال بخشی از آن به بهره برداری برسد.

,

وی اذعان کرد: با راه اندازی پارک زیتون و اجرای پروژه آسفالت آن هم بخشی از یزد احصا می شود که اگر این پارک به صورت کامل راه بیافتد نقش بسزایی در رشد منطقه خواهد داشت.

,

محی الدینی تاکید کرد: در بازدیدی که همراه با استاندار یزد از منطقه اسکان شد تصمیمات خوبی برای مردم این منطقه گرفته شد که یکی از آن ایجاد پارک 130 هکتاری دو منظوره است که هم مورد بهره برداری تفریحی مردم قرار گیرد و هم در زمان حوادث به عنوان محلی برای اسکان اضطراری و موقت مورد استفاده قرار بگیرد.

,

شهردار یزد خاطرنشان کرد: حتی در منطقه حسن آباد مجموعه باغی وجود دارد که مقرر شد یک روز درهفته بانوان یزدی که دارای مشاغل خانگی هستند محصولات خودشان را بتوانند در این مجموعه عرضه و به فروش بگذارند.

,

*طرح‌های جهادی برای جبران عقب‌ماندگی‌ها در حاشیه یزد

,

وی با اشاره به بهره گیری از حرکت های جهادی در آبادانی شهر گفت: یک سری برنامه های جهادی هم در نظر گرفته شده تا برخی مشکلات و نیازمندی های مناطق کم برخوردار با مشارکت مردم و نهادهایی که علاقه مند به کار چهادی هستند اصلاح شود و برخی عقب ماندگی ها با حرکت جهادی جبران شود.

,

وی در پایان تاکید کرد: شهرداری یزد همه همت خود را برای خدمت به مردم و رفع مشکلات شهری به کار گرفته تا بتواند تا حد امکان عقب ماندگی ها را جبران کند و امیدواریم با همراهی مردم و فرهنگسازی هایی که صورت می گیزد شهر جهانی یزد با کمترین چالش روبرو شود هر چند که معتقدیم مدیریت جهادی در همه ارکان مدیریتی می تواند راهگشا باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه